Oliver König už konečně má jistotu, že i letos bude závodit v mistrovství světa superbiků. Český závodník si totiž zajistil studium na vysoké škole, což byla podmínka jeho manažera Miloše Čiháka. Zůstává tak ve svém dosavadním působišti. To ale bude mít od letoška novou identitu. K Orelacu se totiž připojí tým Movisio a vznikne stáj s názvem Orelac Racing Movisio.
„Domluvili jsme se, že od letošního roku půjde nově o česko-španělský tým, z čehož mám velkou radost. Očekávám, že se s Oliverem významně posuneme, i když konkurence bude letos ještě větší,“ těší se Miloš Čihák, který je nejen manažerem Olivera Königa, ale také výkonným ředitelem stáje Movisio Racing.
Jednání o spolupráci Movisio Racingu a Orelacu nebyla podle Čiháka snadná. Trvala již od druhé poloviny října.
„Podmínky jsme vyjednávali poměrně dlouho už od závodu v Argentině. Od začátku nám bylo jasné, že chceme, aby zde Oliver pokračoval. Chtěli jsme to však posunout dál, proto to tak trvalo. Tímto šéfovi Orelacu Josému Calerovi děkuji a doufám, že se sezona povede,“ dodává.
Co podle Čiháka bude letos muset König zlepšit? „Na začátku minulé sezony měl na nejrychlejší ztrátu minutu a půl a ke konci roku už ztrácel jen čtyřicet vteřin a dokázal předjíždět velká jména. Rád bych, aby také letos ukázal progres, zlepšit se musí od brzdění, průjezdů, výjezdů po komunikaci se šéfmechanikem. Věřím, že to zvládne.“
Spojení stájí Orelac a Movisio rovněž znamená, že se změní tým Königových spolupracovníků. Jeho novým technickým ředitelem bude Thomasso Noccioli. Ital sice působil u Orelacu už loni, ale v týmu pro kategorii Supersport 600. Tam měl na starosti Raffaeleho de Rosu. O data se bude Königovi starat Michal Kněžínek. Jako jeden z mechaniků pak k týmu přichází také Lukáš Porš.
Příchod těchto posil si König pochvaluje: „Je to skvělé. Mého nového technického ředitele znám z kategorie do 300 ccm. S českými mechaniky se znám od malička, mám s nimi parádní vztah. Atmosféra v týmu je úplně jiná a mám z toho radost,“ těší ho.
Rovněž má pochopení pro svého manažera Miloše Čiháka, který od něj požadoval návrat na vysokou školu: „Miloš je ostrý manažer a vím, že to myslí se mnou dobře. Trochu mě překvapilo, jak si trval na svém. Beru také v potaz, že to nebylo fér, když jsem mu to (odchod z vysoké školy – pozn. red.) zamlčel. Tímhle to napravím a budu se snažit pilně studovat a dobře závodit,“ říká.
Studovat bude König dálkově na škole NEWTON University: „Chci za to poděkovat manželce Miloše, že mi pomohla. Doslova mi zachránila sezonu,“ je vděčný.
Co se výsledkových ambicí týče, je König opatrný: „Dávat si cíle do sezony si nevezmu na triko. Přicházejí jezdci se zkušenostmi z MotoGP nebo kteří jezdili mezi elitou v supersportech. Já jsem jediné jméno, které na svém kontě nemá skoro nic. Podle toho se budu chovat, chci se zlepšit oproti loňsku,“ poodhaluje své cíle.
Do superbiků letos přicházejí například vítěz dvou závodů MotoGP Danilo Petrucci, šampion Moto2 z roku 2021 Remy Gardner, mistr světa supersportů z předchozích dvou let Dominique Aegerter nebo loňský šampion britských superbiků Bradley Ray. Za zmínku stojí i návrat superbikového šampiona z roku 2013 Toma Sykese. Ten se na světovou scénu vrací po roční pauze. Loni působil v britských superbicích.
Loňská sezona byla pro Königa jeho první kompletní v MS superbiků. Zvládl sice dokončit všechny hlavní závody, na své první body ale dlouho čekal. Při posledních dvou podnicích v indonéské Mandalice a na australském Phillip Islandu ovšem toto čekání ukončil. Nejprve skončil 15. v indonéském druhém závodě a poté si polepšil na 14. příčku na Phillip Islandu.
König už má za sebou první letošní testy. Ve středu a ve čtvrtek se totiž na své Kawasaki ZX-10RR proháněl po okruhu v Jerezu. Testu se účastnilo 19 z celkových 23 letošních účastníků (chyběli Bradley Ray, Axel Bassani a jezdci stáje MIE Racing Hafizh Syahrin a Eric Granado).
Během prvního dne se Königovi podařilo porazit loňského vicemistra supersportů Lorenza Baldassarriho a obsadil 18. pozici. Ve čtvrtek zajel 19. čas.
Španělské testování ale nebylo pro Königa jenom o zajíždění rychlých časů. Například vyzkoušel také různá vylepšení brzd. Jeho tým totiž letos mění dodavatele. Od Nissinu přechází k Brembu.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.