Mercedes i Lamborghini. Úvodní podnik ESET GT přinesl boj několika tříd

Martin Kaczmarski s Mateuszem Lisowskim v Mercedesu AMG GT3, Dennis Waszek s Lamborghini Huracán. To jsou jména vítězů GT závodů úvodního podniku letošního ESET Cupu na maďarském Balaton Parku. Ten naznačil, že letos bychom mohli vidět boje o celkové vítězství mezi jezdci různých tříd.

Ačkoliv Martin Kaczmarski z týmu PTT Racing dojel do cíle za safety carem, závodu dominoval už od startu a zaslouženě zvítězil v úvodním podniku letošní sezony.

Adam Konopka startoval do svého prvního GT v kariéře z pole-position po boku Martina Kaczmarského s Mercedesem AMG GT3. Právě Kaczmarski se ve skrumáži vozů první a druhé zatáčky dostal do čela závodu před Konopku a Dennise Waszka s Lamborghini Huracán kategorie GTC.

Waszka však záhy předjel zkušený Miro Konopka s Lamborghini Huracán GT3. Vozy kategorie GT3 tak převzaly absolutní vedení v závodě v pořadí Kaczmarski, Adam Konopka a Miro Konopka. Za nimi jezdil jako lídr kategorie GTC Dennis Waszek, zatímco v GTC1 držel první místo Hubert Darmetko s Porsche 992 Cup.

Kaczmarski si postupně budoval komfortní náskok před svými pronásledovateli. V polovině závodu však musel na dráhu safety car, neboť druhý Adam Konopka dostal v zatáčce smyk a ocitl se v kačírku, ze kterého se svépomocí nedokázal vyhrabat.

Na druhé místo za safety carem se tak posunul Miro Konopka a třetí v celkovém pořadí kroužil pod žlutými vlajkami Dennis Waszek. Odstraňování žlutého lamborghini trvalo delší dobu a safety car dovedl závodníky až do cíle.

Vítězem závodu se tak stal Martin Kaczmarski před Mirem Konopkou. V rámci kategorie GTC zvítězil Dennis Waszek před dvojicí totožných modelů s Andrejem Lahem a třetím Liborem Dvořáčkem.

V kategorii GTC1, obsazené vozy značky Porsche, triumfoval Hubert Darmetko před Franzem Lahmerem a Bobem Bauem. V GTX si pro vítězný pohár dojel Petr Koukola s KTM GTX před bývalým šampionem Octavia Cupu Gáborem Timem s lotusem a Kalmánem Bódisem s porsche.

Mezi vozy GT4 byl nejlepší loňský vítěz této kategorie Antal Zsigo před Rudolfem Beňem a Andrejem Makarovićem.

Neděle v režii Lamborghini

 Český závodník Dennis Waszek s Lamborghini Huracán týmu GT2 Motorsport dominoval závěrečnému závodu ESET Cupu na Balaton Parku, když ze třetího místa předvedl nejlepší start a převzal vedení od prvního kola.

První řadu na startu druhého závodu ESET Cupu okupovala rodinná dvojice Adam Konopka a Miro Konopka. Dvě žlutá Lamborghini Huracán GT3 tak najížděla do prostoru startu a cíle z nejvýhodnějšího postavení, ale na letmý start nejlépe zareagoval třetí Dennis Waszek a okamžitě šel se svým lamborghini kategorie GTC do čela.

Adam Konopka se propadl na druhé místo, třetí kroužil Miro Konopka, na celkovém čtvrtém místě a v kategorii GTC1 byl první Hubert Darmetko.

Závod nebyl tentokrát poznamenán žlutými vlajkami nebo výjezdem safety caru. Dennis Waszek udržel vedení a pod šachovnicovým praporkem dojel na prvním místě v celkovém pořadí i v rámci klasifikace GTC, kde porazil Andreje Laha s lamborghini a Libora Dvořáčka, taktéž s lamborghini.

Na druhém místě v celkovém pořadí a zároveň prvním v GT3 dojel Adam Konopka, jenž oslavil své premiérové vítězství v ESET Cupu. Za ním dokončil závod hrdý otec Miro Konopka.

V kategorii GTC1 zvítězil Hubert Darmetko z týmu PTT Racing, za ním byl klasifikován Petr Brecka a třetí skončil Radek Kolařík. Petr Koukola dominoval s KTM GTX kategorii GTX a zvítězil před Gáborem Timem a Kalmánem Bódisem.

Nejzajímavější souboj se odehrával v kategorii GT4, kde o prvenství bojovali Antal Zsigo a Rudolf Beňo, oba s BMW M4 GT4. Těsně za nimi kroužil Mark Kastelic s Mercedesem AMG GT4. Ačkoliv v tomto pořadí dojeli až do cíle, po celou dobu jezdili v těsném sledu.

Vytrvalost: Kaczmarski podruhé

Úvodní vytrvalostní závod letošní sezony se konal na okruhu Balaton Park, a přestože zpočátku diktoval tempo Štefan Rosina s BMW M4 GT3, nakonec se dopředu dostala posádka Kaczmarski-Lisowski s Mercedesem AMG GT3 týmu PTT Racing.

Kaczmarski akceleroval hned po zajetí pace caru, ale červená světla stále svítila, proto musel přibrzdit a toho využil Štefan Rosina s BMW M4 GT3, který už měl rychlost a Kaczmarskiho pohodlně předjel už v první zatáčce společně s Mrázem v KTM GTX. Nicméně už ve druhém kole došlo k nehodě mezi Petrem Koukolou a Bobem Bauem a na trať musel safety car.

Po několika minutách byl závod restartován a nepřetržitě se závodilo až do povinných zastávek v boxech v polovině závodu, kdy se v některých případech střídali jezdci za volantem. Místo Kaczmarskiho usedl do mercedesu rychlý Lisowski a po návratu na trať začal okamžitě zajíždět nejrychlejší kola závodu. Mercedes týmu PPT se tak dostal do vedení a Lisowski až do konce své jízdy nezaváhal.

Dvojice Kaczmarski-Lisowski vyhrála úvodní vytrvalost sezony 2024 před Štefanem Rossinou, který závod absolvoval bez střídání. Na třetím místě v rámci kategorie GT3 dojel Miro Konopka s Lamborghini Huracan.

Kategorii GTX vyhrála dvojice Mráz-Homola, která dojela se svým KTM na celkovém pátém místě. Kategorii GTC opanovala dvojice Knoll-Záruba s Lamborghini Huracán, za nimi skončili se stejným typem vozu Lah-Kočić.

Mezi vozy kategorie GTC1 byl nejlepší Hubert Darmetko s Porsche 992 Cup. Polský tým PTT Racing tak dosáhl vedle absolutní výhry i na prvenství ve skupině. Za Darmetkem dojela posádka Brecka-Neffe s vozem porsche. Třetí skončil Franz Lahmer s dalším porsche.

V kategorii GT4 zvítězila slovenská dvojice Beňo-Gonda s BMW M4 před Antalem Zsigem, taktéž s BMW, a posádkou Kastelic-Mladenovic s Mercedesem AMG GT4.

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.