Salaquarda udržel i na Red Bull Ringu vytrvalostní neporazitelnost. Ve sprintech očekává těžší bitvu

Třetí závod sezony, třetí vítězství. Filip Salaquarda dokázal i při vytrvalostním závodě ESET Cupu na Red Bull Ringu triumfovat. Pilot stáje ISR tak byl po dojezdu pochopitelně spokojen. Je ovšem připraven na to, že v nedělních sprintových závodech bude jeho cesta celkovým vítězstvím složitější.

„Jsme spokojení. Start byl ale trochu napínavější, protože mercedesy lépe akcelerují. Piotr Wira se tak dostal vedle mě a jelikož jel první zatáčku hodně zeširoka, měl lepší výjezd a na chvíli byl i přede mnou. Při nájezdu do třetí zatáčky jsem ale byl na vnitřku a dostal jsem se dopředu. Pak už jsem si jenom hlídal rychlost, kontroloval závod a udržoval si náskok,“ uvedl šťastný Salaquarda po dojezdu do cíle.

Ačkoli český pilot strávil celý závod na špici, neznamená to, že nenastaly situace, ve kterých mohl své vedení ztratit. Se všemi z nich si ale poradil zdárně.

„Kousek za mnou jelo Ferrari, které také mělo dobrou rychlost. Tím pádem jsem musel trochu zrychlit. Pak přišel první výjezd zpomalovacího vozu, při kterém nám zchladly pneumatiky. Tak nějak nám vše vycházelo, i předjíždění jezdců o kolo zpět. Při něm má člověk vždy strach, může totiž hodně ztratit nebo dokonce nabourat,“ dodává.

Výhrady měl Salaquarda pouze ke svému startu: „Nebyl úplně ideální. V předešlých závodech se mi podařilo odstartovat lépe. Neřekl bych, že má reakce byla špatná, myslím si ale, že mohla být o trochu lepší,“ byl sebekritický.

Třetí vítězství v řadě pochopitelně pomohlo Salaquardovi upevnit celkovou vedoucí příčku. V jeho prospěch hrála i smůla dvou nejbližších rivalů. Piotr Wira s Daanem Pijlem totiž dostali po závodě třicetisekundový trest za předjíždění během pobytu zpomalovacího vozu na dráze a ve třídě GT3 se tak propadli ze druhého místa až na páté. Libor Milota dokonce nedojel vůbec. Na jeho mercedesu došlo k poškození levého předního kola.

Lambo bude oříškem

V rámci třídy GT3 bude Salaquarda startovat jako první i do nedělních sprintových závodů. To už ale nebude platit v celkovém pořadí. V kvalifikacích se totiž potvrdila síla výkonu vozů Lamborghini Huracán a českého pilota porazil v obou bitvách o startovní pozice domácí Alexander Ober. Ten na Red Bull Ringu startuje s vozem Lamborghini Huracán GT3 bez restriktorů a spadá do třídy GTC.

Salaquarda si uvědomuje, že zdolat rakouského jezdce nebude snadné: „Pokud mu to pojede jako v kvalifikaci, tak to bude těžké. Jel jsem za ním a na každé rovince mi ujel asi o 20 metrů. Budeme čekat na jeho chybu a uvidíme, jak mu to půjde. Pojede se ale jenom na 25 minut, což bude krátké,“ říká.

Šanci na posun dopředu vidí český pilot po startu. Tam by mu start ze druhé příčky mohl paradoxně pomoci.

„Když člověk startuje z venkovní stopy, může jet více zeširoka a mít poté lepší výjezd nahoru do kopce. Tam je to hrozně důležité, protože Audi nemá úplně dobrou maximálku. Má sice slušné zrychlení, na konci rovinky to ale není úplně ono,“ vysvětluje.

Naději Salaquardovi dává i Oberův výkon ve vytrvalostním závodě. Tam totiž skončil až na osmém místě celkově a současně na třetí příčce ve třídě GTX.

„Čekal jsem, že se mu bude dařit více. Tentokrát se tam ale jenom trápil,“ byl Salaquarda překvapen.

První sprintový závod se pojede v neděli už od 8:45 hodin. Druhý odstartuje v 15:50.

Foto: ISR Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.