Ještě potřebujeme zapracovat na brzdách, říká Lacko před Nürburgringem. Le Mans by pro něj bylo splněným snem

Brzdy. To je podle Adama Lacka největší slabina, na které by potřebovala Buggyra v ME tahačů zapracovat. Rovněž přiznává, že by ho lákala účast v závodě 24 hodin Le Mans v roce 2024. To a mnoho dalšího prozradil v našem rozhovoru.

Mistrovství Evropy v závodech tahačů má za sebou první tři podniky. V nich jste získal jedno vítězství a celkově jste na čtvrté příčce. Jak jste tedy se vstupem do sezony spokojen?

Je to takové nahoru dolů. Misano se nám moc nepodařilo, Maďarsko bylo perfektní a Slovensko bych označil jako takovou bramborovou cestu. Uvidíme, co nás čeká na Nürburgringu.

Na vašem tahači došlo pro letošní sezonu k řadě změn. Máte novou přední i zadní nápravu a také vylepšené brzdy. Jak se vám tyto změny zamlouvají a jak konkrténě je pociťujete při jízdě?

Stále zkoušíme nějaké inovace, ale ještě jsme to neposunuli úplně tam, kam bychom potřebovali. Stále s tím bojujeme. A přesně kvůli takovýmto věcem nám třeba na Slovakiaringu chyběly jedna nebo dvě desetiny k tomu, abychom se posunuli.

Co vám tedy chybí k tomu, abyste se dostali tam, kam potřebujete?

Naší slabinou jsou stále ty brzdy. Sice jsme vyzkoušeli spoustu věcí, i tak to ale stále není podle našich představ. Pořád na tom tedy pracujeme.

Letos jste již několikrát doplatil na kontakty se soupeři. V Misanu jste kvůli nim dvakrát nedojel a jeden závod jste dokončil s proraženou pneumatikou. Na Hungaroringu se vám sice potíže vyhnuly, ale ve druhém závodě víkendu došlo k hromadnému incidentu, kvůli kterému byl závod přerušen. Na Slovakiaringu jste zase po kontaktu se soupeřem vylétl ve čtvrtém závodě z dráhy. Jak tedy hodnotíte letošní počínání soupeřů? Berete to tak, že to patří k závodění nebo si myslíte, že by se měli soupeři trochu zklidnit?

K závodění to samozřejmě patří, zejména britští jezdci jako Anderson a Brereton ale mají trochu agresivnější styl a ředitelství závodu je zapomíná hlídat. Oni toho využívají a v podstatě rozdávají rány, kde se dá. Na to už jsem doplatil nejen já, ale několikrát také Téo (týmový kolega Téo Calvet - pozn. red.).

V letošním roce zatím dominuje Norbert Kiss. Maďar vyhrál už osm závodů z dvanácti. V čem podle vás spočívá tento rozdíl mezi ním a konkurencí?

To kdybychom věděli, tak uděláme, to co on a budeme na tom stejně (směje se). Zkrátka všem dává téměř vteřinu v každém tréninku a myslím si, že nejsme jediní, kdo si s tím láme hlavu a snaží se na něj něco vymyslet. On se ale jenom směje a jede.

Tento víkend se ME tahačů vrací po třech letech na Nürburgring. V roce 2020 se zde nejelo kvůli koronaviru, loni kvůli povodním. Chybělo vám závodění na této trati?

Samozřejmě jsme se těšili, Nürburgring je totiž asi největší podnik z celé sezony. Účastní se ho nejvíce jezdců i diváků. Doufejme, že se nám odsud podaří odvézt nějaký pohár.

Na Nürburgringu jste v minulosti už několikrát vyhrál. Můžeme z toho tedy usuzovat, že jde o vaší oblíbenou trať?

Já mám rád každou trať. Všude jsou hezké i nehezké zatáčky. Závodník ale musí umět jezdit všude. Není trať, kterou bych neměl rád.

Nyní od tahačů odbočme jinam. Letos jste zažil návrat na GT scénu. Spolu se sestrami Kolocovými jste s Mercedesem AMG GT4 absolvoval dvanáctihodinovku ve Spa-Francorchamps. V minulosti jste závodil i se silnějšími vozy než s GT4. Jak vás tedy bavilo svezení s GT4?

Dříve jsem jezdil hlavně závody s GT1, pak s GT2 a občas i s GT3. S GT4 to bylo příjemné svezení. Je to velice poslušné auto, které má k dispozici spoustu systému jako třeba ABS.

Je možné, že vás letos s Buggyrou uvidíme ještě v nějakých jiných GT závodech? Ať už s GT3 nebo s GT4?

Určitě bych si to přál. O tom ale já nerozhoduji. Každopádně v to ale budu doufat a těšit se.

Buggyra letos oznámila, že se chce v roce 2024 ve spolupráci s Motors Formula Teamem zúčastnit závodu 24 hodin Le Mans s Mercedesem AMG GT3. Lákalo by vás teoreticky zazávodit si i v tomto podniku?

Le Mans bylo vždy mým snem. Když jsem ale jezdil GT, nenaskytla se mi možnost dostat se tam. Vždy to bylo o spoustě peněz a sponzorech. Pokud by se mi to ale poštěstilo v roce 2024, splnil by se mi další z motoristických snů.

A co třeba takové evropské NASCAR? Do něj letos Buggyra vstoupila a jiný evropský šampion tahačů David Vršecký by si rád v tomto seriálu zazávodil před domácími fanoušky v Mostě. Vás by nelákalo toto auto vyzkoušet?

Ještě jsem neměl šanci se v tom svézt. Pokud se v tom ale někdy svezu, uvidíme, jaké to bude.

Foto: Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.