Znovu slibná rychlost, opět ale bez kýženého výsledku. Libor Milota s Filipem Salaquardou ze stáje ISR sahali i při třetím podniku International GT Open po bodech. Vystoupení české dvojice ve Spa-Francorchamps ale skončilo po souhře smolných okolností předčasně.
"Jak volné tréninky, tak kvalifikaci jsme zvládli dobře. V závodě nás ale potkalo několik drobných kontaktů, při kterých jsme postupně přicházeli o důležité součástky vozu. Nakonec jsme museli odstoupit," hodnotí belgický víkend Libor Milota, kterého ani přes další smolné vystoupení neopouští odhodlání uspět. "Nikdy se nevzdáme. Jde sice o příběh, který pro nás začíná složitě, vše se ale pokusíme co nejrychleji hodit za hlavu a budeme doufat, že příště už se na nás štěstí konečně usměje," zůstává jablonecký jezdec optimistou.
Na legendární okruh Spa-Francorchamps přijížděla dvojice stáje ISR s cílem konečně získat první body do průběžného pořadí třídy Pro-Am. O ně bojovala již při úvodních dvou podnicích v Portimau a na Hockenheimringu, ani v jednom případě se jí ovšem skórovat nepodařilo. Nejblíže k úspěchu byla při sobotním klání v Německu, kde se dlouho nacházela na třetí pozici v rámci své třídy. Pak ale Milotu vyřadil ze závodu nezaviněný kontakt.
Mimořádný belgický víkend, který se namísto dvou kratších závodů skládal jen z jednoho klání o délce 2 hodin a 40 minut a rovněž nabízel dvojnásobně větší bodový zisk než obvykle, začal pro ISR slibně. Milota se Salaquardou si totiž vyjeli pro start šesté místo ve třídě Pro-Am a před závodem cítili šanci na dobrý výsledek.
"S kvalifikací jsme byli spokojeni. Kdyby mi komisaři nesmazali rychlé kolo za překročení traťových limitů, startovali bychom z ještě lepší pozice. I tak jsme ale měli slušnou výchozí pozici," pochvaloval si kvalifikační vystoupení Milota.
V závodě ale opět úřadovala smůla, a to od samotného začátku. Již v první zatáčce totiž potkal Libora Milotu kontakt se soupeřem. Po něm spadlo jeho Audi do neutrálu, což mělo v nesmírně nabitém startovním poli 35 vozů za následek pád až na úplný chvost. Bývalý šampion ESET Cupu se ovšem nevzdal a v dalších minutách předváděl působivou stíhací jízdu. Ještě předtím, než předal vůz Filipu Salaquardovi, vybojoval zpět 12 pozic a posunul se na celkové 23. místo. Něco takového nešlo hladce.
"Měl jsem několik drobných kontaktů. Na takovéto úrovni to není nic mimořádného. Nikdo vám tady nechce přepustit pozici zadarmo, dokonce ani vozy o kolo zpět. Když útočíte na vůz před vámi, další dva do vás šťouchají zezadu. Předjet auto je v tomto šampionátu opravdu náročnou disciplínou, a to i v případě, že jede pomaleji než vy," popisuje Milota dění na dráze.
A právě za kontaktní závodění zaplatili u ISR vysokou daň. Když Milota zamířil do boxů, chyběly na jeho voze základní aerodynamické prvky a mimo jiné došlo i k proražení přední mřížky chladiče. U týmu sice chtěli závod dokončit, nakonec ale nastal nevyhnutelný scénář.
"Na trať jsem sice vyjel, ale auto už bylo ve stavu, kdy se s ním nedalo jet. Postupně se to komplikovalo více a více. Byly ulámané karbony, zhoršoval se přísun vzduchu do brzd a také já jsem logicky zajížděl stále pomalejší časy. Nakonec jsme se rozhodli odstoupit, kvůli poškozené mřížce od chladiče jsme riskovali poškození motoru, což by byl velký problém," říká Filip Salaquarda.
O víkendu 21.-23. června se International GT Open vrátí k tradičnímu formátu dvou závodů a vydá se na maďarský Hungaroring. Půjde o první letošní závodní víkend, kam přijede s předchozími zkušenostmi s tratí nejenom Filip Salaquarda, ale také sám Libor Milota. Ten tu v minulosti zažil řadu úspěšných vystoupení na scéně ESET Cupu. Loni zde rovněž debutoval v International GT Open.
Přípravu na maďarský podnik posádka ani v nejmenším nepodceňuje. Libor Milota má jasno v tom, na čem chce zapracovat. "Myslím si, že s rychlostí už nebojujeme, tu máme. Já osobně ale cítím, že se potřebuji naučit žít na dráze s nulovou tolerancí soupeřů. Přijde mi, že i poslední jezdec je tu ochoten riskovat havárii jenom proto, aby nepřišel o pozici. Během tohoto víkendu jsem mimo jiné pochopil svůj incident z Hockenheimringu," uzavírá.
Foto: International GT Open
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.