Bolavé předloktí a déšť. Salačovu premiéru u Marc VDS zatím komplikují překážky

16 kol, patnáctý čas a hotovo. Program Filipa Salače skončil při pátečních trénincích na Velkou cenu Kataru kvůli dešti předčasně. Jezdce stáje Marc VDS rovněž pozlobilo předloktí.

Čtyřicetiminutový první trénink, který se nezapočítává do kombinovaných výsledků, se odpoledne odjel ještě za denního světla a především sucha. Salač v něm zaznamenal kolo v hodnotě 1:59,105, což mu přineslo 15. místo se ztrátou 732 tisícin sekundy na vítězného Fermína Aldeguera. Za stájovým kolegou Tonym Arbolinem, který obsadil 12. pozici, zaostal o 155 tisícin.

„Nebylo to špatné, byli jsme docela rychlí,“ hodnotil Salač své úvodní jízdy. V nich mladoboleslavský rodák opět bojoval se syndromem arm pump, který ho sužoval již v závěru loňské sezony. Během zimy kvůli němu podstoupil i operaci předloktí. „Měl jsem s tím trochu problém,“ přiznává.

Tím pro našeho reprezentanta páteční vstoupení skončilo. V podvečer sice ještě přišel na řadu další čtyřicetiminutový trénink, jehož časy už se do kombinované klasifikace započítávaly, v tu dobu ale na okruhu Lusail pršelo. U Marc VDS se proto stejně jako u většiny týmů rozhodli, že nemá význam vůbec vyjíždět na trať.

„Po celý zbytek víkendu má být sucho, takže by něco takového nemělo význam,“ vysvětluje Salač.

Během druhých pátečních jízd se nakonec ukázali v akci jenom čtyři závodníci. Mokrou trať si vyzkoušeli loňský šampion Moto3 Jaume Masía (2:14,891), Bo Bendsneyder (2:15,898), Xavier Artigas (2:16,882) a Alex Escrig (2:19,104).

Rozhodne sobotní třicetiminutovka

Jelikož už mají ve zbývajících dnech panovat mnohem lepší podmínky, je jasné, že o tom, kdo postoupí přímo do druhé části kvalifikace, rozhodne závěrečný sobotní trénink. Do něj jezdci vyrazí v 10:55 našeho času.

„Motorka fungovala dobře. V sobotu se pokusíme trochu zlepšit. To je před kvalifikací hlavní prioritou,“ dodává Salač.

Kvalifikace přijde na řadu od 15:45 hodin českého času. Nedělní závod začne v 16:15 a pojede se na 18 kol.

Foto: Marc VDS

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.