Další cenné body v nabité konkurenci. Čížek pokračoval na Hungaroringu v konzistentních výkonech

Dvě šestá místa v historicky nejpočetnějším startovním poli a prodloužení úctyhodné série bodovaných výsledků. To přinesl Petru Čížkovi ze stáje EXPRES AUTO druhý podnik letošní sezony TCR Eastern Europe na Hungaroringu.

"Odjíždíme spokojení. Když vezmeme v úvahu konkurenci, která se letos sešla, jsou tato umístění velmi cenná. Byly to výživné závody, pár soubojů jsme si opravdu užili. Na autě sice máme nějaké šrámy, ale nejde o nic zásadního," hodnotil Čížek své druhé letošní vystoupení pozitivně.

Už před startem víkendu bylo jasné, že prosadit se bude ještě o něco těžší než jindy. Do maďarského podniku se totiž přihlásilo hned 20 vozů, čímž byl vytvořen nový rekord seriálu TCR Eastern Europe v počtu startujících. I přesto se ale mosteckému závodníkovi podařilo v kvalifikaci získat slibnou výchozí pozici pro cestu za dalšími body. Zajel totiž sedmý čas.

Na sedmém místě původně Čížek dojel i do cíle prvního závodu. Později byl ale ze čtvrté pozice vyloučen Milenko Vukovič. Švýcarův Renault Mégane neprošel kontrolou u technických komisařů a Čížka tato diskvalifikace posunula na šestou příčku.

Jelikož los rozhodl o tom, že na startu druhé jízdy dojde k otočení nejlepší sedmičky z úvodního závodu, mohl Čížek v neděli pomýšlet na dobrý výsledek. Na roštu totiž stál jako druhý, stejně jako při závěrečném závodě v Oscherslebenu.

I tentokrát se ale opakoval scénář ze druhého německého závodu. Před Čížka se brzy dostali zezadu startující rychlejší jezdci. Výsledek nakonec byl stejný jako v sobotu - šesté místo. Na něj se jezdec stáje EXPRES AUTO opět dostal až dodatečně. Původně totiž projel cílem znovu jako sedmý, poté ale přišla ke slovu řada penalizací za překračování traťových limitů. Tu dostal i Sebastian Steibel, který se tak propadl za Čížka.

Díky maďarským výsledkům se Čížek posunul v průběžném pořadí z deváté příčky na osmou. Ta mu patří s 22 body. Na tuto sumu se dostal nejen díky dvěma šestým příčkám z Hungaroringu, ale také díky devátému, respektive osmému místu z Oscherslebenu.

Za zmínku stojí skutečnost, že Čížek už dokázal na bodech dokončit 19 po sobě jdoucích závodů TCR Eastern Europe. Třetí nejlepší jezdec loňské sezony se mezi elitní desítkou umisťuje nepřetržitě od prvního víkendového závodu na Slovakiaringu ze srpna 2021. Podobnou bilancí se může v současném startovním poli pochlubit pouze Sebastian Steibel. Němcova série bodovaných výsledků je stejně dlouhá jako u Čížka.

Právě konzistence je něco, co letos bude velmi důležité. Letošní startovní pole TCR Eastern Europe je letos totiž velmi vyrovnané, což nejlépe dokládá skutečnost, že v prvních čtyřech závodech zvítězili čtyři různí jezdci.

Před dalšími závody má Čížek jasno v tom, co musí zlepšit: "Vždy je spousta věcí, které je třeba zlepšovat, například zdravá agresivita v prvním kole. Také můžeme ještě zrychlit i v kvalifikaci, abychom měli do závodu lepší výchozí pozici," dodává.

Smejkal sbíral zkušenosti

Stáj EXPRES AUTO již tentokrát nasadila do akce oba své vozy Cupra Leon Competición. Za volantem modře zbarveného auta seděl Vít Smejkal, který musel první závodní víkend v Oscherslebenu vynechat kvůli potížím se zády.

Před sezonu Smejkal absolvoval s novým autem jen jeden testovací den. Bylo jasné, že se na Hungaroringu, který pro něj byl navíc nový, bude hodně učit. Situaci mu zkomplikovaly i páteční organizační zmatky, kvůli kterým toho mnoho nenatestoval. Aby toho nebylo málo, v sobotu ztratil velké množství času na startu, kde zůstal dlouho stát, neboť kvůli potížím s elektronikou nebyl schopen zařadit rychlostní stupeň. Nakonec si z Maďarska odvezl 18. a 17. místo.

"I když se to možná při pohledu na výsledky nezdá, jsem s víkendem spokojen. Až na start prvního závodu fungovalo auto dobře. Týmu se podařilo najít dobré nastavení a já si začal zvykat na jeho chování. Postupně jsem přidával a zrychloval. Řekl bych, že jsem se v autě už zabydlel," řekl po skončení víkendu.

Do dalších závodů je optimistou: "Pokud vše půjde jako tento víkend, tak si myslím, že body nejsou daleko. Do TCR Eastern Europe ale letos přišla velmi silná a profesionální konkurence, takže si body musíte opravdu tvrdě vyzávodit," uzavírá.

Třetí  podnik letošní sezony TCR Eastern Europe bude hostit od 20. do 21. května rakouský Red Bull Ring. Zde si loni Smejkal odbyl svůj premiérový start v šampionátu, který skončil úspěchem. Tehdy ještě se starším modelem Cupra Leon totiž dojel osmý a desátý. Čížek tu zase loni podal jeden ze svých nejlepších výkonů, když dorazil do cíle úvodního závodu druhý jen těsně za vítězným Patrickem Singem.

Úvodní foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.