Předčasný konec slibně rozehrané partie. Cestu ISR za prvními body zastavila rána

Posádka stáje ISR ve složení Filip Salaquarda a Libor Milota měla při sobotním závodě International GT Open na Red Bull Ringu nakročeno k zisku prvních letošních bodů ve třídě Pro-Am. Snažení české dvojice ale zastavila nehoda, která znamenala předčasný konec víkendu.

„Je škoda, že to takto dopadlo,“ posteskl si po skončení víkendu Filip Salaquarda. „V trénincích nám auto fungovalo a vše se vyvíjelo slibně, a to i přesto, že jsme ztráceli na maximální rychlosti. V sobotu jsme každopádně měli šanci získat body,“ dodává.

Na rychlý Red Bull Ring, který měří jen 4 318 metrů a skládá se z pouhých 10 zatáček, přijela posádka stáje ISR s jasným cílem – ukončit smolnou sérii a konečně proměnit slibnou rychlost v zisk prvních letošních bodů ve třídě Pro-Am.

Po pátečních trénincích se zdálo, že by se něco takového opravdu mohlo povést. Závodníky sice zlobila nepřízeň počasí, na optimismu ale české stáji dodal především výkon Libora Miloty ve večerním testu pro jezdce s bronzovou licencí. Jablonecký jezdec zajel v konkurenci dalších 22 závodníků dělený čtvrtý čas. „Takový výsledek mě opravdu nadchl, měl jsem z toho velkou radost,“ pochvaloval si.

Nadějně to pořád vypadalo i po první kvalifikaci. Ta se sice konala na suchu, jelo se však na chladném asfaltu a předtím v noci dokonce sněžilo. Milota sice zajel celkově 27. čas, který znamenal 13. místo ve třídě Pro-Am, to vše ale pořád zapadalo do plánu.

„Většina týmů se rozhodla nasadit do kvalifikace profíky. My jsme šli opačnou cestou a do závodu jsme proto vstupovali s nadějí. Věděli jsem totiž, že při zastávkách v boxech budeme na rozdíl od většiny střídat za rychlejšího jezdce, což nám dávalo výhodu pro druhou polovinu závodu,“ vysvětluje Milota.

A zpočátku vše vycházelo. Milota zvládal držet s konkurencí krok a do karet mu nahrál i fakt, že do akce vyjel dvakrát zpomalovací vůz. Poté usedl za volant Audi R8 Filip Salaquarda a brzy začal stahovat závodníky před sebou. Útok na první bodovaný výsledek v sezoně ale trval pouhá čtyři kola.

„Zničehonhic se mi smýklo auto. Předtím něco prasklo, byl to takový zvláštní zvuk. Nedokážu říct, co přesně se stalo. Jel jsem na plný plyn a najedou to přišlo. Uklouzlo mi pravé přední kolo a už to nebylo možné zachránit. Když jsem vletěl do mokré trávy, tak už jsem byl jenom pasažér,“ kroutil hlavou Salaquarda. Tento incident znamenal pro ISR konec celého víkendu. „Auto sice nebylo moc rozbité, ale vpředu se ohnul rám, což jsme nemohli opravit,“ vysvětluje.

Libor Milota měl pro svého kolegu pochopení. „Nemyslím si, že to byla jeho chyba. Zkrátka se to stalo a k závodění to patří. Jdeme dál,“ uvedl. Mrzela ho ale neproměněná příležitost. „Posádky, které zvolily stejnou strategii jako my, v závěru vystřelily dopředu. To dokazuje, že jsme šli správnou cestou a mohl z toho být skvělý výsledek,“ podotýká.

Jablonecký závodník ale opouštěl Štýrsko také s pozitivními dojmy. „Myslím si, že z pohledu jezdeckého výkonu to pro mě byl jeden z nejlepších víkendů v International GT Open. Sice jsme bojovali s nízkou maximální rychlostí a na rovinkách jsme ztráceli v průměru pět kilometrů za hodinu, což je na Red Bull Ringu téměř fatální, i přesto jsem tu ale dokázal letos jet rychleji než v minulosti s Mercedesem,“ těšilo ho.

Sedmý pokus o získání bodů dostanou Libor Milota s Filipem Salaquardou za dva týdny. O víkendu 27.-29. října se totiž uskuteční v Barceloně předposlední podnik sezony. „Je to komplikovaný příběh a na naší cestě nás potkává spousta komplikací. Ale nevzdáváme se a jdeme dál,“ neztrácí Milota odhodlání.

Foto: Team ISR

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.