Konečně v desítce. Salač zajel na Red Bull Ringu svůj nejlepší závod roku

10. místo v cíli, nejlepší výsledek v letošním ročníku a spokojenost. Filip Salač může své vystoupení při závodě Moto2 na rakouském Red Bull Ringu hodnotit jako úspěšné. Jezdec stáje Marc VDS se k zisku šesti bodů propracoval navzdory nepovedené kvalifikaci a bolesti kolene.

"Zajeli jsme náš nejlepší závod roku," pochvaloval si rodák z Mladé Boleslavi v cíli. "Jsem velice spokojený, protože motorka dnes fungovala velmi dobře. Tým odvedl neuvěřitelnou práci. Celkově to pro nás byl dobrý víkend. Při dalším závodě v Aragónu musíme pokračovat stejným způsobem," dodává.

Pro 22letého jezdce přitom nezačalo rakouské vystoupení úplně hladce. V pátek se potýkal s vysokými teplotami a také s bolestí kolene, kterou stále pociťoval po svém pádu při testování na okruhu MotorLand Aragón. Kvůli tomu figuroval po pátečním programu až na 17. pozici a bylo jasné, že o přímý postup do druhé části kvalifikace bude muset ještě zabojovat.

A to se mu povedlo. V sobotu ráno totiž při druhém tréninku zazářil druhým nejrychlejším časem, když nestačil pouze na lídra šampionátu Sergia Garcíu. V kvalifikaci se ale situace opět zkomplikovala. Teploty totiž opět vystoupaly a Salačovi navíc udělala čáru přes rozpočet nehoda Manuela Gonzáleze, kvůli které byla vyvěšena červená vlajka. Krátce před přerušením sice zvládl zajet nejrychlejší třetí sektor, po restartu už se ale nezlepšil a pro nedělní velkou cenu si vyjel pouze 16. pozici.

V neděli dokázal Salač velmi brzy proniknout do nejlepší patnáctky. Tu uzavíral již ve druhém kole. Poté předvedl ještě několik dalších předjížděcích manévrů a cílem nakonec projel jako desátý. Dosáhl tak na svůj nejlepší výsledek v sezoně. Předtím bylo jeho maximem 11. místo z Jerezu. Na body se vrátil poprvé od květnového závodu v Barceloně. V Mugellu havaroval, závody v Assenu a na Sachsenringu vynechal poté, co se v tréninku na Velkou cenu Nizozemska udeřil do hlavy a šachovnicovou vlajku nespatřil ani na Silverstone. I tam jeho vystoupení skončilo pádem.

"Bohužel jsme startovali docela zezadu. To byl hlavní důvod, proč jsem se nedostal ještě více dopředu," mrzelo Salače, který rovněž cítil, že se mohl probíjet polem rychleji. "Polovinu závodu jsem byl zaseklý za Guevarou. Když jsem se před něj konečně dostal, rychle jsem se dotáhl na skupinu před sebou a některé jezdce v ní předjel," vysvětluje.

Svého letošního maxima nedosáhl v Rakousku pouze Salač. Stejně na tom totiž byl i jeho týmový kolega Tony Arbolino. Loňský vicemistr projel cílem jako pátý.

Letošní sezona MS silničních motocyklů pokračuje za dva týdny na okruhu MotorLand Aragón. Salač přijede do Španělska jako dvacátý muž průběžného pořadí s 20 body na kontě. Arbolino je s 61 body jedenáctý.

Foto: Marc VDS

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.