Francouzská klasika s českým doprovodem. Bretton Racing vstoupí do Michelin Le Mans Cupu

V rámci doprovodného programu letošního ročníku 24 hodin Le Mans uvidíme i české zastoupení. Do seriálu Michelin Le Mans Cup totiž vstupuje stáj Bretton Racing. Ta zatím potvrdila jako své závodníky Daniela Skočdopoleho a Jiřího Navrátila.

„Michelin Le Mans Cup je zpátky se startovní listinou, která je plná zkušených týmů a talentovaných jezdců. Toto silné pole bude mít šanci zazávodit si při některých z nejprestižnějších evropských podniků,“ láká na novou sezonu seriálu Pierre Fillon, prezident organizace ACO, která šampionát organizuje.

Bretton Racing se stane vůbec prvním českým týmem v historii tohoto šampionátu, který existuje od roku 2016. Stáj zabojuje o body ve třídě LMP3. Zde proti konkurenci dalších 27 aut nasadí dva prototypy Ligier JS P320 Nissan. O jezdecké sestavě je prozatím rozhodnuto pouze z poloviny. Zatímco jedním z pilotů ve voze s číslem 26 bude Daniel Skočdopole, pro auto s číslem 62 již byl potvrzen Jiří Navrátil. Své parťáky, se kterými se budou za volantem střídat, zatím jezdci neznají.

Skočdopole je v současnosti hlavní tváří stáje Bretton. Dvacetiletý mladík loni s týmovým prototypem startoval při Velké ceně Slovenska na Slovakia Ringu a poté také při závodech Prototype Cup Germany na Nürburgringu. Během zimy působí spolu s Julienem Gerbim a Mihneou Stefanem v Asian Le Mans Series. Při úvodním podniku v Sepangu dosáhla posádka na třetí a druhé místo ve třídě LMP3. Před druhým podnikem v Dubaji jí patří celková třetí příčka. I S Michelin Le Mans Cupem už má ale Skočdopole zkušenosti. Loni zde odjel tři závody za irskou stáj Murphy Prototypes.

Jiří Navrátil se nachází v jiné kariérní fázi než Skočdopole. 44letý jezdec už ví, jaké to je působit na mezinárodní scéně. V minulosti se objevil mimo jiné v Seat Leon Supercopa Germany nebo ve FIA GT3 European Championship. Největší okruhové úspěchy mu ale přinesl Octavia Cup, kde se stal v letech 2006 a 2010 vicemistrem. V posledních letech se účastnil vybraných českých rallyeových soutěží.

Součástí startovního pole seriálu Michelin Le Mans Series bude letos celkem 42 vozů. Kromě početněji obsazené kategorie LMP3 se budou po okruzích prohánět i vozy GT3, kterých bude třináct.

Sezona se bude skládat celkem ze šesti podniků. S výjimkou dvou závodů v rámci doprovodného programu 24 hodin Le Mans (14.-15. června) se šampionát ukáže také v Barceloně (13. dubna), Le Castellet (4. května), Spa-Francorchamps (24. srpna), Mugellu (28. září) a Algarve (19. října). Většina podniků se bude skládat z jednoho závodu o délce 1 hodiny a 50 minut. Pouze každá ze dvou jízd v Le Mans se pojede na 55 minut.

Superbikový šampion jako soupeř

Mezi soupeři Bretton Racingu ve třídě LMP3 najdeme i jedno velmi zajímavé jméno. Je jím Sylvain Guintoli. Francouzský motocyklový závodník, který se v roce 2014 stal dokonce mistrem světa superbiků, odjede celou sezonu v barvách stáje Steller Motorsport. Usedne do prototypu Duqueine M30 – D08.

S automobilovým závoděním začal Guintoli v roce 2022. Nejprve jezdil ve Velké Británii s vozy Volkswagen Golf TCR, Mazda MX-5 Mk1 a Radical SR3. Svou premiéru v Michelin Le Mans Cupu si odbyl se Steller Motorsportem již loni při závěrečném podniku v Algarve se Sennanem Fieldingem. Tehdy dvojice jela ještě s vozem Audi R8 LMS Evo II.

Svou automobilovou kariéru zahájil Guintoli s cílem stát se do budoucna prvním jezdcem, který vyhraje 24 hodin Le Mans jak na motorce, tak s autem. V jedné stopě tomuto slavnému podniku kraloval již dvakrát – v letech 2021 a 2022 se Suzuki. V ročníku 2021 se stal i vytrvalostním mistrem světa. Za zmínku z jeho kariéry stojí i 48 startů v MotoGP.

Motocyklové působení 41letého Francouze neskončí ani letos. Bude pokračovat ve vytrvalostním MS, kde se ovšem přesune ze Suzuki k BMW. U německé značky se podílí i na vývoji speciálu pro světový superbikový šampionát jako testovací jezdec. Mezi vytrvalostním MS motocyklů a Michelin Le Mans Cupem nedojde k žádným termínovým kolizím, tudíž by Guintoliho „sezení na dvou židlích“ nemělo představovat žádný velký problém.

Foto: Michelin Le Mans Cup

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.