Zlatá tečka za stříbrnou sezonou. Stáji GT Sports Technology v Brně tleskala i konkurence

Petr Brecka dosáhl na druhé místo ve sprintových závodech třídy AM, společně s Karlem Neffem zopakoval stejný výsledek i ve vytrvalosti. Stáj GT Sports Technology si z letošního ročníku Porsche Sprint Challenge Central Europe odnáší dva stříbrné výsledky v konečném pořadí. Při závěrečném podniku v Brně si navíc tým vysloužil uznání od soupeřů.

„Hodnotím to pozitivně,“ říká Karel Neffe. „Víkend v Brně pro nás sice byl trochu smolný, co se šampionátu týče, ale ukázali jsme se ve velmi dobrém světle. A to se počítá,“ uzavírá své hodnocení.

Na Masarykův okruh do Brna přijíždělo GT Sports Technology s nadějemi na titul. Petr Brecka totiž v přechozích osmi sprintech pětkrát triumfoval ve třídě AM a díky tomu vstupoval do finále jako průběžný lídr s náskokem čtyř bodů před Švýcarem Peterem Brunnerem.

Dlouho to vypadalo, že se Breckovi podaří jeho tažení dotáhnout do úspěšného konce. V obou sprintech sice dojel do cíle jako druhý za Brunnerem, což původně stačilo k zisku titulu, situace se ale nakonec změnila. Po druhém sprintu totiž dostal pětisekundovou penalizaci za ulitý start Ulrich Ziegler a v absolutním pořadí se propadl právě mezi Brunnera s Brecku. Díky tomu se stav šampionátu otočil ve prospěch švýcarského jezdce, který se nakonec stal šampionem s náskokem jediného bodu.

„Kdyby zůstaly výsledky, které platily po průjezdu cílem, tak by nám to vyšlo. Nakonec to ale dopadlo jinak. Takový je ale motorsport a musíme to přijmout tak, jak to je,“ říká Karel Neffe, na kterého udělaly letošní výkony Petra Brecky dobrý dojem „Měl výbornou sezonu. I ve druhém závodě v Brně jel velmi dobře. Je škoda, že z toho nakonec nebylo první místo,“ dodává.

Sprintové závody sice Petru Breckovi vítězství nepřinesly, společně s Karlem Neffem si ale spravil chuť ve vytrvalosti. Tu v rámci třídy AM dokázal vyhrát. Šlo o třetí triumf posádky v sezoně, což je počet, na který nikdo z jejích soupeřů letos nedosáhl. Brněnské vítězství zajistilo dvojici stáje GT Sports Technology konečnou druhou příčku.

„Dokázali jsme auto nastavit tak, aby i na tomto asfaltu, který je tu v příšerném stavu, fungovalo celou hodinu. Díky tomu jsme dokázali zajíždět stabilní časy. Na začátku byla škoda, že Robert Šenkýř blokoval Petera Brunnera i Petra Brecku, několikrát málem došlo ke kolizi. Mně se po střídání podařilo předjet několik jezdců. Nakonec jsem se lehce dotáhl i na Richarda Gondu,“ pochvaloval si Neffe.

Nejrychlejší auto na trati

Pozornost budilo v Brně i druhé Porsche stáje GT Sports Technology. To platilo zejména o prvním sprintu. Ukrajinský jezdec Ivan Peklin nejprve zajel nejrychlejší čas v kvalifikaci. Kvůli penalizaci šesti míst za kolizi v Grobniku sice musel startovat až jako sedmý, tím ale jeho tažení ani zdaleka neskončilo. Po velké stíhací jízdě projel cílem jako druhý.

„Byl absolutně nejrychlejším autem na trati. Jasně ukázal, kam patříme a jakým způsobem náš tým funguje. Byl to důkaz toho, že umíme připravit rychlá auta a také je nastavit. Po závodě za námi přišli i někteří ze soupeřů a gratulovali nám ke skvělé stíhací jízdě. Dokázali jsme, že v tomto šampionátu patříme k nejlepším týmům,“ usmíval si Neffe.

Na první místo Peklinovi chyběly zhruba čtyři vteřiny. Karel Neffe je ale přesvědčen o tom, že kdyby se pro ukrajinského jezdce vyvíjel závod bez komplikací, vystoupal by na nejvyšší stupeň. „Jeden ze soupeřů to Ivanovi v úvodu hodně zavíral. Bojoval s ním tři nebo čtyři kola a kvůli tomu ztratil 10 až 12 vteřin. Nebýt této ztráty a penalizace, mohlo z toho být vítězství,“ domnívá se.

Při druhém sprintu vystřídal Ivana Peklina Andrew Kunitsa. Jeho vystoupení skončilo pátým místem ve třídě AM. V konečném pořadí šampionátu obsadil v této klasifikaci čtvrté místo. Vytrvalostní závod dokončili Kunitsa s Peklinem na pátém místě mezi účastníky třídy PRO-AM. V šampionátu se dvojice umístila na děleném čtvrtém místě.

Porsche Carrera Cup Middle East na obzoru

V Evropě už letos GT Sports Technology závodit nebude. Brzy bychom ale tuto stáj mohli vidět na okruzích znovu. „Momentálně řešíme s partnery a zákazníky možnost nastoupit v Porsche Carrera Cupu Middle East. Rozhodne se během 10 dnů,“ odhaluje Neffe nejbližší plány.

Nadcházející ročník seriálu Porsche Carrera Cup Middle East začíná již na přelomu října a listopadu. Sezona by měla čítat dohromady šest podniků. Závody tohoto šampionátu bude hostit také Dubaj, ale rovněž Abú Zabí a saúdskoarabská Džidda. Poslední dva zmíněné okruhy můžeme stejně jako Bahrajn znát i z kalendáře F1. Sezona potrvá do dubna příštího roku.

Blízkovýchodním Carrera Cupem to ale nekončí. „V lednu bychom se chtěli zúčastnit čtyřiadvacetihodinovky v Dubaji. Také v Brně za námi chodili jezdci a měli zájem se bavit o další sezoně. Příští rok určitě plánujeme pokračovat v Porsche Sprint Challenge Central Europe, kde chceme nasadit více než dvě auta,“ dodává Neffe.

Porsche Sprint Challenge Central Europe sice skončilo pro GT Sports Technology dvěma stříbrnými výsledky, tým ale letošní sezonu neopouští bez titulů. V ESET Cupu se Petr Brecka a Karel Neffe stali vytrvalostními šampiony třídy GTC1, ve sprintu dosáhl na prvenství sám Brecka.

Foto: GT Sports Technology

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.