Posunout se na třetí místo v celkovém pořadí. S takovým cílem vstupuje pilot české stáje Charouz Racing System Enzo Fittipaldi do závěrečného letošního podniku F2 v Abú Zabí. Půjde o poslední Brazilcův start pro Charouzův tým.
„S týmem jsem zažil úžasnou sezonu. Momentálně bojujeme o třetí místo v šampionátu. Na Sargeanta, kterému tato pozice patří, ztrácím jenom devět bodů. Cíl je tedy jasný – kvalifikovat se v nejlepší desítce a v obou závodech získat body,“ odhalil vnuk legendárního Emersona Fittipaldiho své cíle pro víkend.
Fittipaldimu momentálně patří v průběžném pořadí šesté místo. Na kontě má 126 bodů, ke kterým mu pomohla mimo jiné i šestice pódiových umístění v předchozích závodech. Nejenže ale ztrácí pouhých devět bodů na Logana Sargeanta, ale má na své kontě stejně bodů jako čtvrtý Jack Doohan s pátým Jehanem Daruvalou. Z matematického pohledu zůstávají ve hře o třetí místo i Liam Lawson (123 bodů), Frederik Vesti (117 bodů), Ajumu Iwasa (114 bodů), Jüri Vips (110 bodů) a Dennis Hauger (98 bodů).
Ani jeden ze Sargeantových pronásledovatelů ovšem nemůže počítat s tím, že jim Američan dá cokoli zadarmo. Sargeantovi totiž jde o zisk superlicence, aby mohl příští rok závodit ve F1 za Williams. Aby na ni dosáhl, musí v šampionátu skončit nejhůře šestý.
Pro Fittipaldiho půjde na okruhu Yas Marina o vůbec první vystoupení v kariéře. Nemyslí si však, že by tato nezkušenost byla nevýhodou.
„Učím se velmi rychle a už se nemůžu dočkat, až víkend začne. Už mi lidé od Charouze chyběli. Byly to více než dva měsíce od posledního podniku v Monze, takže se těším, až se zase s kluky uvidím. Společně do toho dáme všechno a pokusíme se sezonu zakončit co nejlépe,“ dodává.
Fittipaldi tento víkend závodí za Charouz Racing System naposledy. Nedávno se totiž stal novým juniorem Red Bullu a ten ho od příštího roku přemístí do britského Carlinu.
Fittipaldiho spolupráce s týmem Charouz začala už v roce 2019 při Velké ceně Makaa F3. V hlavním závodě tehdy dojel šestnáctý. S českým týmem poté znovu spojil síly v roce 2021, kdy mu stáj nabídla angažmá pro sezonu FIA F3 a zachránila tak jeho evropskou kariéru. Tou dobou totiž Fittipaldi odešel z Jezdecké akademie Ferrari a už zahájil sezonu v americkém juniorském seriálu Indy Pro 2000. Po dobrých výsledcích včetně druhého místa na Hungaroringu se ještě během sezony přesunul do F2, kde s týmem nyní úspěšně působí.
Fittipaldiho týmové kolegyni Tatianě Calderónové dlouhá pauza od podniku v Monze pomohla. Italský víkend totiž nemohla dokončit poté, co si při kolizi s Oliverem Caldwellem ve sprintu zlomila pravou ruku. Teď už je ale její stav lepší.
„Sice to bylo dlouhé čekání, ale poprvé ve své kariéře jsem byla ráda, že na mě čeká dvouměsíční přestávka. Bylo to totiž perfektní pro mou ruku, která se mohla uzdravit. Už jsem trénovala na simulátoru a také na motokárách. Nyní už mám z ruky dobrý pocit,“ říká kolumbijská závodnice.
I pro Calderónovou půjde podobně jako u Fittipaldiho tak trochu o krok do neznáma. V Abú Zabí už si sice s monopostem F2 zazávodila jako pilotka stáje Arden před třemi lety, loni ale prošel okruh úpravami.
„Na této konfiguraci pojedu poprvé. Na simulátoru to vypadalo zajímavě. Jsem si jistá, že můžeme odvést dobrou práci. Na této směsi pneumatik se cítím pohodlně už od Spa a vzhledem k teplotám, které v Abú Zabí vždy panují, si myslím, že z toho budu těžit. Doufejme, že tu dokážeme získat nějaké body, to je můj cíl. Opravdu bych chtěla zakončit sezonu dobře,“ přeje si.
Charouz Racing System má na okruh Yas Marina dobré vzpomínky. Právě z této trati totiž pochází jedno ze dvojice vítězství, které stáj ve F2 vybojovala. V roce 2018 tu ovládl sprint Antonio Fuoco.
Foto: Charouz Racing System
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.