Se třemi výhrami opouštěl třetí podnik ESET Cupu na Red Bull Ringu Filip Salaquarda. Jezdec stáje ISR byl totiž dominantní jak v sobotním vytrvalostním závodě, tak v nedělních sprintech. Po polovině sezony směřuje v obou hodnoceních za titulem.
Při sobotní vytrvalosti zažil Salaquarda jediné ohrožení po startu. Piotr Wira totiž dokázal zužitkovat lepší akceleraci svého Mercedesu a sváděl s českým pilotem boj. Ten skončil v nájezdu do třetí zatáčky vítězstvím pro Salaquardu. Poté už český pilot jen kontroloval závod. Na cestě za triumfem ho nezastavily ani dva výjezdy zpomalovacího vozu nebo předjíždění pomalejších vozů o kolo zpět.
Do nedělních sprintů Salaquarda vstupoval v o něco horší pozici než do vytrvalostního závodu. V rámci třídy GT3 sice v obou jízdách startoval první, celkově to ale bylo pokaždé druhé místo. V kvalifikaci ho totiž překonal Alexander Ober jedoucí otevřeným Lamborghini Huracán GT3, které spadalo do třídy GTX. Rakušan ale stejně jako v sobotní vytrvalosti nedokázal navázat na kvalifikační rychlost a Salaquarda se před něj pokaždé velmi brzy dostal.
V prvním sprintu přišel rozhodující okamžik na cestě za vítězstvím hned v úvodu: "Start mi vyšel lépe než v sobotu a pak jsem navíc v zrcátkách viděl, že za mnou kolidovali Jáchym Galáš s Matějem Pavlíčkem. Pak už jsem se jenom snažil neudělat chybu a dovézt auto do cíle," popsal Salaquarda rozhodující okamžiky.
První sprint ale nebyl pro závodníky jednoduchý. Po nočním dešti totiž byla trať stále částečně mokrá, ne však natolik, aby se vyplatilo nazout mokré pneumatiky. Tyto podmínky nejednoho jezdce zaskočily. Například Piotr Wira havaroval už v zaváděcím kole a start musel být kvůli jeho incidentu odložen. Salaquarda si ale s nástrahami dráhy poradil na výbornou.
"Ze začátku to hodně klouzalo, takže jsem se snažil zahřát pneumatiky. To se mi povedlo. Potom už jsem věděl, že se můj náskok neustále zvyšuje, takže jsem nemusel zbytečně riskovat, že na tom mokru vylétnu z dráhy. Ze začátku to sice bylo náročnější, když pak ale člověk má náskok a jede sám, může být relativně v klidu. Nemusí na to tlačit, není ve stresu a tím pádem nedělá chyby," vysvětluje.
Ve druhém sprintu, který už se konal na suchu, předvedl Salaquarda další dominantní výkon. I v tomto případě se dostal do čela hned v úvodu. Tentokrát u něj ale nešlo o zas tak klidný začátek.
"Dostal jsem se mezi dvě Lamborghini. Nalevo jsem měl Jáchyma Galáše a napravo Alexandera Obera. Měl jsem trochu strach, že mě tam zmáčknou," přiznává.
Nakonec ale vše dobře dopadlo: "V první zatáčce jsem se sice nechal trochu vyvézt, měl jsem ale díky tomu lepší výjezd. Mohl jsem jim tak ujet a potom už jsem závod jenom kontroloval," dodává.
Podnik na Red Bull Ringu završil první polovinu letošního ročníku ESET Cupu. Stáj ISR může jít do zbývajících podniků ve velmi slibné pozici. Ve sprintu totiž Filip Salaquarda zatím vyhrál pět z dosavadních šesti závodů a ve vytrvalosti dokonce nepoznal porážku vůbec. Zatímco sprintové hodnocení třídy GT3 vede s náskokem 24 bodů před Liborem Milotou, ve vytrvalosti má k dobru už 32 bodů před Piotrem Wirou. Na vavřínech ale neusíná.
"Nikdy nemůžeme předbíhat. Ještě na nás čeká druhá polovina sezony. Auto ale funguje a všechno ostatní také. Budeme se i nadále snažit dělat maximum a získat titul," říká.
Na kategorii GT nyní čeká v ESET Cupu téměř tříměsíční pauza. Další podnik se totiž uskuteční až o víkendu 5.-6. srpna v Mostě. Tamní okruh je ve srovnání s Red Bull Ringem mnohem techničtější a Salaquarda tak počítá s tím, že zde uvidíme úplně jiné rozložení sil než v Rakousku.
"Auta ze třídy GTC jsou sice rychlejší na rovinkách, mají ale horší aerodynamiku. Myslím si, že jak Most, tak Slovakiaring i Brno už budou vyhovovat více vozům GT3," předpokládá.
Co se třídy GT3 týče, myslí si Salaquarda, že BMW by mohlo být v Mostě v mírné nevýhodě: "Myslím si, že Mercedes a Audi jsou na tom vždy tak nějak podobně. Řekl bych, že pro obě tyto značky to bude dobrá trať. Nové BMW sice jezdí jenom krátce a nemáme ho tak ještě pořádně načtené, mají ale trochu problémy v pomalejších zatáčkách," domnívá se.
Foto: ISR Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.