Už počtvrté za sebou odstartuje Filip Salač do závodu třídy Moto2 z osmnácté pozice. V Kataru zkomplikovalo českému závodníkovi kvalifikaci její předčasné ukončení, kvůli kterému nemohl dokončit svůj závěrečný pokus. Rovněž ho opět trápilo řazení.
„Dnes jsme sice udělali velký pokrok v nastavení, ale nepodařil se nám přímý postup do druhé kvalifikace. Hlavním problémem bylo stejně jako včera řazení, pravděpodobně to nebylo blipperem, ale příčinou bude nějaké mechanické poškození,“ litoval jezdec stáje Gresini. „Mrzí mě současné problémy, protože vím, že máme na mnohem víc, ale potřebuji zajíždět čistá kola za sebou a nesoustředit se na to, jestli zařadím nebo ne,“ dodal.
Už po pátku bylo jasné, že na Salače nečeká snadná sobota. Po úvodních volných trénincích se totiž nacházel v kombinovaných výsledcích na 16. pozici, což mu nezaručovalo přímý postup do druhé části kvalifikace. Třetí trénink se navíc měl jet za vyšších teplot než večerní druhý páteční trénink a Salač tak pochyboval, že se mu podaří zrychlit. Na novém asfaltu se ale opět výrazně zlepšila většina pole včetně našeho jezdce. I tak to ale českému závodníkovi nestačilo. S časem v hodnotě 1:59,301 se totiž umístil až jako dvacátý pátý a musel proto do první části kvalifikace.
Přímo se sice Salač do druhé části dostal, v prvních kvalifikačních bojích si ale přece jen postup zajistil. Nestačil totiž pouze na Celestina Viettiho a obsadil druhé místo. Druhá část už pro něj ovšem tak úspěšná nebyla. Mladoboleslavský rodák v ní totiž skončil až na poslední 18. pozici. Situaci mu zkomplikovala exploze motoru Álexe Escriga a s ní související červené vlajky, kvůli kterým kvalifikace skončila předčasně. To Salačovi zabránilo dokončit druhý měřený pokus.
Pro neděli se chystají v týmu změny. Jejich cílem bude konečně vyřešit potíže s řazením: „Zítra vyměníme motor a doufáme, že bude mít dobrý výkon. Náhradní sice nemůžeme před závodem odzkoušet, ale snad to bude dobré,“ věří Salač.
Závod třídy Moto2 startuje v neděli v 16:15 hodin našeho času.
Foto: Gresini Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.