Vítězství pro Patrika Kirova, druhé místo pro debutanta Romana Nováčka. Závodníci stáje EXPRES AUTO opanovali v Mostě úvodní podniku seriálu Panattoni Carbonia Cup ve třídě A6. U týmu panovala s pokrokem obou jezdců spokojenost.
„Klukům patří pochvala,“ vyzdvihl výkon svých svěřenců Vít Smejkal, šéf stáje a současně šampion skupiny A Panattoni Carbonia Cupu z roku 2013. „Panovala velká zima a oba se proto museli přizpůsobit náročným podmínkám. Velké díky patří také Janu Mikšátkovi za to, že obě auta perfektně připravil,“ dodal Smejkal.
Pro Patrika Kirova, který vstoupil do světa motorsportu loni, šlo čtvrtý automobilový závod v kariéře. Naopak Roman Nováček si zazávodil vůbec poprvé v životě. Našla se ale jedna věc, která byla novinkou pro oba – vůz Škoda Octavia poslední třetí generace. Kirov totiž při svých loňských třech startech usedal buďto do „jedničkové“ Octavie nebo do vozu Cupra Leon Competición TCR.
Zkušenosti, které nasbíral loni a poté také při letošním předsezonním testu v Mostě, dokázal zúročit dokonale. Ve třídě A6 totiž v neděli dominoval a s přehledem si dojel pro vítězství.
„Jsem spokojen. Užili jsme si to,“ hodnotil Kirov v cíli své vystoupení. Cesta za triumfem pro něj byla osamělá. „Před ostatními Octaviemi jsem měl slušný náskok už od kvalifikace. Byl jsem o pár sekund rychlejší. S nikým jsem si moc nezabojoval,“ dodává.
Při svém čtvrtém automobilovém závodě dosáhl Kirov na třetí pódiové umístění a současně na druhou výhru. Tu první získal loni v září v Brně při vytrvalostním závodě ESET Cupu. Tehdy spolu s Radoslavem Obrtalem ovládl za volantem Cupry Leon Competición TCR třídu TCX. Uvědomuje si ale, že jeho kariéra je stále na začátku a vidí prostor pro zlepšení.
„Snažil jsem se dostat svůj čas pod 1:50, ale nepovedlo se mi to. Ve třináctém kole závodu jsem zajel 1:51. Toto mi chybělo k dokonalosti. Zatím se ale s novou Octavií pořád ještě seznamuji,“ říká.
Statečně se popral i chladným asfaltem. „Ráno to bylo nejhorší a klouzali jsme se. Pocit to sice nebyl nejlepší, už v tréninku jsem byl ale spokojen s časem, který jsem zajel. Nevadilo mi to. Nechci to zakřiknout, ale zatím mi vyhovuje mokro i chladno,“ dodává.
Spokojen byl i Vít Smejkal. „Patrik byl s Octavií sžitý už od testu. S přehledem si to pohlídal a zaslouženě dosáhl na první místo,“ chválil.
Tým EXPRES AUTO dosáhl v rámci třídy A6 pro vozy Škoda Octavia třetí generace na dvojité vítězství. Jako druhý totiž projel cílem Roman Nováček, pro kterého šlo o vůbec první závod v kariéře.
„Jsem moc spokojen. Startoval jsem ze třetího místa a jednu pozici vydělal,“ pochvaloval si. Závod si navíc užil. „Hned po startu jsem se dostal na druhé místo, ale soupeř byl po celý závod za mnou. Byl to čistý a hezký souboj. Zajížděli jsme podobné časy, naštěstí jsem mu ale nedal šanci, aby mě předjel. Také jsem se naháněl s jezdci z jiné kategorie,“ popisuje.
Chybělo přitom málo a z toho všeho nemuselo být nic. Když totiž panují nízké teploty a asfalt je studený, není to zrovna ideální situace pro váš první závod. A to Roman Nováček pocítil hned v prvním tréninku.
„V první zatáčce jsem se dostal do hodin a už jsem se viděl ve svodidlech,“ přibližuje dramatickou situaci, která se podepsala na jeho mentálním rozpoložení. „Celý den jsem z toho byl rozhozený, až v závodě jsem se do toho zase dostal,“ přiznává. Zahřát pneumatiky pro něj bylo oříškem. „Ve druhém tréninku jsem probrzdil gumy. Bylo to hledání, skoro to nešlo. Nebylo lehké se do toho dostat. V první zatáčce závodu došlo dokonce ke kolizi dvou aut,“ dodává.
Na Víta Smejkala udělal Nováčkův výkon dojem. „Roman s novým autem netestoval a sžíval se jak se závodní technikou, tak s chladným počasím. S každou jízdou byl vidět velký posun vpřed a sbíral cenné zkušenosti. V závodě předvedl perfektní souboj o druhé místo, které se mu po startu povedlo vybojovat a udržet,“ řekl.
Po úspěšném začátku sezony Panattoni Carbonia Cupu už se nyní u EXPRES AUTO soustředí na první podnik TCR Eastern Europe, který se pojede během nadcházejícího víkendu na Red Bull Ringu. Tým zde bude reprezentovat Petr Čížek. Vít Smejkal se k němu připojí při vybraných podnicích.
Foto: EXPRES AUTO
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.