Zlobící brzdy i alternátor, přesto třetí místo ve třídě GT4 a posun na dělené první místo absolutního pořadí gétéček. To vše přinesl posádce stáje Buggyra ZM Racing ve složení Adam Lacko, David Vršecký a Aliyyah Kolocová další letošní závod seriálu 24H Series, který se konal v italské Monze.
"Dojeli jsme třetí. V závodě jsme si několikrát sekli nejrychlejší kolo z GT4. Byl to dlouhý závod v horku. Měli jsme nějaké technické problémy, ale to všechno jsou zkušenosti, které teď sbíráme. Výkonnost jezdců a auta byly perfektní, takže celkově můžeme být spokojeni," hodnotil v cíli vystoupení Buggyry David Vršecký, který si v Monze zazávodil vůbec poprvé.
Na legendární italskou trať přijížděla Buggyra ve slibné pozici. Přechozí dvě vystoupení v evropském seriálu 24H Series jí totiž přinesly slušné body. Zatímco dvanáctihodinovka v Mugellu pro ni skončila navzdory technickým problémům druhým místem, ve Spa-Francorchamps slavili Vršecký, Lacko a Kolocová vítězství. Díky tomu se nacházeli nejen v celkovém vedení třídy GT4, ale také na děleném druhém místě absolutního pořadí GT vozů.
Začátek víkendu v Monze se u Buggyry nesl ve znamení souboje s jihokorejským týmem Atlas BX Motorsports, v jehož Mercedesu AMG GT4 se v Monze střídali Steven Čo, Roelof Bruins, Jongkjum Kim, Taekeun Jang a Donggi Noh. V kvalifikaci prohrála Buggyra s touto stájí rozdílem čtvrt sekundy a vyjela si pro start druhé místo.
Během sobotní části závodu, která trvala 6,5 hodiny, se pak Buggyra se svými korejskými rivaly přetahovala o vedení ve třídě. Nakonec ale den zakončovala na třetím místě se ztrátou sedmi kol na lídry. Závěr se totiž neobešel bez potíží.
"Trochu nás potrápily brzdy. Zasekla se destička a výměna se trochu protáhla," vysvětloval David Vršecký, co jej a jeho parťáky v závěru sobotního programu zdrželo.
V neděli se trojice Vršecký, Lacko a Kolocová snažila nabranou ztrátu dohnat, ani tentokrát se ale jejich vystoupení neobešlo bez potíží. Tentokrát začaly tým trápit v době, kdy byl za volantem Adam Lacko.
"Jelo se mi dobře, ale pak mi začala svítit kontrolka nabíjení. Zajel jsem do depa, tam jsem auto předal Alče (Aliyyah Kolocová - pozn. red.) a ona to znovu zkusila na trati. Někdy totiž pomůže prostě jen vypnout a nastartovat auto. Ale tentokrát to nestačilo a museli jsme vyměnit alternátor," vysvětluje Lacko.
Do cíle závodu tak Buggyra ZM Racing přijela jako třetí nejlepší posádka třídy GT4. I přesto ale udržela ve své třídě průběžné vedení. Jihokorejský Atlas BX Motorsports, který v Monze slavil vítězství, se ale přitáhl na rozdíl pouhých čtyř bodů.
Buggyra se navíc posunula i na dělené první místo absolutního pořadí třídy GT. Na něm se nyní nachází spolu s týmem Red Ant Racing.
Další vystoupení ve 24H Series čeká na Buggyru v portugalském Estorilu. Tam se bude závodit o víkendu 7.-8. července a na startovní pole čeká pořádná nálož. Součástí víkendu totiž bude nejprve šestihodinový kvalifikační závod, který se pojede v sobotu. V neděli se pak uskuteční dvanáctihodinové klání, které se tentokrát pojede bez přerušení.
Foto: Buggyra ZM Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.