Byli ve hře o body v absolutním pořadí, nakonec ale skončili až ve čtvrté desítce startovního pole European GT4 Series. Šance českého jezdce Jakuba Knolla a Španěla Filipa Vavy zhatil příliš rychlý pit stop. Pouhé čtyři desetiny vteřiny stačily na to, aby posádka dostala drive through penalizaci.
Jakub Knoll a Filip Vava v barvách týmu NM Racing ve čtvrtém podniku prestižní série usilovali o nejlepší výsledek v sezoně v druhém závodu, který se jel už v sobotu kvůli spojení se čtyřiadvacetihodinovkou ve Spa.
„Od začátku se všechno vyvíjelo dobře. Po startu došlo ke kolizi, které jsem se dokázal vyhnout a dostal jsem se díky tomu ze čtvrté desítky až na osmnácté místo a ve druhé desítce jsem se držel až do předávky Filipovi. Ten pak pokračoval a měli jsme šanci bojovat o první patnáctku v absolutním pořadí a zajet jednoznačně nejlepší výsledek v Pro-AM,“ popisuje Jakub Knoll. Jenže pak přišla zpráva z řídicí věže – tým uspíšil pit stop o čtyři desetiny vteřiny. Penalizace podle pravidel byla fatální – vteřinový stop &go ve Spa, kde je boxová ulička extrémně dlouhá, znamená nabrat ztrátu blížící se minutě. To Mercedes-Benz GT4 AMG pilotovaný Vavou srazilo až na finální pětatřicátou pozici.
Páteční první závod se obešel bez incidentů a Knoll s Vavou jej dokončili na sedmadvacátém místě. Český závodník ale spokojený nebyl. „Z mé strany to nebyl dobrý výkon. Filip dobře odstartoval a posunul se, ale já jsem po střídání nedokázal na starších pneumatikách držet tempo. Roli v tom sehrálo i to, že jsme najeli málo kol v trénincích,“ říká Knoll.
Celý závodní víkend poznamenala řada incidentů, kvůli kterým strávili závodníci větší část času za safety car, nebo platila „celožlutá“ – takzvaný full course yellow, kdy musí piloti povinně zpomalit na 80 kilometrů v hodině a nesmí se předjíždět. Na start se totiž postavilo extrémních 54 aut. „Z pohledu provozu na trati to tak strašné nebylo, Spa je hodně dlouhý okruh. Spíš byla potíž v tom, že po úpravě okruhu je všude hodně kačírku a každý výjezd znamená uvíznutí. Kvůli tomu bylo hodně žlutých fází. Pro představu – v prvním tréninku jsem neodjel ani jedno ostré kolo, ve druhém jen tři,“ krčí rameny český pilot.
Série European GT4 Series se v příštím podniku „oddělí“ od Lamborghini Super Trofeo, se kterým sdílí ostatní podniky. Pátý závod tak prestižní evropskou sérii čeká za 5 týdnů na Hockenheimringu.
Foto: NM Racing
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.