Slovenská stáj se zázemím v České republice Horňák-Aditis se o víkendu 24.-26. září zúčastní předposledního podniku letošní sezony TCR Europe. V něm nastoupí se dvěma vozy Audi RS 3 LMS TCR, do kterých usednou Polák Bartosz Groszek a Petr Čížek.
Tým Horňák-Aditis se v posledních třech sezonách soustředil zejména na seriál TCR Eastern Europe. V sezonách 2019 a 2020 nasazovala stáj se slovenskou licencí a zázemím v Brně jeden vůz Audi RS 3 LMS TCR, který řídil majitel týmu Radim Adámek. Pro letošek však u Horňák-Aditis vyslali do boje hned dvě tyto auta. Vedle Adámka hájili barvy týmu i účastníci projektu s názvem ESET Race Star. Zatímco při prvním podniku dostal šanci Petr Fulín mladší a ve druhém Miro Horňák, zbytek sezony odjel Bartosz Groszek.
Nyní se tým rozhodl postoupit na žebříčku šampionátů vozů TCR o krok nahoru. O víkendu 24.-26. září se totiž v italské Monze zúčastní předposledního letošního podniku seriálu TCR Europe. Do něj nasadí obě své "audiny". Šanci dostane znovu Bartosz Groszek. Polského jezdce ale doplní v sestavě stáje Petr Čížek. Českého závodníka jsme mohli v posledních třech letech také vídat v seriálu TCR Eastern Europe, ale v barvách týmu Fullinrace Academy.
"Tým hodnotí celou sezonu jako velice úspěšnou. Na jejím začátku nedoufal v takový postup, progres a úspěch. Velice rychle se přizpůsobil novým podmínkám a zařadil se mezi větší úspěšné evropské týmy. Po úspěších v TCR Eastern Europe se rozhodl splnit jeden ze svých cílů a startovat ve vyšší soutěži TCR Europe - Mistrovství Evropy cestovních vozů. Tým tedy nastoupí v italské Monze a reprezentovat ho budou Bartosz Groszek a Petr Čížek," stojí v tiskové zprávě stáje.
Bartosz Groszek se sice letos ke startovnímu poli TCR Eastern Europe připojil až od třetího podniku v Poznani, již ve druhém závodě víkendu si ale připsal vítězství. Na stupně vítězů poté vystoupil i ve zbývajících šesti závodech a celkově nakonec obsadil čtvrtou pozici. Petr Čížek skončil celkově osmý a i on se podíval na pódium. V první brněnské jízdě skončil třetí. Po celou dobu závodu sváděl boj o druhé místo shodou okolností právě s Bartoszem Groszkem. Tímto výsledkem Čížek navázal na svá dvě třetí místa z roku 2019.
V letošní sezoně TCR Eastern Europe závodili Bartosz Groszek a Petr Čížek každý za jiný tým. V Monze ovšem budou týmovými kolegy. Foto: TCR Eastern Europe
Čížek v TCR Europe již podruhé
Zatímco pro stáj Horňák-Aditis a Bartosze Groszka půjde v TCR Europe o premiérové vystoupení, u Čížka se fakticky bude jednat již o druhý start. Při svém historicky prvním podniku na Hungaroringu v roce 2019 byl totiž seriál TCR Eastern Europe součástí startovního pole TCR Europe. Na startu byl tehdy i Čížek. V rámci celkového pořadí si připsal 28., respektive 21. místo. V rámci TCR Eastern Europe ovšem tehdy vybojoval první ze svých pódií, když dojel ve druhém závodě třetí. První jízda pro něj skončila pátou příčkou.
Petr Čížek byl součástí startovního pole TCR Europe už v roce 2019 na Hungaroringu. Foto: TCR Eastern Europe
Petr Čížek pochopitelně nebude v Monze jediným českým závodníkem. Pravidelným účastníkem seriálu je letos Jáchym Galáš. Ten hájí barvy české stáje Janík Motorsport, kde je jeho týmovým kolegou Slovák Maťo Homola. Homola je po prvních pěti podnicích patnáctý. Galášovi patří osmnácté místo a v Monze se pokusí navázat na svůj životní výsledek. Při posledním podniku na Nürburgringu totiž obsadil ve druhém závodě páté místo.
Úvodní foto: TCR Eastern Europe
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.