Prázdniny končí. ISR jede po brněnském testu na Red Bull Ring s optimismem

Česká stáj ISR se po dvouměsíční přestávce vrací do akce. Libor Milota a Filip Salaquarda zabojují o první letošní body v seriálu International GT Open na rakouském Red Bull Ringu. Ten oba jezdci dobře znají. Naději jim před víkendem dodává i nedávné testování v Brně.

„Měli jsme dva měsíce pauzu, ale nelenili jsme a trénovali,“ říká Libor Milota. Na rozdíl od většiny tratí z letošního kalendáře je Red Bull Ring pro jabloneckého jezdce okruhem, který dobře zná. Rakouská dráha je totiž pravidelnou součástí středoevropského ESET Cupu, který byl jeho působištěm v uplynulých sezonách. „Těším se. Už jsem tu v minulosti odjel pár závodů. Doufám, že se k nám nakloní štěstí a uděláme nějaké dobrý výsledek,“ přeje si.

Při předchozích pěti letošních podnicích ukázali Salaquarda s Milotou v nejednom případě svůj potenciál. Za zmínku stojí například první závod na Hockenheimringu, kde posádka směřovala před kolizí za třetí pozicí ve třídě Pro-Am. Zmínit můžeme také druhou jízdu na Hungaroringu. V Maďarsku měla posádka nakročeno ke čtvrté pozici. Toto snažení ovšem překazil problém s utažením kola při zastávce v boxech. Mimo jiné i proto česká dvojice na první letošní body stále čeká.

Před odjezdem do Rakouska se tým připravoval v Brně. Na Masarykově okruhu jezdilo Audi R8 LMS minulý týden dva dny. „Během prvního dne jsme se spíše rozjížděli, během druhého už jsme vyzkoušeli nějaké změny. Podařilo se nám najít určité lepší nastavení, takže doufejme, že bude správné i na Red Bull Ringu. Brno je sice o hodně odlišná trať, ale změny, které jsme provedli, by se měly promítnout všude,“ věří Filip Salaquarda.

V tuto chvíli vše nasvědčuje tomu, že šestý letošní podnik nejspíše ovlivní počasí. Obavy směřují především k sobotnímu závodu. „Má hodně pršet. Podle předpovědi by to mělo být zejména v sobotu hodně extrémní. Uvidíme, jestli se vůbec pojede,“ obává se Salaquarda. Současně ale dodává, že s mokrou tratí nemá za obvyklých okolností problém. „Je mi více méně jedno, jestli se bude jezdit na vodě nebo na suchu. V minulosti jsme na mokru několikrát zajeli dobré výsledky,“ říká.

4 318 metrů dlouhá trať ležící ve Štýrsku se skládá pouze z 10 zatáček a především z rychlých pasáží. To znamená, že i malá chyba může znamenat nepovedené kolo. Velkou roli tu sehrává také výkon motoru.

„Motor je tu velice důležitý,“ potvrzuje Libor Milota. Zároveň má ale trochu obavy. „Jezdí se v horách. To znamená, že atmosférický motor pro nás nejspíše nebude úplnou výhodou. Ale ještě uvidíme. Bude potřeba motor, správné nastavení a bezchybná jízda. Na všem jsme se snažili zamakat a co z toho bude, se teprve ukáže,“ myslí si.

Startovní pole International GT Open bude na Red Bull Ringu tradičně nabité. V akci se objeví celkem 35 posádek. Nejobsazenější bude opět třída Pro-Am. Zde se Milota se Salaquardou postaví konkurenci dalších 18 vozů. Sobotní závod odstartuje ve 14:20 a potrvá 70 minut. Nedělní klání bude o 10 minut kratší. Do akce se půjde ve 13:15.

Foto: International GT Open

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.