Mohlo z toho být minimálně páté místo a možná i boj o stupně vítězů, nakonec si ale Petr Čížek ze sobotního závodu TCR Eastern Europe na Red Bull Ringu žádné body neodnesl. Účinkování jezdce stáje EXPRES AUTO ukončila nezaviněná kolize s Giacomem Ghermandim. Bodem za desátou pozici přispěl na týmové konto alespoň Vít Smejkal.
"Asi dvanáct minut jsem si hezky zajezdil. Rychlost jsme měli, výsledek ale byl takový, že mechanici měli práci navíc a já nezískal žádné body. Je to škoda a především něco naprosto zbytečného," byl Čížek smutný.
Před startem přitom mohly být vyhlídky mosteckého jezdce slušné. V kvalifikaci zajel šestý čas a měl tak slušně nakročeno k tomu, aby po páté, respektive sedmé příčce z maďarského Balaton Parku zaznamenal další solidní bodový příděl.
Tomu nasvědčovala i první kola. Hned po startu se totiž český závodník posunul na pátou pozici. V dalších okamžicích se sice postupně propadl až na osmou příčku za Ivarse Vallerse, Adama Kouta a Davita Kajaiu, tento stav ale neplatil dlouho. Zatímco gruzínskému jezdci oplatil předjetí téměř okamžitě, ve druhém kole byl zpět i před Vallersem. Další pozici vydělal ve třetím kole. V první zatáčce totiž kolidovali při bitvě o druhé místo Maťo Homola s Giacomem Ghermandim. Ital po incidentu vycestoval z trati a propadl se dozadu.
Jak kola ubíhala, mohl Čížek začít pomýšlet i na boj o stupně vítězů. Zvládal se totiž přibližovat vedoucí čtveřici složené z Maťa Homoly, Adama Kouta, Attily Bucsiho a Reného Kirchera, která se nepřetržitě přetahovala o pozice a to ji pochopitelně zpomalovalo. Současně se ale k Čížkovi zezadu dotahoval Giacomo Ghermandi. A právě ten jeho závod ukončil.
"Co k tomu říct. Měli jsme krásně rozjetý závod, pak přijel Ghermandi, zabrzdil nám o kufr, prořízla se zadní pneumatika a bylo hotovo," neskrýval Čížek frustraci z počínaní svého soupeře.
Kromě kolizí s Homolou a Čížkem měl Ghermandi během závodu kontakt také s Attilou Bucsim, kterého připravil o výfuk. Za žádný z těchto incidentů ale potrestán nebyl. Dostal pouze dvě vteřiny za překračování traťových limitů, které na jeho konečném pátém místě nic nezměnily. Čížek byl z přístupu ředitelství závodu zklamán.
"Platíme si tu sportovní komisaře a oni na náš protest odpověděli, že se jím vůbec nebudou zabývat. Když jsem jel za Ghermandim nebo před ním, jasně jsem viděl, že vždy brzdil 4-7 metrů za limitem. Jestliže se tím ale ředitelství závodu nebude zabývat, bude tímto způsobem jezdit i nadále. Dokud jezdci něco nezakážete, nemá důvod s tím přestat," kroutil hlavou.
Přestože pro Petra Čížka skončil sobotní závod předčasně, EXPRES AUTO neodešlo s prázdnou. O jeden bod se postaral Vít Smejkal, který dorazil do cíle na desáté pozici. Tím zopakoval svůj výsledek z prvního závodu na Balaton Parku.
"Závod jsem si užil. Čtyři až pět kol jsem bojoval s Jiřím Zbožínkem. Bylo to super," pochvaloval si. Rovněž byl spokojen s pokrokem, kterého v Rakousku dosáhl ve srovnání s loňským rokem. "Zrychlil jsem o vteřinu a půl. Jsem rád, že se pomalu přibližuji a místo 2-3 vtřetin ztrácím na špici už jen zhruba 1,5 sekundy. To je pro mě důležité," dodává.
Nedělní závod čeká jezdce na Red Bull Ringu od 13:05. Na roštu se bude otáčet nejlepší devítka ze soboty. Smejkal tak odstartuje z desáté pozice, přičemž Čížek se bude muset prodírat polem z posledního 12. místa.
Foto: Dušan Bouzek
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.