Červené vlajky, dlouhé čekání, jízda na mokrých gumách po téměř suché dráze a nakonec třetí pozice v cíli. Honza Rieger zažil na Autodromu Most nevšední závěr sezony Hankook Carbonia Cupu. Celkovou druhou pozici v šampionátu třídy A4 si ovšem pohlídal.
Stříbro v konečné klasifikaci si jezdec stáje Rieger Motorsport zajistil třetím místem. Cesta za tímto výsledkem ale byla poměrně bláznivá: „Závod hodně ovlivnilo počasí a následné dlouhé přerušení kvůli odklízení aut, která skončila mimo trať,“ říká český jezdec.
Před začátkem finálového podniku byl Rieger velmi blízko k celkovému druhému místu. Jeho náskok před nejbližším pronásledovatelem Lubošem Škardou totiž činil 18 bodů, přičemž ve hře jich zůstávalo už jenom dvacet. V kvalifikaci navíc zajel druhý nejrychlejší čas, čímž si vybudoval slibnou výchozí pozici pro závod.
Vzápětí se ale ukázalo, že cesta za celkovým stříbrem nebude tak jednoduchá. Panovaly totiž náročné podmínky. Trať zkrápěl před závodem déšť a piloti proto nazuli mokré pneumatiky. Dlouho si však nezazávodili. Několik monopostů totiž vylétlo hned v úvodu z dráhy a záhy tak byl povolán do akce zpomalovací vůz. Vzápětí přišly červené vlajky.
Na restart závodníci čekali dlouho a za tu dobu se podmínky změnily. Trať během přestávky téměř celá oschla. Poslední dvě zatáčky i přesto zůstávaly mokré. Z toho důvodu jezdci nechtěli riskovat a raději si nechali na svých vozech mokré pneumatiky. Tím pádem jsme byli svědky opatrné a pomalé jízdy, která připomínala spíše boj o přežití nežli skutečné závodění. Rieger ale zprvu tyto podmínky zvládal velmi dobře.
„Dostali jsme se na první místo a na chvíli se nám podařilo vést,“ popisuje. Jeho sen o vítězství ale trval jen krátce. Nakonec byl český jezdec rád, že projel cílem alespoň jako třetí.
„Pneumatiky v těchto podmínkách pochopitelně hodně trpěly a levá přední nám bohužel kompletně odešla. V dojezdovém kole už jsem měl dokonce problém vůbec zatočit do boxové uličky,“ přibližuje náročný závěr.
Celkovým druhým místem navázal Rieger na šest titulů šampiona mezi formulovými monoposty, kterých dosáhl za volantem vozu Gloria C8F. Letošní rok byl jeho premiérovým za volantem formule Renault. S výjimkou úvodního podniku v Mostě, kde mu technické problémy znemožnily odstartovat, se pokaždé probojoval na stupně vítězů. Při druhé jízdě srpnového podniku na Slovakia Ringu se mu dokonce podařilo zvítězit.
Foto: Rieger Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.