Richard Meixner poskytl exkluzivní rozhovor pro server České okruhy. Jak je spokojen s letošní sezonou? Co plánuje na tu příští? Mimo jiné i na tyto dvě otázky nám v něm odpověděl.
Richarde, v letošním roce jsme vás už několikátým rokem mohli vídat na scéně závodů Renault Clio Cupu. S tímto vozem jste závodil ve třech podnicích ESET Cupu a také v mosteckém podniku Clio Cupu Central Europe. Jak jste se svou letošní sezonou spokojen?
Řekl bych, že tento rok pro mě byl v okruhovém závodění zlomový. V předchozích letech se mi to nedařilo zvládat fyzicky a srovnat se s jiným stylem jízdy, na který jsem nebyl zvyklý. Co se mých časů týče, byl jsem s letošní sezonou spokojen. V některých závodech se ale soupeřům dařilo dostat mě ven ze závodní dráhy. Ale to je motorsport. Je potřeba se od nich učit a posouvat se dále.
Nejvíce jste letos o sobě dal vědět ve vytrvalostních závodech ESET Cupu v Brně a na Hungaroringu. V nich jste nastoupil společně s Tomášem Pekařem v posádce Carpek Racingu. V obou závodech jste společně dokázali porazit dvojici Tomáš Enge – Yasmeen Kolocová ze stáje Buggyra Zero Mileage Racing a vyhrát kategorii TC-2.0. Jak jste si tyto závody užil?
Byl to pro mě super zážitek. Maximálně jsem si to užíval. Je potřeba si uvědomit, s kým a proti komu jsem jel. Myslím si, že vypovídalo za vše, že souboji Tomáše s Tomášem (Pekaře a Engeho – pozn. red.) patřilo v přímém přenosu dvacet pět minut.
Tomáše Pekaře beru jako dobrého parťáka a výborného závodníka. Tomáš Enge se choval jako gentleman. Je potřeba si takových vážit a dále se od nich učit. U Yasmeen je vidět velký pokrok. Je jenom otázkou času a ježdění, kdy se bude prohánět vepředu.
Jak tyto dvě vítězství hodnotíte v porovnání s vašimi ostatními okruhovými úspěchy?
Hodnotím je hodně vysoko. Nechci, aby to znělo příliš nadneseně, ale mít dvakrát pod sebou Engeho, to se mnoha lidem v Česku nepodaří. Vzhledem k jeho závodnickým zkušenostem a historii je ale třeba přijímat to s pokorou.
Za tým Tomáše Pekaře Carpek Racing jste letos závodil i ve sprintových závodech vozů Renault Clio. Pekař patří na této scéně ke špičce. Mimo jiné se třikrát stal středoevropským šampionem. Co vám spolupráce s tímto závodníkem dává? Naučil jste se od něj něco?
Jak jsem již předeslal, Tomáš je super parťák s pokorou a neskutečným talentem. Jako kouč je hodně lidský, což mám rád. Je jenom potřeba, abych to z hlavy dostal také na asfalt. Ale letos jsem se díky tomu obrovsky posunul. Bylo to vidět jak v prvním závodě (ESET Cupu – pozn. red.) v Brně, kde jsem díky dobré strategii jel o páté místo, tak ve druhém závodě (ESET Cupu – pozn. red.) v Maďarsku na mokru. I tam jsem jel na pátém místě a cítil jsem, že mám na víc.
V minulosti jsme vás na okruzích mohli vídat také v Octavia Cupu. Jak byste porovnal Clio právě s Octavií? Se kterým vozem vás bavilo závodění více?
Pro mě byla Octavia propadák už od začátku. Osobně jsem chytl špatný kus a pral jsem se s ním až do konce. Nakonec jsme se dohodli, že auto vrátíme promotérovi. Dále to nechci rozebírat, byl by to příběh na několik stránek. Clio je jiné kafe. Jak podvozek, tak převodovka fungují, jak mají. Je vidět, že to dělala továrna. Clio mě jednoznačně baví, je spolehlivé a funkční. Je škoda, že se do Octavie nedala sekvenční převodovka, jak bylo plánováno. To by bylo o něčem jiném.
Kromě okruhových závodů se účastníte také závodů do vrchu. Co vás na této disciplíně přitahuje? A jak byste ji porovnal s okruhy?
Ano, vrchařských závodů se účastním s přestávkami už od roku 2007. Tato disciplína je úplně jiná. Ve vrchařských závodech ze sebe musíte v co nejkratší dobu vymačkat to nejlepší, co v sobě máte. Je to jiný styl jízdy a auto je jinak nastavené. Mám rád atmosféru a blízký kontakt s fanoušky. V neposlední řadě je to tam jedna velká rodina.
Váš život ale není jenom závodění. Prozradíte nám, kdo je Richard Meixner, když zrovna nezávodí?
Když Richard nezávodí, je otcem tří dětí. Je společenský, komunikativní, akční, empatický a maximalista. Dvacet šest let dělá manažera ve společnosti, která se zabývá obchodem, dopravou a vývojem. Mám rád vaření, cestování, zahradu, krásná auta a motorsport.
Co máte v plánu příští sezonu? Uvidíme vás opět na okruzích? A pokud ano, bude to opět s Renaultem Clio? Nebo pomýšlíte v cestovních vozech na přesun do vyšší kategorie, například do TCR Eastern Europe? A co chystáte v závodech do vrchu?
V příští sezoně plánuji částečně setrvat v Cliu a postupovat dále na cestě do TCR. Chtěl bych si už zkusit i nějaký závod TCR Eastern Europe. Na vrchy připravuji již dva roky speciál Mitsubishi WRC 05.
Titulní fotografie: Petr Frýba