Salaquarda zpět na vítězné vlně. Poradil si s rychlým soupeřem i červenými vlajkami

Audi R8 opět funguje, jak má a Filip Salaquarda znovu vítězí. Jezdec stáje ISR ovládl při závodech ESET Cupu v Brně nejprve sobotní sprint a poté přidal další triumf v hodinové vytrvalosti. Na cestě za těmito úspěchy musel zdolat nejednu komplikaci.

„Auto už zase funguje dobře. Nebyl s ním žádný problém,“ měl radost Salaquarda, pro kterého předchozí podnik na Slovakia Ringu skončil předčasně kvůli technické závadě vozu. Tentokrát pilota stáje ISR pozlobil především starý asfalt Masarykova okruhu. „Bylo to hodně o hospodaření s pneumatikami. Gumy se totiž hodně opotřebovávaly a s každým kolem auto klouzalo více a více,“ dodává.

Jak 25 minut dlouhý sprint, tak hodinová vytrvalost ovšem českému jezdci nepřinesla snadnou cestu za vítězstvím. V prvním závodě mu na začátku situaci zkomplikoval Libor Milota.

„Měl lepší start než já a poté navíc jel velmi dobře. Říkal jsem si „kde já ho jen předjedu?“,“ přiznává Salaquarda. Nakonec ale na svého krajana dokázal najít recept. „Podařilo se mi ho předjet na stadionu, kde jsem měl lepší výjezd. Pak už to byl bez problému,“ říká.

O pár hodin později přišel další důvod k radosti. Salaquarda totiž ve třídě GT3 opanoval i hodinový vytrvalostní závod. I zde ale musel čelit složitým situacím. První přišla už na konci úvodního kola, když kolidovali Petr Lisa s Kurtem Wagnerem. Při tomto incidentu šel druhý jmenovaný dokonce přes střechu.

„Přišly červené vlajky, které trvaly docela dlouho. Kvůli tomu nám výrazně klesly tlaky v pneumatikách a zchladly gumy. Po restartu to tedy klouzalo,“ popisuje, jak mu přerušení závodu udělalo čáru přes rozpočet.

Brzy ale opět bylo vše podle představ: „Za pár kol jsem se dostal do rytmu a už jen hlídal pneumatiky, aby vydržely po celou hodinu. Musel jsem jet opravdu opatrně a nikde neklouzat zadkem, abych pneumatiky nespálil. Trefili jsme ovšem dobré nastavení a také tlaky. I díky tomu gumy vydržely celou hodinu,“ přibližuje svou cestu za vítězstvím.

I kdyby se Salaquardovi v sobotu nezdařilo, nemusel by se tím příliš trápit. Již od předposledního podniku na Slovakia Ring je totiž jistým šampionem jak v GT3 sprintu, tak ve vytrvalostní klasifikaci této třídy. Zatímco ve sprintu má po dnešku na kontě hned 8 vítězství z 11 závodů, ve vytrvalosti triumfoval pětkrát ze šesti pokusů.

Poslední závod letošní sezony čeká na pilota stáje ISR v neděli od 14:00 hodin. Na programu bude druhý sprint.

Foto: Team ISR/Jan Čech

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.