Čtvrté místo je pořád ve hře. Čížek se utká ve finále TCR Eastern Europe s novou výzvou

Na závěr roku krok do neznáma. Petr Čížek si při finále letošní sezony seriálu TCR Eastern Europe zazávodí vůbec poprvé na náročném Salzburgringu. Jezdec stáje EXPRES AUTO může stále reálně pomýšlet na to, že Rakousko opustí jako čtvrtý nejlepší jezdec konečného pořadí.

„Na tomto okruhu budeme závodit vůbec poprvé,“ říká Čížek, který ani v nejmenším nepodcenil přípravu. „Poctivě jsme trénovali na simulátoru. Najezdili jsme spoustu kilometrů a doufáme, že se nám to podaří zúročit,“ dodává.

Jezdec stáje EXPRES AUTO přijíždí na závěrečný podnik sezony jako pátý nejlepší jezdec průběžného pořadí. Dosud nejvýraznější moment letošního roku zažil při srpnovém vystoupení před domácími fanoušky v Mostě. Tam dojel do cíle nedělní jízdy jako druhý. Po tomto výsledku se v šampionátu dostal dokonce na čtvrtou pozici. O jedno místo zpět ho ale odsunul složitý víkend v Brně. V něm si nejprve připsal sedmou příčku v úvodním závodě. Druhá jízda pro něj skončila již v úvodu poté, co mu praskla těhlice.

Ačkoli se Čížek po předposledním podniku propadl na pátou pozici, stále má slušnou šanci dosáhnout na celkové čtvrté místo. Martin Kadlečík, který se nachází o 13 bodů před Čížkem, totiž bude na rychlé trati v předhůří Alp chybět. Čížkovi se tak naskýtá příležitost vrátit se zpět před svého krajana. Musí ale koukat také za sebe. Zde je blízko zejména René Kircher, který zaostává pouze o osm bodů.

Mostecký jezdec si uvědomuje, že ho nečeká nic jednoduchého. „Salzburgring je náročný okruh. Jsou tu dlouhé rovinky, klopená zatáčka a také svodidla velmi blízko u trati. Povrch je navíc trochu hrbolatý,“ přibližuje charakter okruhu.

Pokud by se Čížkovi podařilo vrátit na čtvrtou pozici celkového pořadí, zopakoval by svůj počin z roku 2019, kdy rovněž obsadil čtvrté místo. Jde o jeho druhou nejlepší sezonu v TCR Eastern Europe. Lépe se mu vedlo pouze v roce 2022, kdy skončil třetí.

Seriál TCR Eastern Europe se letos na Salzburgringu představí vůbec poprvé. Jedná se o 4 255 metrů dlouhou trať, která se skládá z 12 zatáček. Známá je třeba díky šikaně po startu nebo táhlé pravé zatáčce v závěrečné části. Okruh v letošním roce slaví 55. výročí od svého otevření. Od 70. do 90. let minulého století zde závodilo mimo jiné mistrovství světa silničních motocyklů. Okruh hostil například také závody mistrovství světa cestovních vozů WTCC, které zde účinkovalo v letech 2012-2014.

Na závěrečný podnik sezony vyráží stáj EXPRES AUTO výjimečně s jednom jedním vozem Cupra Leon Competición. Vít Smejkal totiž musí závody vynechat kvůli pracovním povinnostem.

Na startovním pole tradičně čekají dvě jízdy o délce 25 minut. Ta sobotní odstartuje ve 12:55 hodin. V neděli se půjde do akce od 11:45. O podobě startovního roštu první jízdy rozhodne kvalifikace. Do druhého závodu vyrazí v obráceném gardu 6-10 nejlepších jezdců ze soboty. O tom, kolik pozic se bude otáčet, rozhodne los.

Foto: Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.