Trnitá cesta k vítězství. Mičánek Motorsport veze z Barcelony poháry i cenné body do šampionátu

Dva závody, které nevyšly podle plánu. A pak třetí, který závodní víkend Lamborghini Super Trofeo Europe korunoval vítězstvím Bronislava Formánka a Štefana Rosiny ve třídě PRO-AM. Z katalánského okruhu F1 si tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra veze takticky cenné body do boje o titul i umístění obou vozů v top ten celkového pořadí.

„Byl to víkend jako na houpačce, ale vítězstvím ve třetím závodě jsme ten výsledek obrátili tím nejlepším možným způsobem,“ hodnotí manažer týmu Jiří Mičánek jr. Dvojici týmových Lamborghini Huracán čekal v Katalánsku závod navíc, v neděli večer startovní pole nahrazovalo jeden ze závodů v Le Mans, který byl zrušený z bezpečnostních důvodů.

Právě na nedělní podvečerní závod si tým musel počkat, aby mohl oslavit nejlepší výsledek víkendu. Bronislav Formánek se Štefanem Rosinou vyhráli ve třídě PRO-AM, celkově byli osmí. Junioři Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček se do elitní desítky v celkovém pořadí vešli také, v kategorii PRO pak dojeli osmí.

Nejpovedenější třetí závod hned na začátku ovlivnila těžká hromadná nehoda. Po ní na trať vyjel safety car a celý první stint tak startovní pole odjezdilo seřazené za sebou. První rozhodující moment přišel se střídáním, většina startovního pole totiž zamířila do boxů ve stejnou chvíli. Ze zmatků v boxové uličce vytěžila posádka Formánek-Rosina dvě pozice. A po restartu závodu se Štefan Rosina vrhl do soubojů, které jej vynesly právě až na osmou příčku. „Být s oběma auty v nejlepší desítce je v Super Trofeo, kde startuje až k padesáti autům, skvělý výsledek,“ chválí své svěřence Jiří Mičánek.

Štefan Rosina si sice jen pomalu zvyká na novou směs pneumatik Hankook, i tak ale dokázal jít do soubojů a získávat další a další pozice v celkovém pořadí. „Závod hodně ovlivnily nehody, ale když vidím, jak je to startovní pole vyrovnané, divím se, že jich není ještě víc. Každopádně Broněk položil skvělý základ a já jsem to jen dotáhl,“ hodnotí skromně slovenský matador.

Mnohem cennější, než trofeje za první místo je ale pro oba jezdce 15 bodů, které získali. Ty jsou totiž klíčové v boji o titul ve třídě PRO-AM. Ten posádka Mičánek Motorsport powered by Buggyra aktuálně vede o 14,5 bodu a s tímto náskokem pojede na poslední listopadový podnik v Jerezu.

Výbornou formu potvrdili ve třetím závodě i Jáchym Galáš s Matějem Pavlíčkem, který závod rozjížděl až z konce závodního roštu kvůli nepovedenému kvalifikačnímu výsledku z Le Mans. Většinu stintu pak strávil sice za safety car, i během půlky prvního kola ale dokázal získat téměř dvě desítky míst a připravit výchozí pozici pro Jáchyma Galáše do restartu závodu. „Byla to spíš taková víkendová jízda do Lidlu, ale ta půlka kola, kdy se závodilo, to vynahradila. Byly tam souboje, crashe, musel jsem přejet přes trávu…, vyjmenovává Pavlíček. Pod žlutými vlajkami a s kroužícím safety car pak do svého stintu vyjel i Jáchym Galáš, po restartu ale zužitkoval vydobytou pozici a ještě ji vylepšil až na konečnou desátou příčku. „Mrzí mě, že se část jela za safety car, jinak bych ze závodu nejspíš vytěžil ještě víc,“ hodnotil zpětně.

Ve dvou „standardních“ závodech naopak obě posádky trápila především smůla a také částečně vlastní chyby. Formánka nejvíc mrzela kvalifikace, ve které přišel o oba rychlé časy kvůli překročení traťových limitů. Po skvělém startu se sice propracoval dopředu, ale pak přišla nezaviněná kolize, která jej poslala do bariér. S poškozeným autem pak už dvojice jen dotahovala a závod zakončila na sedmém místě v kategorii PRO-AM.

Naopak Štefan Rosina zajel v kvalifikaci skvěle a do druhého závodu odstartoval z páté pozice. Jenže opět přišel postih za překročení traťových limitů a časová penalizace dvojici poslala z druhého místa na čtvrté.

Juniorská dvojice Galáš – Pavlíček pak první závod dokončila na desátém místě a druhý na sedmnáctém místě v elitní kategorii PRO.

Série Lamborghini Super Trofeo Europe nyní zůstává ve Španělsku, poslední závodní podnik sezony se pojede za měsíc na okruhu v Jerezu. Formánek s Rosinou tam budou hájit náskok 14,5 bodů v čele hodnocení kategorie PRO-AM. „Doufali jsme, že bychom mohli s trochou štěstí na poslední podnik jet s komfortnějším náskokem, bohužel první dva závody nám podle představ nevyšly, takže všechno se rozhodne až v Jerezu,“ uzavírá Jiří Mičánek jr.

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.