Stříbrné oslavy GT2 Motorsportu ve slovenském horku. Milota je sprintovým vicemistrem GT3

Stáj GT2 Motorsport si z letošního ročníku ESET Cupu odnese minimálně jeden titul vicemistra. Při předposledním podniku na Slovakia Ringu si totiž zajistil celkové druhé místo ve sprintu třídy GT3 Libor Milota. Jablonecký rodák má navíc k podobnému úspěchu nakročeno i ve vytrvalosti.

„S pokorou jsem šťastný. Myslím si, že zadarmo jsme tento výsledek nevybojovali. Po celou sezonu jsme se snažili podat dobrý sportovní výkon a já jsem s ním spokojen. Jsem rád, že se nám sezona takto povedla. Tým fungoval na jedničku a dařilo se nám dojíždět,“ byl Milota po slovenském víkendu spokojen.

K zajištění celkového sprintového stříbra stačily jezdci stáje GT2 Motorsport i dvě čtvrtá místa. Na ta dosáhl v konkurenci, která byla za celý letošní ročník nejnabitější. Ve startovním poli se ukázal mimo jiné i vítěz závodu 24 hodin Daytona Jesse Krohn.

Zprvu to vypadalo, že by v sobotním sprintu mohl Milota zabojovat o stupně vítězů. V kvalifikaci totiž zajel druhý nejrychlejší čas. O tuto slibnou startovní pozici ho ale nakonec připravila nešťastná událost, kvůli které český jezdec obdržel penalizaci pěti míst.

„V divné a nepřehledné situaci byly vyvěšeny červené vlajky. Já si jich ale bohužel nevšiml hned na prvním stanovišti, ale až na tom třetím. Mezitím jsem některé z vozů předjel. Neměl jsem důvod spěchat, ale zkrátka se přede mnou hemžila pomalejší auta a já se chtěl vyhnout nějakým incidentům, takže jsem je objel. Samozřejmě to ale byl velký prohřešek,“ vysvětluje Milota nedorozumění.

Ve sprintech to sice na stupně vítězů nestačilo, ze sobotní vytrvalosti si ale rodák z Jablonce nad Nisou pohár odnášel. Nestačil totiž pouze na hostujícího Jesseho Krohna a dorazil do cíle jako druhý.

Titul vytrvalostního vicemistra sice ještě Milota jistý nemá, i zde se ale jeho situace vyvíjí více než slibně. Do závěrečného podniku letošní sezony v Brně totiž vstoupí s náskokem 16 bodů před Piotrem Wirou. Ve hře už přitom bude jen 25 bodů.

O novém šampionovi třídy GT3 už je rozhodnuto jak ve sprintu, tak ve vytrvalosti. Milotu střídá na trůnu letošní suverén Filip Salaquarda.

„Chtěl bych Filipovi pogratulovat. Přeji mu to a myslím si, že titul získal zaslouženě,“ ocenil kvality svého soupeře.

Současně pochválil pořadatele: „Velká cena Slovenska je moc hezky uspořádaná. Líbí se mi ten velký zájem fanoušků. Vždy mě těší, když za námi chodí děti pro podepsané kartičky a když vidím, že závodění dělá radost i někomu jinému. Líbí se mi také doprovodný program pro děti,“ vysvětluje.

Waszkovi se vzdálil titul

Druhý jezdec stáje GT2 Motorsport Dennis Waszek přijížděl na Slovakia Ring namotivovaný. O dva týdny dříve v Mostě totiž zažil svůj nejlepší víkend sezony. Zatímco při úvodním sprintu třídu GTC vyhrál, ve druhém bral stříbro. Tentokrát ale byly znát slabiny jeho staršího Lamborghini Huracán a Waszek se tak musel spokojit se dvěma třetími místy.

„Věřil jsem, že bych mohl zabojovat trochu více. Dal jsem do toho všechno a vytáhl z auta maximum, Slovakia Ring ale prospíval autům, které mají lepší aerodynamiku. Vozy Lamborghini Huracán ST EVO2 bylo těžké předjet. V rychlých zatáčkách jsem byl zkrátka pomalejší,“ hodnotil svůj víkend.

Matematická naděje na obhajobu titulu v GTC sprintu sice u Waszka žije i před posledním podnikem v Brně, je už ale spíše matematická. Za jezdci stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra Jáchymem Galášem a Matějem Pavlíčkem už totiž zaostává o 23,5 bodu.

„Už to bude těžké,“ uznává Waszek. Při finálovém podniku ale plánuje znovu odevzdat maximum. „Pokusím se proti klukům zabojovat alespoň na jejich domácí půdě,“ dodává.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba, Slovakia Ring - Official Site

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.