Sen o další bedně se rozplynul až v závěru. Salače odsunula v Mugellu přehřátá pneumatika na sedmé místo

Dlouho to vypadalo na třetí místo a další pódiové umístění ve třídě Moto2. V závěru závodu ale musel Filip Salač zápasit s přehřátou přední pneumatikou a cílem Velké ceny Itálie v Mugellu tak projel až jako sedmý.

Velká cena Itálie následovala měsíc po závodě ve francouzském Le Mans. Ten Salačovi přinesl druhé místo. A i v Toskánsku to dlouho vypadalo, že český jezdec dojede na stupních vítězů. V úvodu se sice závodník stáje Gresini propadl z páté pozice na šestou, v dalších kolech ale vytěžil z pádu Sama Lowese a penalizace dlouhého kola pro Alonsa Lópeze, který Britův pád zavinil. V pátém kole se pak Salač dostal i před Aróna Caneta a byl třetí.

"V porovnání se včerejškem jsme dokázali udělat krok dopředu. To nám umožnilo bojovat v první polovině závodu o pódium," pochvaloval si mladoboleslavský rodák svůj vstup do závodu.

Jeho závěr už ale pro českého jezdce tak radostný nebyl. Kvůli vysokým teplotám se mu totiž začala přehřívat přední pneumatika a to samozřejmě negativně ovlivňovalo jeho tempo. V sedmém kole se pak definitivně propadl mimo stupně vítězů za Aróna Caneta, přičemž o kolo později dokonce vycestoval z trati. Ve zbytku závodu ho zdolali i Jake Dixon, Celestino Vietti a Alonso López. Cílem tak nakonec Salač projel jako sedmý.

"Začali jsme se trápit s přední pneumatikou. Nebyl jsem schopen udržet tempo, což je škoda," posteskl si v cíli.

I navzdory ztrátě pódiové pozice si Salač v šampionátu nijak nepohoršil. Stále totiž zůstává čtvrtý. Jeho ztráta na třetí místo navíc narostla jen minimálně. Jelikož Alonso López dojel v Mugellu jen o příčku před ním, má k dobru jenom dva body. Zatímco na druhého Pedra Acostu už ale Salač ztrácí 30 bodů, za lídrem Tonym Arbolinem zaostává o 50 bodů, což je hodnota přesně dvou vítězství.

Salač je po prvních šesti podnicích letošního ročníku jedním z trojice jezdců, kteří dokázali ve všech závodech bodovat. Touto bilancí se mohou kromě něj pyšnit také již zmíněný lídr Tony Arbolino a Somkiat Čantra, který je celkově sedmý.

Ačkoli závěr závodu byl pro Salače protrápený, dosáhl na svůj dosud nejlepší výsledek v této velké ceně. Tím dosud bylo 11. místo z roku 2021, kdy ještě závodil ve třídě Moto3. Bodoval zde i loni už jako jezdec Moto2, kdy se z 21. příčky propracoval na třináctou.

Další boj o body čeká na Salače už za týden. Tentokrát se mistrovství světa přesune na německý Sachsenring.

Foto: Gresini Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.