Po čtyřech letech loučení. Čihák opouští MIE Racing, bude se soustředit na Königa

Miloš Čihák už od letošní sezony nebude součástí stáje MIE Racing Honda. Český manažer se rozhodl tým opustit, aby se mohl naplno věnovat svému svěřenci Oliveru Königovi.

Čihákovo rozhodnutí nepřichází zničehonic: „Rozhodl jsem se pro tento krok už v polovině minulého roku. Napnu tak všechny síly pro Olivera, abychom ho společně s dalšími zrychlili a posunuli dopředu,“ vysvětluje.

Za Čihákovým odchodem z MIE Racingu ovšem nestojí pouze snaha být co nejvíce k dispozici Oliveru Königovi: „Bude mi scházet ta parta, zároveň mám z toho týmu smíšené pocity. Přijde mi škoda, že se nám nepodařilo získat lepší výsledky. A já to mám v životě postavené tak, že o celkový výsledek mi jde především, nechci se jen tak účastnit. Z těchto důvodů jsem se rozhodl odejít,“ přiznává bývalý závodník.

Loňský ročník nebyl pro MIE Racing Hondu příliš úspěšný. Barvy stáje hájili Hafizh Syahrin s Leandrem Mercadem. Nejlépe stáj dosáhla na 12. příčku, kterou si připsal Syahrin při závěrečném mosteckém závodě. Celkově skončil malajsijský závodník na 23. místě s 10 body. Leandro Mercado nasbíral tři body, což stačilo na 29. příčku.

Pro letošní rok došlo u MIE Racing Hondy ke změně jezdecké sestavy. Syahrin sice zůstal, Mercada ovšem nahradil Eric Granado. Po pátečních trénincích se ale nezdá, že by na tým čekala lepší sezona. Jeho jezdci totiž v obou trénincích obsadili poslední dvě příčky. Zatímco Syahrin bral pokaždé 21. místo, Granado skončil dvakrát jako poslední dvacátý druhý. Ve druhém tréninku navíc havaroval.

V rámci MS supersportů, kde letos MIE Racing Honda nově působí, to navíc nebylo o moc lepší. Zatímco v prvním tréninku skončil Adam Norrodin dvacátý a Tarran Mackenzie dvacátý první, ve druhém bral Norrodin 21. pozici a Mackenzie po pádu poslední dvacátou druhou. MIE Racing Honda navíc musí čelit potížím s homologací stroje CBR600RR. Kvůli logistickým a celním problémům totiž nebylo možné včas homologovat motor a ostatní povinné díly. Na Phillip Islandu a v Mandalice tak může tým startovat jen díky výjimce FIM a souhlasu všech ostatních výrobců.

König před šampionem

Pro Olivera Königa začal australský víkend o něco lépe. Jezdec stáje Orelac Racing Movisio totiž zajel v prvním tréninku 19. čas a ve druhém obsadil 20. příčku. V prvním tréninku zdolal König kromě jezdců stáje MIE Racing Honda dokonce i šampiona z roku 2013 Toma Sykese, který se letos do mistrovství světa vrací po roční pauze.

Letošní sezonu začíná König na loňské specifikaci motocyklu Kawasaki ZX-10RR. Od třetího podniku sezony v nizozemském Assenu by ale měl dostat i on k dispozici nejnovější evoluci, která nabídne novou generaci podvozku a novou přední vidlici.

V Königově týmu došlo pro letošek k několika změnám. Kromě toho, že se Orelac spojil s týmem Movisio a vznikla nová česko-španělská stáj Orelac Racing Movisio, došlo i ke změnám v posádce českého závodníka. Jeho novým technickým ředitelem se stal Thomasso Noccioli, data má nově na starosti Michal Kněžínek a jako mechanik přišel do týmu i Lukáš Porš.

Svými zkušenostmi se pokusí ke Königově zlepšení přispět i sám Čihák: „Pokud to bude možné, tak pomůžu a věřím, že to přinese větší ovoce. Hlavně co se týče nastavení stroje a celé konfigurace motorky. To se projevilo už teď na začátku sezony, kdy se vyzkoušelo na motorce hodně věcí a v týmu je skvělá atmosféra,“ říká.

König loni dlouho čekal na první body. V závěrečných dvou podnicích ale nakonec přišly. Zatímco při závěrečném závodě v indonéské Mandalice dojel patnáctý, poslední jízdu na Phillip Islandu dokončil jako čtrnáctý. Se třemi body obsadil celkové 27. místo.

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.