17 bodů navzdory zmatkům. EXPRES AUTO si vytvořilo na Balaton Parku solidní základ do dalších bitev

Páté a sedmé místo pro Petra Čížka, desátá pozice pro Víta Smejkala. Na konto stáje EXPRES AUTO přispěli během úvodního podniku seriálu TCR Eastern Europe oba jezdci a tým si tak z Balaton Parku odvezl slušných 17 bodů. Celkový dojem z víkendu ovšem kazí nedělní zmatky.

"Dá se říct, že jsem spokojený. Do celkového pořadí jsme nakonec získali slušné body," hodnotí první závodní víkend Petr Čížek, který zažil nejvydařenější vstup do sezony od ročníku 2019.

V obou závodech vedla cesta mosteckého jezdce za bodovanými výsledky přes velké množství soubojů. Zatímco v sobotu předcházely pátému místu souboje s Žarkem Knegem, Davitem Kajaiou nebo Martinem Kadlečíkem, úvodní kola nedělní jízdy přinesla Čížkovi bitvu s Ivarsem Vallersem. Později ho svým tlakem zaměstnal Adam Kout. Obě bitvy si třetí nejlepší jezdec sezony 2022 užil, přestože Koutovi nakonec podlehl.

"Zejména první polovina mě hodně bavila. Pak už to bylo o konzistenci," říká. V závěru nedělního závodu už ale měl se svou Cuprou do dělat. "Odešly nám pneumatiky a zejména v posledních dvou kolech to byl boj," přiznává.

V cíli druhého závodu se Čížek ještě musel o své umístění obávat. Čelil totiž vyšetřování sportovních komisařů za to, že se na jeho voze pracovalo méně než pět minut před startem. Penalizaci ale unikl. "Inženýr mi musel restartovat vůz, protože nechtěl nastartovat. Komisaři toto vysvětlení naštěstí přijali a udělili nám pouze napomenutí," prozrazuje.

Je třeba dodat, že těmto hektickým okamžikům předcházel pozdní nájezd jezdců stáje EXPRES AUTO na rošt. Na vině byly podle Čížka zmatky způsobené ředitelstvím závodu. "Sice nám bylo nahlášeno, že se start o 15 minut odkládá, po 12 minutách jsme ale dostali zprávu o tom, kdy bude boxová ulička otevřena. Informace o jejím otevření ale bohužel chyběla," kroutil hlavou.

EXPRES AUTO dokázalo na Balaton Parku vůbec poprvé bodovat s oběma svými závodníky. V prvním závodě se totiž podařilo přispět na týmové konto i Vítu Smejkalovi. Litvínovský jezdec byl klasifikován jako desátý a ukončil tak čekání na svůj první bod za volantem vozu Cupra Leon Competición. Nebýt pětisekundové penalizace za špatné postavení na startu, mohly z toho být i dva body za devátou příčku.

Sobotní desáté místo přineslo Smejkalovi díky obrácenému roštu start z pole position. Tentokrát se mu ale na body dosáhnout nepodařilo. Kromě komplikací v úvodních metrech totiž na rozdíl od Petra Čížka trestu za práci na voze neunikl. Nakonec byl klasifikován jako třináctý.

"V první a ve druhé zatáčce jsem si to ještě hlídal, ve třetí už jsem ale byl dlouhý a pak jsem se nemohl vrátit do stopy. Tam už se totiž nacházel kolos všech vozů a já nechtěl riskovat nehodu," popisuje první zatáčky Smejkal, který už tou dobou tušil, že ho nemine desetivteřinová penalizace. "Kvůli pozdnímu příjezdu na rošt jsme už nestihli přezout včas pneumatiky. Toto nedorozumění mě opravdu mrzí," litoval.

Na závodní dráze se Petr Čížek s Vítem Smejkalem objeví znovu za tři týdny. O víkendu 17.-19. května totiž pokračuje TCR Eastern Europe na Red Bull Ringu. Zatímco Čížek přijede do Rakouska jako sedmý jezdec průběžného pořadí, Smejkalovi patří po prvním podniku 12. místo. V hodnocení týmů je EXPRES AUTO šesté.

Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.