Oliver König pořád nemá stoprocentní jistotu, že bude i příští rok pokračovat v MS superbiků se španělským týmem Orelac. Český jezdec se sice objevil v předběžné startovní listině pro ročník 2023, podle svých slov ale se stájí stále novou smlouvu nepodepsal.
Čtvrtek 29. prosince přinesl českým fanouškům motorsportu jednu příjemnou zprávu. V předběžné startovní listině pro nadcházející sezonu MS superbiků se totiž u stáje Orelac opět objevilo jméno Olivera Königa a jeho startovní číslo 52. Radost z toho, že také příští rok bude mít v MS superbiků své zastoupení Česká republika, je ale i přesto pořád trochu předčasná.
„Není toho moc, co bych mohl říct. Smlouva pořád není podepsaná,“ uvedl König pro náš server věci na pravou míru.
S týmem Orelac letos König absolvoval svou první kompletní sezonu v MS superbiků, ačkoli už v roce 2021 odjel poslední podnik sezony v indonéské Mandalice za stáj Pedercini. Český závodník, který do superbiků přeskočil rovnou ze třídy Supersport 300, se letos dlouho rozkoukával a trvalo mu, než se dočkal prvních bodů. Při posledních dvou závodních víkendech sezony se ale přeci jen dočkal. Zatímco při druhém závodě v Mandalice dojel patnáctý, při závěrečné jízdě na Phillip Islandu si ještě polepšil a skončil čtrnáctý. Tyto výsledky mu vynesly tři body a celkové 27. místo.
V exkluzivním rozhovoru pro náš server ze začátku prosince König přiznal, že pokud by se nedohodl na pokračování spolupráce s Orelacem, neví, jakým směrem by se jeho kariéra vyvíjela dále.
„Kdyby to nevyšlo, tak bych šel asi zpátky studovat. Orelac je totiž v podstatě jediný tým, kde bych mohl závodit. Ještě je volno u Pederciniho, ale tam se mi moc nechce. Zbytek stájí už má obsazeno. Co se týče supersportů, tak popravdě nevím, jestli Miloš (Königův manažer Miloš Čihák – pozn. red.) s někým jedná,“ nechal se tehdy slyšet.
U týmu Pedercini, o kterém se König výše zmiňuje, navíc zatím není vůbec jisté, že bude příští rok ve světových superbicích pokračovat. Italská stáj sice nedávno oznámila uzavření spolupráce s týmem Viňales Racing, v předběžné startovní listině ale nefiguruje. Pokud by tým skutečně do sezony nenastoupil, klesl by počet stálých účastníků z 24 jezdců na 23.
Ačkoli ale smlouva ještě není podepsaná, zdá se, že to s Königovými šancemi na udržení sedačky vypadá velmi dobře. Kromě toho, že je uveden v předběžné startovní listině, totiž příspěvky na sociálních sítích stáje Orelac naznačují, že se i pro příští rok s českým jezdcem počítá.
König není jedinou českou stopou v předběžné startovní listině. Najdeme v ní pochopitelně i česko-japonskou stáj MIE Racing Honda. Ta již dříve oznámila, že za ni pojedou Hafizh Syahrin a Eric Granado. Syahrin už za tým závodil loni a v šampionátu obsadil 23. místo. Granado nahradí u stáje Leandra Mercada a příští rok zažije v MS superbiků svou premiérovou kompletní sezonu. Se šampionátem i s týmem MIE Racing Honda už ale přesto zkušenosti má. Brazilec totiž v roce 2020 nastoupil do podniku v Estorilu.
The 2️⃣0️⃣2️⃣3️⃣ #WorldSBK Entry List has been made public: pic.twitter.com/b5pBNiicce
— Michael Hill (@mhillofficial) December 29, 2022
Kromě předběžné startovní listiny MS superbiků už byly zveřejněny také „startovky“ pro doprovodné kategorie, tedy pro třídy Supersport a Supersport 300. V supersportech příští rok žádného stálého českého jezdce neuvidíme. Ondřej Vostatek totiž se stájí MS Racing pokračovat nebude a s jiným týmem ve startovní listině nefiguruje.
V šampionátu Vostatek působil od sezony 2021, kdy odjel čtyři podniky na divokou kartu. Získal celkem tři body včetně dvou za 14. místo v Mostě a v šampionátu se umístil jako čtyřicátý pátý. Letos už jel celou sezonu a polepšil si. Mimo jiné po dvou desátých místech získal 20 bodů a celkově byl klasifikován na 27. příčce.
O české zastoupení se tak v MS supersportů bude příští rok starat jen česko-japonský tým MIE Racing. Ten pro příští rok uzavřel partnerství právě s Vostatkovým letošním zaměstnavatelem MS Racingem. Toto spojení bude jediným týmem s motocykly Honda ve startovním poli.
Přestože žádný stálý český jezdec ve startovní listině momentálně nefiguruje, je pravděpodobné, že se někdo z Čechů objeví alespoň na divokou kartu při červencovém podniku v Mostě. Zatímco v roce 2021 dostal kromě Ondřeje Vostatka touto formou šanci Jiří Mrkývka, loni Patrik Homola.
I tweeted it earlier ???? pic.twitter.com/VpdUrJ3agY
— Michael Hill (@mhillofficial) December 29, 2022
Ve třídě Supersport 300 se budou o české zastoupení starat Petr Svoboda a stáj Accolade Smrž Racing. Zatímco Svoboda bude nově hájit barvy německého týmu Füsport Kawasaki, Smrž bude pokračovat se španělskou dvojicí José Luis Pérez González a Yeray Saíz Márquez.
Svoboda se ve světových třístovkách objevil poprvé v sezonách 2020 a 2021 s týmem WRP Wepol. Loni původně závodit vůbec neměl, když se ale při předsezonním testování zranil José Luis Pérez González, dal Jakub Smrž Svobodovi šanci v prvních čtyřech podnicích jakožto náhradníkovi. Poté odjel ještě další dva závodní víkendy. Celkem posbíral 29 bodů a skončil osmnáctý. Právě těmito výkony udělal dojem na Füsport.
José Luis Pérez González sice loni chyběl při úvodních čtyřech podnicích, i přesto byl ale úspěšnějším jezdcem ze Smržovy stáje. Obsadil 16. místo se 40 body. Yeray Saíz Márquez nasbíral 13 bodů a skončil dvacátý devátý.
The 2️⃣0️⃣2️⃣3️⃣ #WorldSSP300 Entry List has been made public: pic.twitter.com/gWg13ocdDb
— Michael Hill (@mhillofficial) December 29, 2022
Foto: Orelac Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.