ESET Cup na Lausitzringu: Překvapiví vítězové, nový lídr GT3 i vydařená premiéra Kouta

Antonín Herbeck kraloval s Pagani Zonda oběma sprintům, Josef Záruba s Jakubem Knollem ze stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra vybojovali celkový triumf ve vytrvalosti. První vystoupení ESET Cupu na Lausitzringu se neslo ve znamení překvapivých výsledků.

„Celkové vítězství i nad vozy GT3 je pro nás něčím navíc. Oba jezdci předvedli skvělý výkon a to, co dokázal Jakub na začátku vyjet, Pepa Záruba skvěle ubránil,“ radoval se manažer stáje Jiří Mičánek mladší z pátečního úspěchu Záruby a Knolla, kteří kromě celkového prvenství vybojovali již třetí letošní triumf ve třídě GTC a upevnili tak celkové vedení.

Zpočátku se přitom nezdálo, že by výsledky vytrvalostních závodů měly odporovat papírovým předpokladům. V úvodních kolech vedl v rámci ESET Cupu Antal Zsigo s BMW M4 GT3, přičemž za ním kroužil Gregor Zsigo s BMW M6. Druhý jmenovaný ztratil první místo po startu z pole position, na které se kvalifikoval společně s Dennisem Waszkem.

Netrvalo však dlouho a do hry vstoupily incidenty a s nimi související výjezd zpomalovacího vozu. Ten zůstal na dráze několik minut a když zajel do boxů, do konce zbývalo už jen 30 minut a byl čas na zastávky v boxech. S nimi si nejlépe poradili právě u týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra a když se pořadí ustálilo, objevil se na špici výsledkové listiny Josef Záruba s Lamborghini Huracán ST EVO2.

Slibně rozjetý závod už zvládl Záruba dotáhnout do vítězného konce. V závěrečných kolech se ale ještě pořádně zapotil. Dennis Waszek, který vystřídal za volantem BMW M6 Gregora Zsiga, totiž nejprve předjel Antala Zsiga a poté dotíral i na Zárubu.

„Nějakých osm kol jsem ho musel držet nárazník na nárazník. GT3 skvěle funguje v zatáčkách, takže bylo těžké hlídat si, aby mě někde nepřekvapil. Bylo to skvělé závodění. Férové, tvrdé a se šťastným koncem pro náš tým,“ přibližuje Záruba dramatickou koncovku závodu.

Waszek a Zsigo se sice museli spokojit s celkovým druhým místem, přesto ale neměli důvod být zklamaní. Dvojice totiž ovládla hodnocení třídy GT3. Zsigo navíc díky tomuto výsledku vyrovnal v čele průběžného pořadí Mira Konopku, který stejně jako celý tým ARC Bratislava v Německu chyběl.

Spokojen mohl být také Adam Kout. Český závodník, kterého obvykle vídáme v TCR Eastern Europe, nastoupil po boku Viktora Mráze s KTM X-Bow GTX. Vedle něj nahradil Maťa Homolu, který během stejného víkendu startoval se stájí RTR projects při podniku GT2 European Series. A společné vystoupení Mráze s Koutem skončilo úspěšně. Nejenže dvojice stáje Carin Racing dojela do cíle na třetí pozici celkově, ale také ovládla klasifikaci GTX. Díky tomu si Mráz upevnil celkové vedení.

Lídr z úvodních kol Antal Zsigo se nakonec musel spokojit až s pátým místem. Kromě nejlepší trojice se před něj dostali také Petr Koukola s Václavem Janíkem, kteří jeli stejně jako Mráz a Kout s KTM X-Bow GTX. V rámci třídy GT3 ale Zsigo skončil druhý. Ve třídě GTC1 zvítězil Bob Bau. Celkové vedení ovšem udrželi Petr Brecka a Karel Neffe, přestože do cíle nedojeli. Stejně bodů jako česká dvojice má Hubert Darmetko, který na Lausitzringu chyběl.

Herbeck králem sprintů

Zatímco páteční vytrvalost patřila vozu Lamborghini Huracán ST EVO2, sobotní sprinty si podmanil Antonín Herbeck s Pagani Zondou. Ten si tak spravil chuť po nedokončeném vytrvalostním závodě. Kromě celkových prvenství si připsal i triumfy ve třídě GTX.

Do obou závodů přitom Herbeck startoval jako druhý. Před ním stál v obou jízdách Antal Zsigo. Zatímco v prvním sprintu triumfoval jezdec stáje Rock Robots o 4,5 sekundy, ve druhém závodě činil jeho náskok přes vteřinu.

Oba sprinty neměly jenom stejného vítěze, ale také totožné složení na stupních vítězů. V obou případech dojel jako druhý vítěz třídy GT3 Antal Zsigo, přičemž dvě třetí místa zaznamenal Dennis Waszek s Lamborghini Huracán. Jezdec stáje GT2 Motorsport současně získal dvě vítězství ve třídě GTC, kde ani po osmi závodech nenašel přemožitele. Zsiga dostalo vítězství do čela průběžného pořadí třídy GT3. Zde se osamostatnil od Adama Konopky.

Třída GTC1 patřila v obou závodech Petru Breckovi. Jezdec stáje GT Sports Technology se díky tomu dostal do čela průběžného pořadí. V GTX-P vyhrál první závod Alex Tlustý s prototypem Praga R1. V tom druhém do cíle nedojel.

Při pátém podniku ESET Cupu nastoupí kromě sportovních vozů i všechny další kategorie. Pojede se o víkendu 3.-4. srpna na Autodromu Most.

Foto: P9 Challenge, Mičánek Motorsport powered by Buggyra

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.