Stáj Buggyra už letos v evropských závodech NASCAR neuvidíme. I tento program se totiž u týmu rozhodli upozadit kvůli lednové účasti na Rallye Dakar. Není ovšem vyloučeno, že se příští rok do šampionátu vrátí. Martin Koloc rovněž nastínil, jak bude dále vypadat kariéra Adama Lacka. Její další směr by měl být překvapivý.
"Během závodu v Mostě bylo bezpočet naprosto zbytečných havárií. Pokud by tento styl závodění měl pokračovat i na okruhu v Zolderu, který je velice nebezpečný sám o sobě, je vysoce pravděpodobné, že by to skončilo zraněním pilota," říká Martin Koloc k předčasnému ukončení sezony v EuroNASCAR, které přichází jen krátce po oznámení odchodu z ME tahačů.
S rozhodnutím se ztotožňuje také Aliyyah Kolocová. Právě dcera Martina Koloce letos v evropských NASCAR barvy Buggyry hájila a spolu s týmem nastoupí i do lednové Rallye Dakar. Zde si stejně jako její sestra Yasmeen odbude premiéru v kategorii lehkých prototypů.
"Vše podřizuji přípravě na Rallye Dakar. Je to můj dlouhodobý cíl. A riziko zranění, tedy ohrožení tohoto dlouhodobého cíle, je pro mě v tuto chvíli až příliš vysoké," říká.
Aliyyah letos závodila jak ve vrcholné kategorii EuroNASCAR Pro, tak v EuroNASCAR 2. V EuroNASCAR Pro dosáhla nejlépe na 12. místo při úvodní jízdě v Mostě a před posledními dvěma podniky v Zolderu a Grobniku jí patří 25. pozice se ziskem 106 bodů. V EuroNASCAR 2 se jí dařilo o něco více. Zde dokázala při prvním závodě v Mostě vybojovat dokonce osmou příčku a se 169 body je čtrnáctá. Rovněž jí patří druhé místo mezi dámami. Kromě Kolocové si letos za Buggyru v NASCAR zazávodili i Gustas Grinbergas a Téo Calvet, kteří nastoupili při úvodním podniku ve Valencii.
Letošní sezona EuroNASCAR je sice pro Buggyru uzavřená, v příštím roce je ale možný návrat. O tom, jestli k němu dojde nebo ne, rozhodnou u týmu na konci letošního roku.
Na okruzích se ale letos Buggyra ještě neobjeví. O víkendu 14.-16. října totiž nastoupí na okruhu Paula Ricarda do posledního podniku francouzského šampionátu třídy GT4. Zde určitě nastoupí Aliyyah Kolocová. Doplnit by ji mohl David Vršecký, který spolu s ní startoval již při předchozích dvou podnicích.
Ještě do konce tohoto měsíce by pak mělo přijít oznámení kompletní sestavy pro příští ročník Rallye Dakar: "Nepochybuji o tom, že tím potěšíme českého i slovenského fanouška. Do konce letošního roku oznámíme i složení našich jezdců pro jednotlivé šampionáty, kterých se budeme účastnit v sezonách 2023 a 2024. Myslím si, že následující sezona nebude chudší než předchozí sezony," ujišťuje Martin Koloc.
Martin Koloc už rovněž nastínil, co čeká po odchodu týmu z ME tahačů na Adama Lacka s Téem Calvetem. Český jezdec patrně vstoupí do nové etapy své kariéry.
"Adam je součástí týmu Buggyra a počítáme s ním i v letech 2023, 2024 a 2025. Kde bude závodit, se všichni dozvědí do konce listopadu. Řekl bych, že pro většinu to bude překvapení," říká Koloc.
Hlavní disciplína Téa Calveta zůstane stejná: "V roce 2023 bude závodit ve francouzském šampionátu tahačů. Bude se intenzivně starat o Buggyra Academy France, která je jedinou a unikátní akademií připravující jezdce pro závody tahačů. Je to jediná akademie, která se tímto zabývá. Téo je lídrem tohoto projektu a bude v něm nadále intenzivně pokračovat," dodává Koloc.
Kromě účasti na Rallye Dakar nyní patří mezi priority Buggyry rovněž plánovaný start v legendárním závodě 24 hodin Le Mans. Toho se chce tým zúčastnit poprvé v roce 2024 s vozem Mercedes AMG GT3. Právě třída GT3 nahradí od roku 2024 ve startovním poli vytrvalostního mistrovství světa kategorii GTE.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.