Bölükbasi končí u Charouze. Zbytek sezony F2 odjede Calderónová

Stáj Charouz Racing System absolvuje poslední čtyři podniky letošní sezony F2 s novou jezdeckou sestavou. U českého týmu totiž po nevydařeném účinkování v prvních osmi podnicích končí Cem Bölükbasi. Turkovo místo po boku Enza Fittipaldiho zaujme Tatiana Calderónová, která se do F2 vrací po tříleté pauze.

„Před týdnem jsem vůbec nevěděla, co dál. Seděla jsem doma a myslela jsem na to, že asi šest měsíců nebudu závodit, takže posledních pár dnů bylo šílených. Poté, co jsme oslovili různé lidi, abychom zjistili, jestli by nebyla nějaká příležitost, jsem najednou měla hovor, kde mi bylo řečeno, že bych možná měla přiletět do Evropy. Nasedla jsem do letadla, přiletěla a hrála jsem hru F1 na okruhu ve Spa, abych byla případně připravená,“ popisuje kolumbijská závodnice, jak se její angažmá u Charouze zrodilo.

Calderónová účinkovala v F2 již v roce 2019. Hájila barvy stáje Arden, žádné body se jí ale získat nepodařilo. Nejlépe tehdy dopadla při hlavním závodě ve francouzském Le Castellet, který dokončila jako jedenáctá. Cizím prostředím pro ni ale není ani Charouz Racing System. V roce 2018 se s ním totiž zúčastnila v Abú Zabí posezonních testů F2.

„Každý mě tu moc pěkně přivítal. Doufám, že to bude dobrý začátek naší spolupráce. Dnes jsem k nim dorazila a už mi připravili pedály. V roce 2018 jsem s nimi testovala, takže věděli jak. Pracuje tu řada lidí, které znám z jiných týmů. Je hezké potkat se tu s nějakými známými tvářemi,“ dodává.

Naposledy jsme mohli Calderónovou vidat v IndyCar, kde letos v barvách stáje A.J. Foyt Racing odjela sedm okruhových závodů. Zkušenosti ale má například také z japonské Super Formule nebo WEC, v jehož rámci odjela dvakrát také 24 hodin Le Mans. Co do činění měla také s F1, kde v letech 2018 a 2019 působila jako testovací jezdkyně Alfy Romeo.

Předchůdce Tatiany Calderónové Cem Bölükbasi se s Charouz Racing Systemem rozešel po vzájemné dohodě. Turek, který letos do F2 přeskočil rovnou z Euroformule Open, totiž nezískal v předchozích závodech ani bod. Nejlépe dopadl při hlavním závodě v Monte Carlu, kde byl klasifikován jako jedenáctý. Jinak ale na sebe upozornil spíše nehodami. Po havárii při tréninku v Džiddě si přivodil otřes mozku a musel poté vynechat celý zbytek závodního víkendu. Nestartoval ani v Imole, neboť si při nehodě během testů v Barceloně zlomil žebro.

Stáji Charouz Racing System ale letos dělá radost zejména Enzo Fittipaldi. Vnuk legendárního Emersona dosáhl už na pět pódiových umístění a v průběžném pořadí šampionátu mu patří čtvrté místo.

Jezdci budou mít o víkendu na programu tradičně volný trénink, kvalifikaci a hlavní závod se sprintem. Trénink (11:35) a kvalifikace (18:30) zahájí víkend v pátek. Sprintový závod se uskuteční v sobotu od 18:00, hlavní závod bude na programu v neděli od 10:20. Zatímco na startu sprintu se nejlepší desítka z kvalifikace otočí, do hlavního závodu už piloti vyrazí podle pořadí, jaké obsadili v kvalifikaci.

Foto: AJ Foyt Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.