Místo bojů o body konec již před startem. Filip Salač nedojel při katarském závodě Moto2 ani na startovní rošt. Už po výjezdu z boxů totiž došlo k závadě na novém motoru.
„Je to obrovské zklamání. Těšil jsem se a věřil, že se nám povede zajet dobrý výsledek. Bohužel hned na výjezdu jsem cítil, že motorka nemá výkon, chvíli potom se objevil dým a motor bouchnul,“ posteskl si jezdec stáje Gresini, který měl původně startovat jako osmnáctý.
Český závodník dostal pro neděli jiný motor než v předchozích dvou dnech. Cílem této změny bylo vyřešit potíže se řazením, které našeho reprezentanta ve volných trénincích i kvalifikaci omezovaly. Jelikož už se ale od letoška nekoná ve třídě Moto2 warm-up, nebylo možné agregát před závodem otestovat.
Co přesně bylo špatně, zatím u stáje Gresini nevědí: „Nevíme, čím se to stalo, byl odzkoušený, protože s ním jel v Malajsii někdo ze soupeřů. Motory nám dodává Dorna, jsou zapečetěné, takže se do nich naši mechanici vůbec nedostanou. Jasné je zatím jen to, že šel pouze na dva válce. To je teď ale úplně jedno,“ prozradil Salač.
More heartbreak for @FilipSalac12 in a tough weekend ????
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 19, 2023
He doesn't even get to complete the sighting lap due to a technical failure on his bike! ⚠️#QatarGP ???????? pic.twitter.com/joCkx2QPHP
Odstoupení znamenalo pro mladoboleslavského rodáka další propad v průběžném pořadí. Přeskočil ho totiž Celestino Vietti, který v Kataru dojel šestý. Salačovi tak patří před posledním závodem až 11. pozice. Na Itala momentálně ztrácí šest bodů. Z čistě matematického pohledu zůstávají v Salačově dosahu i Alonso López s Ajem Ogurou, na které český jezdec ztrácí 24, respektive 22,5 bodů. To ovšem v praxi znamená, že aby se český jezdec před ně dostal, musel by ve Valencii bezpodmínečně vyhrát a ještě doufat, že se zmíněné dvojici závod nepodaří.
Závod na okruhu Ricarda Torma je na programu už příští víkend. Salač v něm bude mít netradičně dva týmové kolegy. Kromě Jeremyho Alcoby totiž za stáj Gresini nastoupí také Matteo Ferrari. Ital za tým závodí v MotoE a v roce 2019 se stal historicky prvním šampionem této kategorie. Pro Salače bude Valencie u Gresiniho posledním závodem. V příští sezoně se totiž přesune k belgickému Marc VDS.
Foto: Gresini Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.