Do známých končin. Snažení ISR pokračuje na horké maďarské půdě

Další útok na první body je tady. Letošní sezona Libora Miloty a Filipa Salaquardy v International GT Open pokračuje na Hungaroringu. S maďarskou tratí už mají oba jezdci stáje ISR bohaté zkušenosti. Kromě tradičně nabitého startovního pole se budou muset vypořádat i s vysokými teplotami.

"Vypadá to, že nás čekají pěkně horké závody," říká Libor Milota, kterého ale teploty přesahující hodnotu 30 stupňů nevyvádějí z míry. "Jsme trénovaní, takže to není nic, co bychom neměli vydržet," dodává.

Horké podmínky nebudou výzvou pouze pro samotné závodníky, ale také pro jejich techniku. Velmi důležité bude na cestě za úspěchem mimo jiné i správné hospodaření s pneumatikami, což si moc dobře uvědomuje zkušenější z jezdců stáje ISR Filip Salaquarda.

"V tomto směru to bude velmi náročné," nedělá si žádné iluze. "Zejména na začátku bude potřeba šetřit pneumatiky. Budeme si muset dát pozor, abychom to nepřepálili," upozorňuje.

Při úvodních třech podnicích letošní sezony již česká dvojice ukázala, že zvládá držet s nabitým a konkurenceschopným polem krok. To bylo vidět zejména při prvním závodě na Hockenheimringu, kde až do nezaviněné kolize jel Libor Milota na třetí pozici ve třídě Pro-Am. Za zmínku stojí i slibná stíhací jízda při závodě v belgickém Spa-Francorchamps, kterou ukončila az poškození po kontaktech se soupeři.

V Maďarsku se dvojice chce co nejvíce poučit ze svých předchozích vystoupení. "Do víkendu jdu s myšlenkou, že méně je možná někdy více. Dosud jsem se soustředil pouze na to, abych zajížděl rychlé časy, nicméně podle dat je jasné, že dobré tempo nám nechybí. Nyní se především budu snažit dobře zorientovat ve startovním poli. V úvodních kolech proto možná bude nutná větší opatrnost nebo zdrženlivost. Chci mít zkrátka auto v dobré kondici i v polovině závodu," odhaluje Milota svou strategii.

Už při pohledu do startovní listiny musí oba závodníci počítat s tím, že ani tentokrát nebude o kontaktní a ostré závodění nouze. Součástí pole je totiž dohromady 33 posádek, přičemž třídu Pro-Am, do které Salaquarda s Milotou spadají, tvoří hned 19 vozů. Trať o délce 4,381 kilometrů, která je často přezdívána jako Monte Carlo bez svodidel, navíc nenabízí mnoho příležitostí k předjíždění.

„Kvalifikace bude velmi důležitá,“ podotýká Filip Salaquarda. „Soupeř se tu v podstatě dá předjet jenom v případě, že udělá chybu. Jinak je to velice těžké, a to dokonce i když jedete třeba o vteřinu rychleji,“ vysvětluje. Salaquarda současně počítá s tím, že v kvalifikaci nebude lehké najít si dostatek prostoru na zajetí rychlého kola. „Trať je krátká, tím pádem je tu hustý provoz,“ dodává.

Na předchozí tři okruhy přijížděl s dřívějšími zkušenostmi pouze Salaquarda, přičemž pro Milotu se jednalo o objevování nového prostředí. V Maďarsku ale bude situace jiná. S Hungaroringem už totiž mají bohaté zkušenosti oba. Milota na této dráze odjel spoustu kilometrů nejen při působení v ESET Cupu, ale také v dobách, kdy ještě závodil na motorce. Loni zde ale startoval také v International GT Open. S vozem Mercedes AMG  si tehdy odbyl svou premiéru v šampionátu a při obou víkendových závodech byl zapojen do boje o stupně vítězů ve třídě Am.

Po pátečních jízdách zatím mají v táboře české stáje důvod k optimismu. Při všech trénincích se totiž posádka dostala do nejlepší desítky celkového pořadí. V rámci třídy Pro-Am zaznamenala dokonce čtvrté, třetí a páté místo.

Zatímco při květnovém podniku ve Spa-Francorchamps se jel jenom jeden závod o délce 2 hodin a 40 minut, na Hungaroringu se International GT Open vrací k obvyklému formátu dvou závodů. Sobotní klání na 70 minut začne ve 14:30 hodin. V neděli se pojede na 60 minut a začne se ve 13:45 hodin.

Foto: International GT Open

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.