Dvakrát v nejlepší patnáctce a silné tempo na jedno kolo. RTR Projects bylo při návratu do ADAC GT4 Germany vidět

Návrat stáje RTR Projects do seriálu ADAC GT4 Germany na Sachsenringu skončil dvěma umístěními v nejlepší patnáctce. Zatímco v sobotním závodě obsadila posádka ve složení Lennart Marioneck a Matěj Pavlíček 11. příčku, v neděli skončila česko-německá dvojice na 15. místě. Oba jezdci ovšem předvedli velmi silné tempo při jízdě na jedno kolo během volných tréninků a kvalifikací.

První říjnový víkend se nesl u stáje RTR Projects ve znamení návratu do seriálu ADAC GT4 Germany. Pro něj si brněnský tým zvolil okruh Sachsenring. Na této trati v minulosti dosáhla stáj nejednoho úspěchu. Za zmínku stojí například vítězství posádky Lennart Marioneck a Jan Krabec ve druhém víkendovém závodě ADAC GT4 Germany z roku 2019 nebo zisk pole position stejné dvojice pro druhou víkendovou jízdu tohoto seriálu o rok později. I letos byl součástí posádky Lennart Marioneck. Zkušeného německého jezdce doplnil Matěj Pavlíček, pro kterého šlo o vůbec první start v tomto šampionátu.

Rychlost v trénincích a kvalifikacích

Už od pátečních volných tréninků bylo jasné, že při svém návratu do šampionátu rozhodně nebudou u RTR Projects jenom do počtu. V obou tréninkových jízdách totiž byli vidět. V prvním tréninku zajel Lennart Marioneck skvělý třetí čas. I ve druhém se vešel do nejlepší desítky a skončil osmý.

Tréninkovou formu potvrdila stáj i v kvalifikačních jízdách. V sobotu zazářil Matěj Pavlíček. Tomu se totiž při své první kvalifikaci v šampionátu podařilo v konkurenci dalších dvaceti pěti závodníků, v mnoha případech navíc o poznání zkušenějších, zajet devátý čas. Lennart Marioneck pak v neděli vyjel pro start druhého závodu víkendu dokonce pátou pozici.

V jízdě na jedno kolo bylo KTM X-Bow GT4 stáje RTR Projects pro soupeře velkou hrozbou. Foto: ADAC GT4 Germany

Stíhací jízdy v závodech

V závodech se týmu již na formu z tréninků a kvalifikací navázat nepodařilo. Ani po jejich skončení ale nemuselo v táboře stáje panovat zklamání. V obou jízdách z toho totiž bylo umístění mezi nejlepší patnáctkou, což by za normálních okolností znamenalo zisk bodů. Jelikož se ale RTR Projects zúčastnilo podniku jakožto hostující účastník, nemělo na ně nárok.

V úvodu prvního závodu se vůz KTM X-Bow GT4 začal propadat pořadím. Matěj Pavlíček nechtěl při své premiéře v šampionátu riskovat a na začátku tak zvolil opatrnější přístup. Později navíc přišla další komplikace, když se po kontaktu se soupeřem ocitl v hodinách. U RTR Projects se ale nevzdali a Matěj Pavlíček se vzápětí zapojil zpět do závodu. Zanedlouho předal vůz Lennartu Marioneckovi, který následně předvedl skvělou stíhací jízdu a do cíle dojel na 11. příčce.

„Matějovi se bohužel nepovedl začátek závodu. Ale trápili jsme se oba, u mě to bylo na začátku stintu stejné. Dokázali jsme se ale vrátit zpět do hry. Byla to zábava. Zazávodil jsem si s ostatními auty a vybojoval několik pozic. Užil jsem si to,“ řekl Marioneck o prvním závodě.

Při nedělním závodě se u obou jezdců stáje prohodily role. Tentokrát se smůla lepila na Marionecka, který se krátce po začátku závodu ocitl mimo nejlepší desítku a poté jeho vystoupení zkomplikoval zejména kontakt s vozem stáje Zakspeed, po kterém oba vozy vyjely ven z dráhy a Marioneck se propadl mimo první patnáctku. Matěj Pavlíček ale dokázal na maximum zužitkovat zkušenosti, které v předchozím průběhu víkendu nasbíral a poté, co ho jeho parťák pustil za volant, předvedl několik předjížděcích manévrů a do cíle dorazil jako patnáctý.

Součástí stáje RTR Projects byl na Sachsenringu i jediný český pilot ve formuli 1 Tomáš Enge, který zastával roli šéfa týmu. Foto: RTR Projects

"Já jsem měl špatný den v sobotu, Lenny v neděli, tak jsem mu to oplatil. Od té doby, co jsem sedl do auta, jsem se snažil jet co nejlépe. Předjel jsem asi čtyři soupeře. Neskutečně jsem si to užil. Musím říct, že to byla jedna z nejhezčích jízd v mé kariéře,“ okomentoval Pavlíček své nedělní vystoupení.

Stupně vítězů nejsou daleko

Není vyloučeno, že stáj RTR Projects letos v ADAC GT4 Germany ještě uvidíme. A Matěj Pavlíček věří, že by v takovém případě mohl tým pomýšlet na ještě lepší výsledky: „Myslím si, že stupně vítězů nejsou daleko. Chtěl bych poděkovat týmu RTR Projects za to, že jsem se mohl podniku na Sachsenringu zúčastnit a že k tomu přistoupili tak profesionálně. Byla to pro mě velká škola,“ dodal.

Na případné další starty za RTR Projects se těší i Lennart Marioneck: „Rozhodně bych si s nimi rád zazávodil znovu. Za RTR Projects závodím vždy rád. Opravdu si to u nich užívám. Je to skvělý tým plný přátelských lidí, kteří tvrdě pracují na dosažení svých cílů. Uvidíme, jak se situace vyvine.“

Úvodní foto: ADAC GT4 Germany

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.