Karel Hanika by nemusel ve zbytku sezony zůstat jediným českým jezdcem ve vytrvalostním mistrovství světa EWC. V šampionátu by se totiž mohli znovu objevit také Karel Pešek nebo Ondřej Ježek. Kromě toho se již nějakou dobu hovoří i o možné účasti Filipa Salače a Olivera Königa v některém ze závodů.
Ondřej Ježek i Karel Pešek by si mohli také během letošní sezony zazávodit ve vytrvalostím mistrovství světa. Oba totiž serveru ceskeokruhy.cz prozradili, že o účasti v tomto ročníku jednají.
"Stále to s týmy řeším, ale je to velmi složité. Doufám ale, že se nám to podaří dojednat, když jsem se loni dokázal postavit na stupně vítězů v Mostě," říká Pešek, který v barvách týmu Energie Endurance 91 dosáhl při mostecké šestihodinovce na třetí místo v hodnocení Superstock spolu s Noelem Roussangem a Martinem Choyem.
Bratr vítěze dvou závodů MS ve třídě do 125 ccm Lukáše Peška má ovšem i jiné plány: "Chtěl bych se letos zúčastnit i dalších závodů Alpe Adrie a vyhrát třídu Superstock 1000. Při Jarní ceně Brna se nám v sobotu dařilo parádně. Také určitě pojedu i mistrovství České republiky v road racingu. Nevím, jestli celé, ale nějaký ten závod si určitě vyzkouším," dodává.
Pešek navíc nedávno přiznal, že by se rád zúčastnil na divokou kartu také mosteckého podniku MS superbiků. Alpe Adria, MČR v road racingu ani mostecký superbikový podnik s žádnými podniky EWC termínově nekolidují. Kromě dubnových 24 hodin Le Mans se kalendář skládá ještě také z dvacetičtyřhodinovky ve Spa-Francorchamps (4.-5. června), osmihodinovky v Suzuce (7. srpna) a dvacetičtyřhodinového závodu Bol d´Or na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet (17.-18. září).
U Ondřeje Ježka je jisté, že pokud se letos v EWC objeví, stane se tak pouze na jeden závod: "Jedinou možností je Bol d´Or. Nyní se to ale nachází spíše v teoretické rovině," vysvětluje Ježek.
Ondřej Ježek in action on Maco Racing Yamaha#BoldOr #EWC #Yamaha #MacoRacing #OndraJezek #PSI #AraiHelmet pic.twitter.com/1YhD7ZBfYP
— Tomas Motycka (@TomMotycka) September 16, 2021
Ježka i Peška jsme v EWC viděli naposledy loni. Ježek nejprve odjel 24 hodin Le Mans v barvách švýcarského týmu Bolliger a poté se zúčastnil Bol d´Oru a šestihodinovky v Mostě se slovenským týmem Maco. Pešek se objevil pouze v již zmíněném mosteckém šestihodinovém závodě.
Ondřej Ježek a Karel Pešek by ovšem nemuseli být jedinými českými závodníky, kteří doplní v letošním startovním poli Karla Haniku. Už dlouho se totiž mluví i o tom, že by se po loňském úspěchu v Mostě, kdy společně s Dominikem Jůdou obsadili druhé místo v hodnocení Superstock, znovu objevili v akci také Oliver König a Filip Salač. Letošní účastník MS superbiků nedávno v našem exkluzivním rozhovoru přiznal, že měl šanci nastoupit spolu se Salačem do dvacetičtyřhodinovky v Le Mans.
"Plánem bylo startovat stejně jako loni v Mostě spolu s Filipem. Dominik Jůda chtěl ale tentokrát zůstat v pozici manažera (týmu TME Racing - pozn. red.), protože sedět na dvou židlích pro něj nebylo možné, takže se jednalo o třetím jezdci. Bohužel se ale nesehnal dostatečný rozpočet, abychom to mohli odjet v klidu a s rezervou. Takže to nedopadlo, což mě mrzí, protože by to podle mě byla skvělá zkušenost. Potom jsme ještě s Filipem dostali nabídku od Maco Racingu. Po víkendu v Aragónu, kdy jsem poznal, co to je Kawasaki a jak se na ní musí jet, ale upřímně nechci sedat na motorku jiné značky," řekl v dubnu.
König ale nevylučuje, že by se v dalších závodech spolu se Salačem objevit mohl: "Já si myslím, že určitě ta možnost je. Chci se teď hlavně soustředit na svou sezonu a podle toho, jak to bude probíhat, tak se pak budeme bavit s Dominikem Jůdou nebo třeba s jinými týmy."
Nepravděpodobné jsou naopak letošní starty v EWC pro dalšího loňského účastníka této série Michala Fillu. Ten se letos v barvách spojení stájí Barni a Spark účastní italského superbikového šampionátu, který je jeho prioritou.
Úvodní foto: Ondřej Ježek via Facebook
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.