Čtvrté místo ve třídě Pro-Am. Přesně tento výsledek měli Filip Salaquarda a Libor Milota ze stáje ISR na dosah při druhém závodě International GT Open na Hungaroringu. Zisk prvních letošních bodů ale překazila českému tandemu příliš dlouhá zastávka v boxech.
„Smůla se nám zkrátka dál lepí na paty a nemůžeme se toho zbavit,“ posteskl si Libor Milota po skončení víkendu. Na maďarském vystoupení ovšem jablonecký závodník nachází také pozitiva. „Dosáhli jsme našeho dosud nejlepšího umístění ve třídě Pro-Am a určitě tento víkend považuji za jeden z povedenějších,“ dodává.
Že posádce stáje ISR rychlost nechybí a k zisku prvních bodů je potřeba jenom trochu štěstí, opět potvrdily páteční volné tréninky. Ve všech třech se totiž česká dvojice umístila mezi nejlepší desítkou absolutního pořadí. Ve třídě Pro-Am si připsala dokonce čtvrté, třetí a páté místo. Optimismus v táboře stáje ale utlumila sobotní kvalifikace na první závod.
„Auto bylo hodně nedotáčivé a ze začátku jsme vůbec nevěděli, co je za problém. Mysleli jsme, že jde o potíže se zahřátím pneumatik, pak jsme ale odhalili problém s diferenciálem,“ popisuje své trápení Filip Salaquarda na mokré dráze.
Kvůli zmíněným komplikacím se Salaquarda kvalifikoval pouze jako 23. celkově a současně na 12. místě v rámci třídy Pro-Am. Ani to mu ale nakonec nebylo nic platné. Kvůli opravám totiž nestihl najet včas na startovní rošt a musel začínat z boxové uličky.
V úvodních kolech závodu, který už se jel na suchu, se ale věci začaly opět ubírat správným směrem. „Auto fungovalo skvěle,“ pochvaloval si ze začátku Salaquarda. Jeho účinkování ale nakonec mělo krátkého trvání. „Po asi 20 minutách se mi začala přehřívat převodovka a museli jsme ze závodu odstoupit. To byla škoda,“ vysvětluje.
Pro neděli se na voze Audi R8 podařilo technické neduhy vyřešit a Libor Milota se z toho hned od začátku snažil vytěžit maximum. Do závodu posádku kvalifikoval na desáté pozici ve třídě Pro-Am a poté odhodlaně směřoval za prvními body. Do doby, kdy přišly na řadu zastávky v boxech, se zvládl propracovat na sedmou pozici. Ta navíc byla vlastně pozicí šestou, neboť jeden z vozů jedoucí před českým závodníkem měl na kontě penalizaci.
Pak se ale už tradičně ozvala „věrná kamarádka“ smůla. „Při zastávce nám nešlo sundat kolo z náboje. Tím jsme ztratili asi 12 vteřin,“ popisuje Milota moment, který nakonec rozhodl o tom, že si ani ze druhého závodu ISR neodneslo žádné body. Filip Salaquarda se sice snažil vzniklou ztrátu dohnat, v cíli to ale v rámci Pro-Am stačilo pouze na deváté místo.
Nevydařená zastávka mohla tým pořádně mrzet. Pokud si totiž odmyslíme ztrátu 12 vteřin, skončili by Salaquarda s Milotou na čtvrtém místě ve své třídě. „Určitě to bylo reálné. Filip byl v jednu chvíli dokonce třetím nejrychlejším vozem na trati,“ potvrzuje Milota.
Filipa Salaquardu sice promarněná šance na zisk bodů mrzela, současně ale v sobě měl také trochu spokojenosti. „Mé pocity jsou sice smíšené, ale vlastně mám docela radost. Našli jsme skvělé nastavení a auto na Hungaroringu fungovalo snad nejlépe za celou letošní sezonu. Jak já, tak Libor jsme zajížděli mnohem konkurenceschopnější časy,“ pochvaloval si.
Pátou šanci zužitkovat slibnou rychlost v kýžený bodovaný výsledek dostane ISR v termínu 19.-21. července. Během tohoto víkendu totiž bude International GT Open závodit ve francouzském Le Castellet na okruhu Paula Ricarda.
Foto: International GT Open
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.