První vítězství pro Waszka i další trofeje pro Milotu. GT2 Motorsport odstartoval druhou polovinu ESET Cupu úspěšně

Dennis Waszek zažil nejlepší víkend sezony a vybojoval svůj první letošní triumf ve třídě GTC, Libor Milota rozšířil svou sbírku pódiových umístění. Stáj GT2 Motorsport absolvovala v Mostě své dosud nejlepší vystoupení v letošní sezoně ESET Cupu.

„Byl to pro mě nejlepší víkend sezony. Moc jsem si ho užil a myslím si, že se bavili i fanoušci,“ neskrýval Waszek po skončení mosteckého podniku nadšení.

Na své první letošní vítězství ve třídě GTC dosáhl loňský šampion v úvodním sprintu. V něm měl velmi slibnou pozici už na startu. V kvalifikaci totiž vybojoval pole position v rámci třídy GTC a současně skončil druhý celkově. Tyto výsledky poté zopakoval i v závodě.

Jezdec startující s vozem Lamborghini Huracán si v cíli pochvaloval mimo jiné i nový motor. Ten nasadil poté, co mu při květnovém podniku na Red Bull Ringu starý agregát odešel.

„Auto bylo perfektně nastavené a nový motor fungoval skvěle. U toho starého nám minimálně na Red Bull Ringu výkon chyběl a možná to tak bylo i při předchozích závodech. Teď ale bylo všechno super. Jsem spokojen,“ radoval se Waszek.

Po startu se chvíli zdálo, že by Waszek mohl zabojovat dokonce i o celkové vítězství. Využil totiž vyššího výkonu svého Lamborghini a posunul se na absolutní první příčku před Filipa Salaquardu. Poté ale nedobrzdil do úvodní šikany a propadl se zpět na druhé místo. Waszek si ale myslí, že i bez této chyby by dosáhl na celkové prvenství jen těžko.

„Na začátku bych ho za sebou možná zvládal držet. Myslím si ale, že ve druhé polovině závodu by mě zdolal, protože hospodaření s pneumatikami je u vozů GT3 lepší,“ přiznává.

Do boje o nejvyšší příčky byl Waszek zapojen i v neděli, kdy se jelo na mokré, ale osychající trati. I v tomto případě startoval z celkového druhého místa, tentokrát za Jáchymem Galášem. S pilotem stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra se ale zvládl hned na začátku vypořádat a ujal se vedení. Později se sice propadl za Salaquardu i za oba jezdce týmu Jiřího Mičánka, v závěru ale chytl druhý dech a byl z toho souboj o další vítězství v rámci třídy GTC s Matějem Pavlíčkem. Toho sice Waszek těsně udolal, po penalizaci ale spadl na druhé místo.

„Porazil jsem ho asi o 13 tisícin, v nájezdu do boxů ale stál s odstaveným autem Jáchym Galáš, takže vlály žluté vlajky. Pavlíček měl v předposlední zatáčce problém s přilnavostí a krotil smyk. Já ho podjel, ale všiml jsem si žluté vlajky. Sice jsem ho pustil zpátky, ale jen špičkou, což mi jako vrácení pozice neuznali,“ popisuje Waszek dramatickou koncovku závodu.

V průběžném pořadí třídy GTC sice Waszek zůstává třetí, i přesto ale může snít o obhajobě titulu. Za Jáchymem Galášem a Matějem Pavlíčkem, kteří se dělí o vedoucí příčku, totiž zaostává o 13,5 bodu, což je hratelný rozdíl.

Další cenné kovy pro Milotu

Sbírku trofejí stáje GT2 Motorsport nerozšířil v Mostě pouze Dennis Waszek, ale také Libor Milota. Závodník z Jablonce nad Nisou dovezl svůj Mercedes do cíle obou sprintů na druhém místě ve třídě GT3. Z vytrvalosti si odnesl bronz.

„Obecně tento víkend hodnotím pozitivně. Dosáhli jsme dobrých výsledků a navíc jsme si odnesli spoustu poznatků. I špatná zkušenost je totiž zkušenost. Auto zůstalo celé, mechanici makali, jak mohli a já dělal, co bylo v mých silách. Jsem proto spokojen,“ hodnotil Milota víkend pozitivně.

Chybělo málo a Milota mohl z Mostu odjíždět se třemi stříbrnými výsledky. Ve vytrvalosti totiž svedl velký souboj o druhou příčku s Mirem Konopkou. Slovenský závodník mu dal hodně zabrat a v cíli měl pro něj Milota slova uznání.

„Miro mě překvapil. Jel opravdu neskutečně a bez chyb. Letěl kolo, co kolo. Ani na chvíli jsem se nevzdal a celou hodinu jsem se snažil najít cestu, jak se k němu přiblížit. Ono to ale opravdu nešlo. Miro jel fantasticky a skládám mu poklonu. Možná se mohlo zdát, že už přestává být soupeřem, ale tady ukázal, že to rozhodně není pravda,“ říká Milota, který se stejně jako ostatní musel v závěru vytrvalosti vypořádat s kapkami deště.

V nedělním sprintu si zase dojel pro druhé místo i přesto, že se ve voze rozhodně necítil nejlépe: „Byl to pro mě test psychické odolnosti. Netrefili jsme nastavení a opravdu jsem se trápil. Zápasil jsem s tím až do konce. Každé kolo jsem si přál, ať už je konec. Auto nechtělo odjet ze zatáčky, nechtělo se mu do ní najíždět a zkrátka nechtělo dělat nic. Kdybych tu neměl fanoušky, tak nevím. Jsem za všechny z nich moc rád. Vážím si toho, že mě přijeli podpořit,“ popisuje své trable.

Dvěma stříbrnými výsledky ve sprintu si Milota pochopitelně upevnil druhé místo v průběžném pořadí. Na vedoucího Filipa Salaquardu ztrácí 31 bodů. Na druhou příčku povyskočil i ve vytrvalosti, když využil absence Piotra Wiry. Zde za Salaquardou zaostává o 44 bodů.

Již za dva týdny bude GT2 Motorsport v akci znovu. Předposlední letošní podnik ESET Cupu se totiž uskuteční na Slovakiaringu.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.