Grand finále v rekordním poli. Rieger přijíždí do Mostu zpečetit stříbro

Dva body a bude hotovo. Honza Rieger je před závěrečným podnikem letošního ročníku Hankook Carbonia Cupu krůček od titulu vicemistra v klasifikaci třídy D4. Na Autodromu Most se bude muset ovšem poprat s výjimečně početnou konkurencí.

„Finálový podnik v Mostě vždy přináší početné startovní pole. Navíc nás vždy přijde navštívit spousta známých a partnerů. Vedle vynikajícího domácího rautu naší mamky pro ně snad budou odměnou i naše výkony,“ těší se Rieger na závěrečný závod.

V Mostě pilot stáje Rieger Motorsport zakončí svou premiérovou sezonu za volantem monopostu formule Renault. Do něj přesedl z vozu Gloria C8F, se kterým v minulosti dosáhl na šest titulů mezi monoposty. Letos už ale ví, že se šampionem nestane. Za Janem Wagenknechtem totiž zaostává už o 25 bodů, což je v tuto chvíli nedohnatelná ztráta. To ale neznamená, že už není o co hrát.

Rieger má totiž na dosah titul vicemistra. Momentálně drží druhé místo s náskokem 18 bodů před Lubošem Škardou. A jelikož v Mostě bude ve hře již jen 20 bodů, existuje velmi slušná šance, že si stříbrnou pozici udrží.

Do Mostu letos český jezdec přijíždí už počtvrté. Poprvé tu měl jet v dubnu při úvodním podniku Hankook Carbonia Cupu, tehdy ho ale na start nepustily technické problémy. Další dvě vystoupení už ale byly lepší. Zatímco v červenci zde skončil druhý po souboji s Janem Wagenknechtem, v srpnu tu nastoupil při podniku F4 CEZ s vozem druhé generace této kategorie. Tehdy zazářil zejména v mokrém druhém závodě, který mu přinesl čtvrtou příčku.

Kromě dobrého výsledku bude Riegerovým cílem také udělat další krok dopředu při sžívání s novým autem: „Vyzkoušíme pár změn, snad přinesou další dílčí zrychlení,“ doufá. „Už na začátku sezony jsme avizovali, že tento rok bude více méně testovací. Zatím se zdá, že technika už konečně drží a my se tak můžeme věnovat dalším důležitým věcem, jako je třeba nastavení,“ dodává.

S výjimkou úvodního závodu, do kterého Rieger nemohl odstartovat, se pokaždé probojoval až na stupně vítězů. Ve většině případů skončil druhý. Jedinou výjimkou je druhá srpnová jízda na Slovakia Ringu, která mu přinesla vítězství.

V Mostě bude Rieger čelit opravdu výjimečné konkurenci. Podle předběžné startovní listiny totiž bude součástí pole hned 30 monopostů. Tím se nejenže naplní propustnost mosteckého autodromu, ale rovněž půjde o rekord Hankook Carbonia Cupu v jeho třináctileté historii. To by mohlo způsobit složité situace zejména v úvodu.

„Hlavní bude přežít první šikanu. Už v létě to tam bylo všelijaké. Do první zatáčky může přijet klidně pět aut vedle sebe,“ předpokládá Rieger.

Celý program podniku se odehraje v neděli. Nejprve přijdou na řadu dva dvacetiminutové tréninky (9:20, 11:00). Poté budou následovat kvalifikace (13:40) a nakonec závod (15:35).

Foto: Rieger Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.