Stačí už jen málo a bude hotovo. Filip Salaquarda má velkou šanci, že si při předposledním podniku ESET Cupu na Slovakiaringu zajistí titul šampiona třídy GT3 jak ve sprintové klasifikaci, tak ve vytrvalosti. Bude ovšem muset čelit nejtvrdší konkurenci v sezoně.
Oba tituly už jsou sice blízko, na Salaquardově přístupu se ale nic nemění: „Vždy bývám opatrný. Nikdy nejdu do žádného extrémního risku, protože nechci auto rozbít. Myslím si tedy, že to pro mě bude stejné jako dříve,“ vysvětluje 39letý závodník.
Dosavadní Salaquardova letošní bilance je velmi působivá. Zatímo ve sprintu vyhrál sedm z osmi závodů (jednou skončil druhý), ve vytrvalosti ještě nepoznal porážku ani jednou. V průběžném pořadí sprintové klasifikace vede s náskokem 31 bodů před Liborem Milotou. Ve vytrvalosti pak má před svým krajanem k dobru dokonce 44 bodů. Aby mohl s jistotou titulů odjíždět už ze Slovenska, musí jeho náskok v obou hodnoceních činit minimálně 25 bodů. To v praxi znamená, že si Salaquarda může v souboji s Milotou dovolit za určitých okolností i porážku.
Nebude to ale zdaleka jenom Libor Milota, komu bude muset jezdec ISR čelit. O konkurenci totiž nebude mít nouzi. Zatímco ve sprintech bude součástí startovního pole třídy GT3 hned osm vozů, ve vytrvalosti uvidíme sedm aut. Za zmínku stojí například start vítěze podniku 24 hodin Daytona z roku 2020 Jesseho Krohna nebo účastníka 24 hodin Le Mans Nicolase Leutwilera. Zatímco Krohn nastoupí s BMW M4 stáje Trevor Racing, Leutwiler usedne do Porsche 911 R týmu Car Collection Motorsport.
Výzva v podobě vyšší konkurence se Salaquardovi zamlouvá: „Těšíme se na to. Budou to hezké souboje,“ říká.
On sám se cítí připraven velmi dobře, ačkoli od jeho posledního startu na Slovakiaringu už pár let uplynulo: „Testovali jsme tu na začátku sezony a tehdy nám auto fungovalo. Už tedy máme nějaké slušné nastavení. Teď sice budou kvůli horku podmínky jiné, i před víkendem ale dostaneme dost prostoru na trénink,“ věří si.
Součástí bezmála šest kilometrů dlouhého Slovakiaringu jsou táhlé zatáčky, ale také dlouhé rovinky. Maximální rychlost přitom není oblastí, kde patří Salaquardovo Audi k nejsilnějším. Českému jezdci to ale starosti nedělá.
„Zejména na hlavní rovince sice asi budeme trochu ztrácet, třeba se nám ale podaří najít dobré nastavení, díky kterému to dokážeme vykompenzovat. Je tu navíc i řada rychlých zatáček, kde Audi naopak funguje dobře,“ přemítá.
V sobotu na jezdce čekají tradičně dva závody. Zatímco od 13:45 se uskuteční úvodní sprint, v 17:35 bude následovat vytrvalost. Ta ale tentokrát nepotrvá tradiční hodinu, ale bude o 25 minut delší. Poslední vystoupení víkendu čeká na Salaquardu v neděli od 13:55 hodin při druhém sprintu.
Foto: Team ISR
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.