Jedenáctý čas v prvním tréninku, 16. místo ve druhém a problémy s převodovkou. Takové byly pro Filipa Salače páteční volné tréninky třídy Moto2 na okruhu Lusail v Kataru. Jezdec stáje Gresini nepočítá s tím, že postoupí přímo do druhé části kvalifikace.
„Nastavení máme celkem dobré, ale stále ztrácíme oproti soupeřům poměrně hodně. Doufám, že se nám zítra podaří zabojovat o postup do druhé části kvalifikace, ale myslím si, že to bude až v první části. Třetí trénink totiž proběhne za vysokých teplot a pravděpodobně se oproti dnešnímu dni už nebude zrychlovat,“ domnívá se český závodník.
Začátek víkendu nebyl pro jezdce jednoduchý. Poprvé se totiž jede na novém asfaltu, který byl položen teprve letos. „Bojovali jsme s přilnavostí. Na asfaltu bylo ještě hodně nečistot. Neměl jsem dobrý pocit z motorky,“ přiznal Salač, který dokázal v prvním tréninku zajet jedenáctý čas a nacházel se tak na postupových pozicích do druhé části.
Druhý trénink už se v Kataru konal za umělého osvětlení a nižších teplot, tedy v podmínkách relevantních pro nedělní závod. Všichni ze startovního pole tím pádem podle očekávání výrazně zrychlili. Salač si z 2:02,857 polepšil na 1:59,595. Z pozic zaručující přímý postup ale vypadl. Jeho výkon totiž stačil pouze na 16. místo.
Ačkoli se Salač cítil na motorce lépe než v prvním tréninku, přesto nebylo jeho vystoupení ve druhém tréninku ideální: „Měl jsem problém s převodovkou, hlavně při podřazování, a to mě stálo nějaký čas. Nebyl jsem schopen zajet čisté kolo, takže to musíme s mechaniky vyřešit,“ mrzelo ho.
Před sobotním programem dělí mladoboleslavského rodáka od přímého postupu dvě pozice. Manko na čtrnáctého Dennise Foggiu, který v tuto chvíli drží poslední postupovou příčku, činí 114 tisícin sekundy.
Zdali se Salač do druhé části kvalifikace dostane, se rozhodne v sobotním třetím tréninku. Do něj třída Moto2 vyrazí ve 12:15 hodin našeho času. Kvalifikace přijde na řadu od 16:45.
Foto: Gresini Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.