R8 opět připravena. Salaquarda si jede do Brna užít finále mistrovské sezony

Tituly už jsou v kapse, teď si jen užít závěr sezony. Na Filipa Salaquardu a stáj ISR čeká o víkendu závěrečný podnik letošního ročníku ESET Cupu. Na Masarykově okruhu v Brně se bude moci český jezdec opět spolehnout na své Audi R8 LMS, které již je po nedávných technických potížích na Slovakia Ringu opět v pořádku.

„Technickou závadu už jsme vyřešili a auto je opět opraveno. Udělali jsme na něm nějaké změny, tak uvidíme, jak bude fungovat,“ říká Salaquarda, který si před třemi týdny na Slovensku navzdory potížím definitivně pojistil titul jak v GT3 sprintu, tak ve vytrvalostní klasifikaci této třídy.

Do Brna se jezdec stáje ISR vrátí po sedmi letech. Tehdy ale ještě bylo na Masarykově okruhu leccos jinak. Letos na něj proto čekají i nové výzvy.

„V roce 2016 se ještě závodilo na starém povrchu. Ten byl ovšem potom zbroušen a od té doby se nachází ve špatném stavu. Tentokrát proto bude zásadní hospodaření s pneumatikami. Bude nutné gumy pošetřit. Zejména ve vytrvalosti to bude klíč k úspěchu,“ uvědomuje si.

Současně věří, že i tento okruh bude jeho vozu vyhovovat: „Zas tak vysokých rychlostí se tu nedosahuje, takže nižší maximálka nebude nevýhodou. Kromě toho je tu navíc spousta zatáček, ve kterých by auto mělo fungovat,“ je optimistou.

Salaquarda ovšem počítá s tím, že boj o nejvyšší příčky se nebude týkat pouze aut královské třídy GT3. V minulosti zde totiž do této bitvy nejednou promluvily také vozy Lamborghini Huracán, které dokázaly zužitkovat výhodu vyššího výkonu.

„Je možné, že Lamborghini budou s GT3 bojovat i letos. Otázkou ovšem je, jak zvládnou hospodaření s pneumatikami. Jsou totiž těžší a navíc nemají tak vysoký přítlak, tím pádem by to pro ně mohlo být malinko horší. V kvalifikaci by ale určitě mohla být velmi silná,“ předpovídá.

Na jezdce o víkendu čekají tradičně tři závody. Zatímco v sobotu se uskuteční úvodní sprint (12:35) a následně vytrvalost (17:20), v neděli uzavře sezonu druhé sprintové klání. Jeho start je naplánován na 14:00 hodin.

Foto: Team ISR

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.