Milota je připraven na náročný víkend, Waszek doufá v mokro. GT2 Motorsport má před sebou rakouskou zastávku

Libor Milota si uvědomuje, že ho nejspíše čeká těžký víkend, Dennis Waszek je naopak optimistou a přeje si, aby zapršelo. Taková je nálada v táboře stáje GT2 Motorsport před jejím třetím letošním vystoupením v seriálu ESET Cup, které se odehraje na rakouském okruhu Red Bull Ring.

Z předchozího podniku na Hungaroringu si Milota přivezl v rámci třídy GT3 tři pódiová umístění. Zatímco ve sprintech obsadil třetí, respektive druhou příčku, ve vytrvalostním závodě z toho bylo další stříbro. Před začátkem rakouského závodního víkendu ale počítá s tím, že zopakovat podobné výsledky tentokrát nebude nic lehkého.

"Očekávám, že to pro nás bude hodně těžký oříšek. Máme atmosférický motor bez turba, což v praxi znamená, že nedokážeme kompenzovat vysokou nadmořskou výšku. Budeme tak mít málo výkonu a na dlouhých rovinkách budeme ztrácet. Jestli se někde cítíme být v oslabení, tak rozhodně právě na Red Bull Ringu," je si úřadující šampion GT3 sprintu vědom své situace.

Navzdory nepříznivým předpokladům se ale ani tentokrát rodák z Jablonce nad Nisou nevzdává bez boje. Na své soupeře se pokusí vyzrát jinou cestou.

"Budeme se soustředit na to, abychom byli šetrní k autu i k pneumatikám. Cílem je zajíždět konstantní časy od začátku až do konce a budeme věřit, že na konci se nám z toho podaří vyždímat dobré umístění. Přejeme si dojet na stupních vítězů, což se nám tu loni podařilo právě díky tomu, že jsme byli hospodární při práci s pneumatikami," poodkrývá pilot vozu Mercedes AMG GT3 svou strategii.

Do Štýrska Milota přijíždí jako druhý muž průběžného pořadí GT3 sprintu. Za dosud suverénním Filipem Salaquardou zaostává o 35 bodů. Milota se ale současně musí soustředit také na obranu druhé příčky. Jeho náskok před Piotrem Wirou totiž činí jen jeden bod.

Podobně vyrovnaná je situace mezi Milotou a Wirou také ve vytrvalostní klasifikaci. Tam mají oba na kontě 33 bodů a dělí se tak o druhou příčku. Salaquarda je před nimi se sedmnáctibodovým náskokem.

Waszek cítí šanci

Zatímco Libor Milota přiznává, že na Red Bull Ringu nebude ve snadné pozici, u Dennise Waszka je tomu naopak. Charakter rakouského okruhu, který se skládá zejména z dlouhých rovinek a nevelkého množství zatáček, mu totiž dává naději.

"Lamborghini má vyšší výkon než vozy GT3. To znamená, že je tu dokážeme potrápit. Uvidíme, jak nám to půjde. Red Bull Ring mám moc rád a těším se sem každý rok," cítí šanci na úspěch.

Závodníky by během víkendu mohlo potrápit i počasí. Existuje totiž riziko, že bude pršet. Něco takového ale Waszka netrápí. Je tomu právě naopak.

"Já mokro beru všemi deseti. Mám ho rád," doufá, že zaprší.

První víkendový závod čeká na GT2 Motorsport v sobotu od 16:55 hodin. Půjde o hodinové vytrvalostní klání. Oba sprinty jsou na programu až v neděli. Zatímco první se pojede od 8:45, druhý od 15:50.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.