Změna techniky a příchod nového kolegy. Smejkal letos pojede s novější Cuprou, přidá se k němu Čížek

Dva vozy Cupra Leon Competición a tentokrát již účast v celé sezoně. Tak bude vypadat letošní ročník TCR Eastern Europe v podání litvínovské stáje EXPRES AUTO Racing. Kromě šéfa týmu Víta Smejkala ji bude reprezentovat také Petr Čížek.

„S hrdostí si vám dovolujeme oznámit, že český tým EXPRES AUTO Racing se zúčastní v sezoně 2023 celé série TCR Eastern Europe ve složení Petr Čížek a Vít Smejkal se závodními vozy Cupra Leon Competición,“ odhalil tým své plány na sociálních sítích.

Premiéru v TCR Eastern Europe si EXPRES AUTO Racing a Smejkal odbyli loni. Do šampionátu se přesunuli poté, co účinkovali v závodech do vrchu nebo v seriálu Carbonia Cup, kde v roce 2013 Smejkal vyhrál s vozem Škoda Octavia celkové hodnocení skupiny A pro upravené cestovní vozy.

Při svém prvním roce v TCR Eastern Europe ale Smejkal startoval  jenom ve třech podnicích, a to navíc se starším modelem Cupra Leon TCR. Ten v roce 2021 dovezl k titulu Michala Makeše a stáj Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Právě od brněnského týmu Smejkal vůz koupil.

Nejlepší výsledek své premiérové sezony vybojoval Smejkal hned při svém prvním startu. Úvodní rakouská jízda na Red Bull Ringu pro něj totiž skončila osmým místem. Ve druhém rakouském závodě dojel desátý. Na Slovakiaringu následovaly 11. a 10. příčka a při téměř domácím podniku v Mostě dvě devátá místa. Tyto výsledky vynesly Smejkalovi celkem deset bodů a 17. místo v konečném pořadí.

V letošním roce už by mu ale stejný výsledek radost neudělal. Tentokrát si totiž jako cíl stanovil umístění v nejlepší osmičce.

Čížek chce navázat na bronz

Nová posila stáje EXPRES AUTO Racing Petr Čížek už má s TCR Eastern Europe mnohem více zkušeností než Smejkal a celý tým. Je totiž vůbec nejzkušenějším jezdcem v historii šampionátu. Působí v něm již od jeho vzniku v roce 2019 a od té doby absolvoval už 39 závodů.

Předchozí čtyři sezony strávil Čížek v barvách stáje Petra Fulína s názvem Fullinrace Academy. Nejprve usedal do vozu Cupra Leon (2019), poté přesedlal na novější Cupru Leon Competición (2020-2022). Celkem sedmkrát vystoupal na stupně vítězů, na své první vítězství ale stále čeká. Svůj nejvydařenější rok zažil loni, kdy obsadil celkové třetí místo. K bronzu mu pomohla mimo jiné i jeho konzistence. Jako jeden ze tří jezdců totiž dokázal bodovat ve všech závodech (kromě něj se to podařilo ještě šampionovi Bartoszi Groszkovi a německému jezdci Sebastianu Steibelovi).

Nejlepší trojice je metou, na kterou Čížek cílí také letos. Není ovšem vyloučeno, že letos bude ve startovním poli nejlépe umístěným závodníkem z loňska. Bartosz Groszek se s týmem Aditis nejspíše přesune do TCR Europe. Loňský vicemistr Petr Semerád se sice s týmem Janík Motorsport baví o možném pokračování spolupráce, zatím si ale svým setrváním v šampionátu jistý není. Především ale cílí na starty ve vybraných podnicích rallyeového mistrovství republiky. Láká ho také Středoevropská rallye, která letos bude součástí kalendáře WRC a na jejímž pořádání se bude podílet i Česko.

Stáj Fullinrace Academy nejspíše vsadí po odchodu Petra Čížka na výhradně německou jezdeckou dvojici. Podle Petra Fulína by totiž mohl Carola Wittkeho doplnit Andreas Kohlert, který už loni s týmem při závodních víkendech testoval. Ve hře je i nasazení třetího auta.

„Účast našeho týmu v sezoně 2023 vypadá velmi pravděpodobně. Jednáme s Carolem Wittkem i Andreasem Kohlertem s tím, že předmětem dohody by měla být jejich účast v rámci celé sezony. Třetí vůz je rovněž v jednání. Vzhledem k tomu, že je vše na samém začátku, to ale zatím není na zveřejnění jména,“ prozradil trojnásobný mistr Evropy v závodech cestovních vozů.

Nová sezona startuje o víkendu 8.-9. dubna, kdy se TCR Eastern Europe vůbec poprvé ukáže na německém Oscherslebenu. Následovat budou závody na Hungaroringu (29.-30. dubna), Red Bull Ringu (20.-21. května), Slovakiaringu (9.-11. června), v Mostě (5.-6. srpna) a Brně (8.-10. září).

Foto: TCR Eastern Europe

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.