Hlavně jsem nechtěl udělat chybu, říká Salač. Start z prvního místa pro něj byl stresující

Ze startu z pole position byl nervózní a k prvním kolům závodu přistoupil opatrně, aby neskončil na zemi podobně jako loni při Velké ceně Kataru. I to řekl Filip Salač ke svému vystoupení při závodě třídy Moto2 v portugalském Algarve, který pro něj skončil čtvrtým místem.

Z prvního místa nestartoval Salač do závodu mistrovství světa poprvé. Pole position totiž dokázal vybojovat už při Velké ceně Německa 2021, kdy ještě závodil ve třídě Moto3. V prostřední kubatuře zažíval něco takového poprvé. A to bylo znát.

"Cítil jsem poměrně velký stres. Nebylo to pro mě vůbec jednoduché," přiznal jezdec stáje Gresini.

Hned po startu se Salač propadl na druhé místo za Aróna Caneta. Závodníka stáje Pons se sice byl zpočátku schopen držet, spolu s nimi ale jezdil ve vedoucí skupině také Pedro Acosta, který Salače brzy odsunul na příčku třetí. Nedlouho poté se český jezdec propadl mimo stupně vítězů. Nejprve ho zdolal Celestino Vietti. Ten českého jezdce při ostrém útoku vyhnal ven z ideální stopy, čehož využil k předjetí i Manuel González. Později Salač podlehl i Albertu Arenasovi. Vietti si poté sice zajel odpykat penalizaci dlouhého kola a český jezdec se vrátil na páté místo, brzy ho ale odsunul zpět na šestou příčku Tony Arbolino.

"V prvních kolech jsem se snažil neudělat chybu jako před rokem v Kataru," říká Salač ke svému počínání v úvodu.

Na šesté příčce poté strávil několik kol. Deset kol před koncem ale začal znovu stoupat pořadím. Na cílové rovince se totiž přehnal přes Alberta Arenase. O šest kol později se mu na stejném místě podařilo zdolat i Manuela Gonzáleze. Tím se posunul na čtvrtou příčku, kterou poté udržel až do cíle.

"Celý tým udělal spoustu práce a posunuli jsme se o velký krok dopředu. Všichni pracovali skvěle, máme dobré nastavení a já jsem také pozitivně naladěný. Děkuji všem členům týmu za jejich práci po celý náročný víkend, díky všem, co mě podporují a věří mi. V neposlední řadě patří velké poděkování za pomoc s náročnou zimní přípravou. Všichni jsme do toho dali maximum a teď se nám naše nasazení vrátilo," panovala v cíli u Salače spokojenost.

Čtvrté místo znamenalo pro Salače druhý nejlepší výsledek v Moto2. Tím nejlepším zůstává loňské druhé místo z deštivé Velké ceny Thajska.

Letošní sezona ovšem začíná pro Salače daleko lépe než ta loňská. Za čtvrté místo si totiž připsal 13 bodů. To je suma, kterou loni překročil až při jedenáctém závodě sezony v nizozemském Assenu.

Český jezdec si připsal mimo jiné i skalp svého nového týmového kolegy Jeremyho Alcoby. Španěl skončil až desátý poté, co kvůli problémům s rukou nemohl pořádně využívat přední brzdu.

Bude zlomeno argentinské prokletí?

Další boj o body čeká Salače už během nadcházejícího víkendu. Mistrovství světa silničních motocyklů bude pokračovat Velkou cenou Argentiny na okruhu Termas de Río Hondo. Zde se Salač pokusí ukončit smolnou sérii z minulých let.

Dosud český jezdec startoval v Argentině dvakrát. Ani v jednom případě ale nebodoval. Zatímco v roce 2019 skončil ve třídě Moto3 po pádu až 25., loni už jako jezdec Moto2 havaroval a nedojel.

Foto: Gresini Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.