Českého závodníka Jáchyma Galáše čeká o víkendu na Nürburgringu pátý letošní podnik seriálu TCR Europe. Krátce před jeho začátkem si jezdec týmu Janík Motorsport našel čas a poskytl exkluzivní rozhovor pro náš server.
O víkendu tě čeká pátý podnik letošní sezony TCR Europe. Jeho dějištěm bude německý Nürburgring. Jak se na tuto trať těšíš?
Na Nürburgring se těším nejvíce ze všech tratí. Už jsme na ní byli testovat a je to i trať, kterou jsem si oblíbil také na simulátoru.
Letošní sezona je v TCR Europe tvou premiérovou. Jak si v šampionátu zvykáš?
Snažím se přizpůsobit chování ostatních jezdců. Posledních pár závodů ale pro nás bylo dost frustrujících. Na Zandvoortu jsem dostal penalizaci dvaceti sekund za lehký kontakt se soupeřem a ztratil tři místa na startu dalšího závodu. To mi nepřišlo úplně spravedlivé, ale budiž, bylo to rozhodnutí komisařů.
Ve Spa zase došlo po startu prvního závodu ke kolizi, za kterou jsem nemohl. Napříč trati stálo auto a kolem mě se nedalo projet. Střetl jsem se s dalším jezdcem, který se vyhýbal. Druhý závod byl zase tak trochu pneumatiková loterie a ta nám bohužel také nevyšla. Doufám, že na Nürburgringu se mi bude dařit více. Věřím si.
Tvým týmovým kolegou u stáje Janík Motorsport je slovenský jezdec Maťo Homola. Pro toho jde letos v TCR Europe už o třetí sezonu a v minulosti se objevil mimo jiné i ve WTCR. Jak se ti s ním spolupracuje?
S Maťem se spolupracuje dobře. Není to takový ten typický závodník egoista, který nikomu nic neřekne a nechává si ty nejlepší triky pro sebe. Když se ho na cokoli zeptám, tak mi rád odpoví a se vším mi pomáhá. Jsem rád, že mám vedle sebe takového jezdce, jako je on.
Týmový kolega Maťo Homola je Jáchymu Galášovi během jeho premiérové sezony v TCR Europe nápomocen. Foto: Janík Motorsport
Ty i Maťo závodíte s vozy Hyundai i30 N TCR. Ve všech šampionátech vozů TCR se sice organizátoři snaží pomocí systému Balance of Performance zajistit, aby všechna auta byla výkonnostně vyrovnaná. Pociťuješ ale i přesto nějakým způsobem, že už se jedná o starší auto? Hyundai od letoška již nasazuje také nový model Elantra…
Je to hodně cítit na rovinkách. To ti ujíždí i stará Cupra. Je to dost frustrující. Na Paul Ricardu jsme v prostředním sektoru ztráceli tři čtvrtě vteřiny. Takto to bylo i na Slovakiaringu, ve Spa a dokonce i na Zandvoortu. Kdykoli přijde rovinka, je to hodně znát. Roli samozřejmě hrají i váha a výška vozu.
Předchozí dvě sezony strávil Jáchym Galáš v TCR Eastern Europe za volantem vozu Volkswagen Golf GTI TCR stáje GT2 Motorsport. Foto: Petr Frýba
Ve startovním poli TCR Europe najdeme mimo jiné i několik zvučných jmen. Jedním takovým je například nizozemský jezdec Tom Coronel, který má rovněž bohaté zkušenosti ze světové scény závodů cestovních vozů. V seriálu WTCR účinkuje i letos. Už jsi s ním nebo s jiným jezdcem takového formátu zažil například nějaký zajímavý moment?
Asi právě s Tomem Coronelem. Je hodně komunikativní. Čas od času dokonce přijde za námi a baví se, ptá se, jak jsme na tom a snaží se nás i motivovat, ať to nevzdáváme. Díky tomu jsem si ho moc oblíbil. Čas od času se setkám i s Dušanem Borkovičem, který loni stejně jako já jezdil TCR Eastern Europe. I on je ochoten se bavit s ostatními jezdci.
Toma Coronela si Jáchym Galáš velmi rychle oblíbil. Foto: TCR Europe
Je mi jasné, že nyní mi určitě ještě nemůžeš říct nic konkrétního, ale máš už v hlavě nějakou představu o své sezoně 2022? Chtěl bys pokračovat v TCR Europe?
Určitě bych chtěl pokračovat v tomto šampionátu. I když je to tu hodně tvrdé, tak je to zábava. Hlavně už jde o evropskou soutěž, která je po WTCR druhou největší. Je také skvělá zkušenost závodit na okruzích z kalendáře formule 1. Už jen podívat se na tyto okruhy je něco neskutečného.
Úvodní foto: Janík Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.