Exotická výzva začíná. GT Sports Technology zahajuje v Bahrajnu Carrera Cup Middle East

Dva závody o délce 30 minut, to vše jako součást doprovodného programu finálového podniku vytrvalostního mistrovství světa WEC. Česká stáj GT Sports Technology vstupuje tento víkend v Bahrajnu do nového ročníku seriálu Porsche Carrera Cup Middle East.

„Nálada je dobrá. V předsezonních testech jsme zajeli docela slušně,“ těší se na premiéru svého týmu v šampionátu Karel Neffe. „Chceme se poměřit s novou konkurencí ve světě a zazávodit si na nových a náročných okruzích. Očekáváme, že to bude tvrdé závodění,“ dodává.

Na Blízký východ míří GT Sports Technology po úspěšné sezoně ve střední Evropě. Na této scéně tým zabodoval zejména v rámci ESET Cupu. Zde se stal Petr Brecka sprintovým šampionem třídy GTC1. Český jezdec vybojoval titul i ve vytrvalosti, tentokrát společně s Karlem Neffem. V Porsche Sprint Challenge Central Europe zažila stáj „stříbrné“ účinkování. Petr Brecka se stal sprintovým vicemistrem třídy AM. Ve vytrvalosti této třídy brala druhé místo posádka Brecka – Neffe.

Právě Petr Brecka bude tým reprezentovat i v Porsche Carrera Cup Middle East. Dvoudenní předsezonní testy, které se v Bahrajnu konaly před týdnem, daly českému jezdci důvod k optimismu. V neděli totiž zajel v patnáctičlenné konkurenci sedmý nejrychlejší čas. V kategorii Masters obsadil dokonce druhou příčku.

Na okruhu v Bahrajnu, který od roku 2004 hostí také velkou cenu F1, se GT Sports Technology představí vůbec poprvé. A už teď je každému v týmu jasné, že půjde o specifickou záležitost. „Je to hodně náročný a technický okruh. Jsou tu rychlé pasáže, dlouhé rovinky i pomalé pasáže, doslova všechno. Navíc se tu extrémně práší a hodně to tu klouže. Je to velká výzva a není jednoduché tu závodit. Právě proto jsme do toho ale šli,“ podělil se Neffe se svými prvními dojmy.

Bahrajnský okruh ale nebude pro GT Sports Technology jedinou novinkou, se kterou se bude muset na přelomu října a listopadu popasovat. „Jsou tu pevné starty, což je zásadní. Bude důležité zvládnout kvalifikaci, poté dobře odstartovat a vyhnout se kolizím,“ říká Neffe, jehož tým kvůli účasti v seriálu pořídil nové Porsche 992 Cup.

První podnik sezony 2024/2025 se uskuteční jako součást doprovodného programu bahrajnské osmihodinovky. Ta uzavírá letošní ročník vytrvalostního mistrovství světa WEC. „Je to tu hodně přísně, ať už se vstupenkami nebo s čímkoli dalším. Všude je zkrátka cítit atmosféra velkého světového závodu. Bude to skvělé,“ užívá si Neffe.

O prestiž nebude mít GT Sports Technology v Carrera Cup Middle East nouzi. Druhý podnik v katarském Lusailu (29. listopadu – 1. prosince), předposlední závodní víkend v Bahrajnu (11.-13. dubna) a finálový podnik v saúdskoarabské Džiddě (18.-20. dubna) se totiž pojedou po boku velkých cen F1. Součástí kalendáře budou rovněž závody v Dubaji (18.-19. ledna) a Abú Zabí (25.-26. ledna).

První závodní víkend sezony startuje už ve čtvrtek dvojicí volných tréninků. V pátek přijde na řadu nejprve kvalifikace (9:10) a poté první závod (15:45). V sobotu se bude závodit od 9:00 našeho času. Obě jízdy jsou vypsány na 30 minut a podle předběžné startovní listiny by mělo nastoupit 16 vozů.

Foto: GT Sports Technology

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.