Maďarské povzbuzení pro GT2 Motorsport. Milota vytěžil maximum, Waszek proháněl novější vozy

Stáji GT2 Motorsport dal druhý podnik letošní sezony ESET Cupu na Hungaroringu naději. Libor Milota dostal ze svého Mercedesu maximum, připsal si tři pódiová umístění a přiblížil se k dosavadnímu suverénovi Filipu Salaquardovi. Trofeje si z obou závodů odnesl i Dennis Waszek, kterého potěšilo srovnání s novějšími vozy Lamborghini Huracán.

"Nálada je fantastická. Mám hrozně dobrý pocit z toho, jaký jsme odvedli kus práce. Celý víkend jsme zrychlovali. Jsem nadšený, myslím si, že jsme vyždímali maximum možného," byl Milota spokojen s prací celého týmu.

Milota si v Maďarsku výrazně spravil chuť po složitém vstupu do sezony v Oscherslebenu. Zatímco v prvním sprintu nestačil pouze na zkušeného Filipa Salaquardu s juniorem BMW Neilem Verhagenem a obsadil třetí místo, ve vytrvalosti a druhém sprintu si polepšil na stříbrnou příčku. V těchto případech ho pokořil pouze Filip Salaquarda.

Ačkoli na Salaquardu zatím Milota nestačil, je při pohledu na srovnání s tímto závodníkem spokojen.

"Nastavení, které jsem si přivezl do Maďarska, bylo správné. Byl to skvělý víkend. Všichni jsme si to užili a mechanici odvedli kus práce. Když se podívám na zajeté časy, tak jsme se prokazatelně hodně přiblížili," těšilo závodníka z Jablonce nad Nisou.

Milotova slova potvrzuje i pohled do výsledkových listin. Zatímco při prvním sprintu bylo nejrychlejší kolo pilota stáje GT2 Motorsport o 1,347 sekundy pomalejší než Salaquardovo, v závěrečném sprintu už to bylo jen 1,114 sekundy. Za zmínku stojí i nedělní kvalifikace, kde své manko na Salaquardu stáhl pod jednu sekundu. Zaostal za ním o 586 tisícin.

Maďarské výsledky dostaly Milotu na druhé místo v průběžném pořadí GT3 sprintu. Na Salaquardu ztrácí 35 bodů. Ve vytrvalosti se dělí o stříbrnou příčku s Piotrem Wirou. Oba za Salaquardou zaostávají o 17 bodů.

Optimismus u Waszka

Trofeje si z Maďarska odváží i Dennis Waszek. Zatímco v prvním sprintu třídy GTC obsadil druhé místo, v neděli skončil třetí. Po skončení víkendu měl radost, že stačil konkurentům s rychlejšími vozy. Těmi jsou Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček ze stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra, kteří na rozdíl od Waszka závodí s Lamborghini Huracán novější druhé generace.

"Můj pocit je daleko lepší než po Oscherslebenu. Zadařilo se mi zejména v první kvalifikaci, kde se mi povedlo poskládat dohromady dobré kolo a vyhrál jsem. V prvním závodě jsem porazil Pavlíčka v tom druhém jsem ho také držel dlouho za sebou. Pak mi ale začaly odcházet pneumatiky a předjel mě. Zdá se, že vozy druhé generace zvládají hospodaření s pneumatikami lépe," zhodnotil Waszek víkend.

Celkově je Waszek třetí. Zatímco na vedoucího Galáše ztrácí 20,5 bodu, Pavlíček má o pět bodů více.

Třetí podnik letošního ročníku ESET Cupu se uskuteční o víkendu 20.-21. května. Závodit se bude na rakouském Red Bull Ringu. Zde se nachází řada dlouhých rovinek. Není tak vyloučeno, že by výkonnější vozy třídy GTC mohly potrápit auta třídy GT3.

Foto: Libor Milota via Facebook, Petr Frýba/ESET Cup

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.