Je dotestováno, teď už se jde závodit. Posádka stáje ISR ve složení Filip Salaquarda – Libor Milota vstupuje v portugalském Algarve do druhé společné sezony v prestižním seriálu International GT Open. Tým je ve více než 30členné konkurenci připraven zúročit intenzivní zimní přípravu.
„Na začátek sezony jsme se moc těšili. V celém týmu panuje dobrá nálada a atmosféra,“ je na prahu nového ročníku pozitivně naladěn Libor Milota, který ale současně stojí nohama na zemi. „S hlavou plnou plánů a očekávání přijíždějí všechny týmy. Přesto věřím, že jsme dobře připravení,“ dodává.
Milotův parťák Filip Salaquarda je na tom stejně. „Máme natestováno a věříme, že nám to něco přinese. Mohl by to být povedený víkend,“ věří zkušený pražský závodník.
Milota a Salaquarda letos absolvují druhou společnou sezonu. Poprvé se za volantem Audi R8 LMS EVO II střídali v International GT Open loni. První polovinu sezony jim sice hatily smůla nebo technické problémy, poté ale zažili povedený závěr roku. V posledních třech závodech pokaždé bodovali do hodnocení třídy Pro-Am a nejvíce zazářili při první jízdě v Barceloně. Tam česká dvojice dosáhla na bronz.
Během zimy nenechali u ISR nic náhodě. Kromě fyzické přípravy a tréninku na simulátoru se hned třikrát objevili i na reálné dráze. Nejprve absolvovali jeden testovací den v Mostě a následně další dva v Barceloně, kde si v rámci oficiálních testů International GT Open vyzkoušeli nejenom jízdu na suchu, ale také na mokru. Týden před závody vyrazili na dva dny i do portugalského Algarve. Poslední fáze příprav byla velmi přínosná.
„Hodnotím to velice kladně,“ říká Filip Salaquarda. „Podařilo se nám vychytat i poslední drobnosti a test se nám podařil na jedničku. Vyzkoušeli jsme si kvalifikační nastavení i to závodní a stihli vše, co jsme potřebovali,“ byl spokojen.
Velmi hodnotné bylo portugalské testování také pro Libora Milotu. „Musím říct, že jsme získali ohromné množství dat a informací. Díky tomu jsme mohli ve čtvrtek při předzávodním testování začít úplně jinde, než kdybychom přijeli až na závodní víkend,“ ocenil.
Okruh v portugalském Algarve nabízí kombinaci náročných rychlých i pomalých zatáček. Měří 4 653 metrů a typické pro něj jsou horizonty. I proto se této trati přezdívá horská dráha. Podle Filipa Salaquardy se jedná o jeden z nejnáročnějších okruhů v kalendáři.
„Pokud bych měl vybrat dvě nejtěžší tratě z kalendáře, tak to jsou Spa a Algarve,“ říká Salaquarda. Přehnaný respekt ale z tohoto okruhu v týmu nemají. „Nemám to tak, že bych v tom hledal nějaké záludnosti,“ vysvětluje Libor Milota. „Kombinují se tu rychlé i pomalé zatáčky, pořád to jsou ale jenom zatáčky, stejně jako třeba v Mostě. Snažím se na to koukat s nadhledem, sám si to zjednodušovat a nehledat v tom žádné velké složitosti. Cítím se tu dobře a myslím si, že to je trať, která by nám mohla sedět,“ dodává.
Posádka stáje ISR bude i letos pokračovat ve třídě Pro-Am. Startovní pole bude opět mimořádně nabité. Celé sezony se plánuje zúčastnit hned 30 vozů, přičemž v Portugalsku jich nastoupí 32. Zastoupení má v šampionátu šest značek – kromě Audi také Ferrari, Lamborghini, McLaren, Mercedes a Porsche.
Sobotní závod na 70 minut se v Algarve uskuteční od 15:45 hodin našeho času. V neděli se pojede od 14:15, v tomto případě hodinu. Oběma závodům bude předcházet kvalifikace – ta sobotní přijde na řadu od 11:10, nedělní začne v 10:00.
Foto: International GT Open
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.